Επιβράβευσις της Ήσσονος Προσπάθειας: Η Κυβέρνησις Καλλιεργεί Συστηματικά την Ισοπέδωσι

Επιβράβευσις της Ήσσονος Προσπάθειας: Η Κυβέρνησις Καλλιεργεί Συστηματικά την Ισοπέδωσι
energia.gr
Πεμ, 14 Ιουλίου 2016 - 12:24
Πριν από μερικά χρόνια, στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς είχε αναρτηθεί αφίσα η οποία ανέγραφε τα εξής : «Πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο της καθηγήτριας Σ., στο τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας, με αφορμή το μαζικό κόψιμο των φοιτητών (περίπου το 80%) και τα εξαιρετικά δύσκολα θέματα στο μάθημα ‘ Επιχειρησιακή Έρευνα 2’. Μέσα από τη συλλογική αυτή διαδικασία, η καθηγήτρια παραδέχθηκε τη δυσκολία των θεμάτων και δεσμεύτηκε ότι αυτό δεν θα επαναληφθεί

Πριν από μερικά χρόνια, στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς είχε αναρτηθεί αφίσα η οποία ανέγραφε τα εξής : «Πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο της καθηγήτριας Σ., στο τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας, με αφορμή το μαζικό κόψιμο των φοιτητών (περίπου το 80%) και τα εξαιρετικά δύσκολα θέματα στο μάθημα ‘ Επιχειρησιακή Έρευνα 2’. Μέσα από τη συλλογική αυτή διαδικασία, η καθηγήτρια παραδέχθηκε τη δυσκολία των θεμάτων και δεσμεύτηκε ότι αυτό δεν θα επαναληφθεί. Είναι σαφές μόνο μέσα από συλλογικές διαδικασίες μπορούμε να επιτύχουμε νίκες που βελτιώνουν τη φοιτητική καθημερινότητα και τους ρυθμούς σπουδών μας. Κάτω οι νόμοι και οι κανονισμοί. Νόμος οι ανάγκες του κάθε φοιτητή.»

Η αφίσα -και η διαμαρτυρία προήρχετο από φοιτητές προσκείμενους στην εξωκοινοβουλευτική Αριστερά, που επί δεκαετίες ολόκληρες επιδιώκει την εξίσωση (προς τα κάτω) των φοιτητών και την επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας. Κι όμως, αυτό που στα μάτια πολλών φάνταζε ίσως γραφικό, ως διεκδίκησις μιας περιθωριακής ομάδος, έχει γίνει πλέον κεντρική πολιτική επιλογή: Η συγκυβέρνησις ΣΥΡΙΖΑ – Ανεξάρτητων Ελλήνων, σταδιακά και μεθοδικά, εξοβελίζει την αριστεία από τα σχολεία και τα πανεπιστήμια και προωθεί συστηματικά την αρχή της ελάχιστης δυνατής προσπάθειας.

Η εμβληματική αρχή έγινε με την περιβόητη πλέον φράση «η αριστεία είναι ρετσινιά…. είναι μια στρεβλή φιλοδοξία», που διετύπωσε τον Φεβρουάριο του 2015 ο τότε υπουργός παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς. Ακολούθησε η ουσιαστική υποβάθμισις των προτύπων πειραματικών σχολείων, η κατάργησις των συμβουλίων διοικήσεως των ΑΕΙ, η επαναφορά του «θεσμού» των «αιωνίων φοιτητών». Στο ίδιο πνεύμα και ο Αντώνης Λιάκος, επί κεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία. «Μιλήσαμε για την αξιολόγηση αδιαφορώντας για τις αξίες και, κυρίως , τις αξίες αλληλεγγύης, που πρέπει να καλλιεργεί η εκπαίδευση», σημειώνει στην εισαγωγή του πορίσματος της Επιτροπής, η οποία εισηγήθηκε την κατάργηση των εξετάσεων στο Γυμνάσιο.

Η λογική της ήσσονος προσπάθειας διέπει και τον διάδοχο του κ. Μπαλτά, Νίκο Φίλη, ο οποίος θεσμοθέτησε την απονομή υποτροφιών σε φοιτητές με βαθμολογία «λίαν καλώς» (6,5-8,4) και όχι μόνο με άριστα (8,5-10), όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας τείνει να γίνει κυρίαρχη. Τα αποτελέσματα, σε μια παγκοσμιοποιημένη και άκρως ανταγωνιστική κοινωνία θα είναι ολέθρια.

(από την εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ»)

Διαβάστε ακόμα