English | Ελληνικά
Τετάρτη, 24 Μαΐου 2017
Άρθρο
Επιστήμη και Τεχνολογία

Vehicle to Grid: Η Τεχνολογία Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας Κινείται Πάνω σε ...Τέσσερις Τροχούς

Με την ανάπτυξη των ΑΠΕ η αποκεντρωμένη, διανεμημένη παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας αρχίζει σταδιακά να γίνεται μία απτή πραγματικότητα σε διεθνή κλίμακα που θα οδηγήσει σε ανατροπές που μέχρι πριν λίγα χρόνια θα υπήρχαν μόνο σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας. 

Επιπλέον, η τεχνολογία της αποθήκευσης ενέργειας εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, τα κόστη υποχωρούν συνεχώς, ενώ πλέον όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εμπλέκονται στο παιχνίδι. 

Τα όσα παρουσίασε πρόσφατα μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, η Nissan, είναι ενδεικτικά των εξελίξεων που θα συμβούν τα επόμενα χρόνια, ανατρέποντας κυριολεκτικά όχι μόνο το μοντέλο της κινητικότητας, αλλά και τον τρόπο παραγωγής και κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, προς όφελος της κoινωνίας, της ανάπτυξης και του περιβάλλοντος.

Ειδικότερα, η Nissan ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με την Enel, σχεδιάζει την κυκλοφορία ενός πιλοτικού συστήματος παροχής ενέργειας από το όχημα προς το ηλεκτρικό δίκτυο (Vehicle 2 Grid).

Το πιλοτικό σύστημα θα λειτουργήσει με την εγκατάσταση και σύνδεση 100 μονάδων φόρτισης V2G σε τοποθεσίες που ορίστηκαν από κοινού με εταιρείες αλλά και ιδιώτες ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών LEAF και e-NV200 της Nissan, στη Βρετανία.

Δοκιμές του V2G έχουν γίνει ήδη με επιτυχία στη Δανία. Στόχος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μία από τις πρωτοπόρους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, είναι κατ΄αρχάς η επέκταση αυτής της τεχνολογίας στη Γερμανία, στην Ολλανδία και σε άλλες χώρες της βόρειας Ευρώπης.

Το σύστημα αυτό επιτρέπει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ενσωματωθούν πλήρως στο δίκτυο ηλεκτρισμού, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και στη διαχείριση (απορρόφηση) της διαλείπουσας παραγωγής των μονάδων ΑΠΕ. Σε ότι αφορά ειδικότερα τη Βρετανία, υπολογίζεται ότι αν και τα 18.000 ηλεκτρικά οχήματα της Nissan που κυκλοφορούν στη χώρα ήταν συνδεδεμένα στο δίκτυο, θα μπορούσαν να παράγουν ισχύ ύψους ως 180 MW.



Αγοράζοντας ρεύμα όταν οι τιμές στο σύστημα είναι χαμηλές (για παράδειγμα τις νυχτερινές ώρες ή όταν υπάρχει υψηλή παραγωγή ΑΠΕ που δεν απορροφάται από τη ζήτηση), ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να τροφοδοτεί την οικία του με το ρεύμα που δεν έχει καταναλώσει όταν οι τιμές είναι υψηλές ή να πουλήσει το ρεύμα στο σύστημα, αντλώντας επιπλέον έσοδα.  

«Μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα δούμε περισσότερες αλλαγές απ' ότι τα προηγούμενα 100 χρόνια. Μπαίνουμε στην δεκαετία της "αναστάτωσης" (disruption) και είναι μία ευκαιρία για τη Nissan και τον κόσμο γύρω μας να συμπεριφέρεται και να δρα διαφορετικά» τόνισε, σε ειδική εκδήλωση που έγινε στο Λονδίνο, ο πρόεδρος της Nissan Europe, Πολ Γουίλκοξ. «Πιστεύουμε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) μπορούν να γίνουν μία κινητή μονάδα ηλεκτρικής ενέργειας. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή την ενέργεια για μεταφορά, αλλά επίσης να την μεταφέρεις πίσω στο δίκτυο, στο σπίτι σου ή την πόλη σου, τα σχολεία και τα νοσοκομεία. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν αξιοσημείωτες ευκαιρίες ώστε να βελτιώσουμε την ιδέα των EVs, πέρα από το μοντέλο μεταφοράς» προσέθεσε.

Σημειώνεται, επίσης, ότι η Nissan, σε συνεργασία με τον ενεργειακό κολοσσό Eaton, παρουσίασε και το σύστημα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, με μπαταρίες ιόντων λιθίου, xStorage, για οικιακή χρήση, παραγγελίες για το οποίο θα μπορούν να γίνουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Οι μπαταρίες είναι από «δεύτερο χέρι», καθώς, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι κατά 95% ανακυκλώσιμες. Ως το 2017 τα κεντρικά γραφεία της Nissan θα χρησιμοποιούν και τα δύο αυτά συστήματα για τη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Επίσης, τόσο το V2G όσο και το xStorage «κουμπώνουν» με την ιδέα του «Σταθμού Καυσίμων του Μέλλοντος«, που αναπτύχθηκε το τελευταίο έτος σε συνεργασία με το αρχιτεκτονικό γραφείο Forster+Partners και το οποίο ουσιαστικά αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς το «Internet of Things»: η ενσωμάτωση των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, της ασύρματης φόρτισης, της αυτόνομης οδήγησης και των μονάδων V2G, μέσω της οποίας εκτιμάται ότι θα ανατραπεί το μοντέλο κατανάλωσης και διανομής της ηλεκτρικής ενέργειας στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Υποστηρικτές
10th SE Europe Energy Dialogue
Σχετικά
Maritimes.gr

Ενεργειακές Αγορές

Διεθνείς Τιμές

  • Αργό Πετρέλαιο
    Brent 23/05 $53,95/βαρέλι
    WTI 23/05 $51,25/βαρέλι
  • Λιθάνθρακας
    Global RB,30/07 $72,57/tn
  • Φυσικό Αέριο
    30/07 $3,824 - 10000 MMBTU
  • Ευρωπαϊκά Δικαιώματα Εκπομπών (ETS)
    23/05 €4,88

Στην Ελλάδα

  • Αμόλυβδη Βενζίνη
    Λιανική-Μ.Όρος Αττικής,22/05  €1,502/lt
  • Αμόλυβδη Βενζίνη, 95 RON
    Εκ Διυλιστηρίου,23/05 €408,09/m3
  • Μαζούτ No 180 (1% S)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/04 €-/m3
  • Diesel Κίνησης 10 PPM (0)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/05 €472,53/m3
  • Ηλεκτρισμός - Ο.Τ.Σ.
    ΔΕΣΜΗΕ,23/05 €50,888/MWh
Αναλυτικές Τιμές » Τιμές Καυσίμων »
Videos
Κατάλογος Ενεργειακών Επιχειρήσεων - Business Directory
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί
  • ΙΕΝΕ
  • IEA
Συνεργαζόμενα Μέσα
  • Euro2day
  • Ημερισία
  • NOMISMA
  • SeeNews
  • FMVOICE