Μπορεί να γίνεται σιωπηλά αλλά το σίγουρο είναι
ότι είναι εξίσου σφοδρή αφού τα οικονομικά και τα γεωπολιτικά συμφέροντα
που βρίσκονται πίσω από αυτήν είναι τεράστια. Πρόκειται για την «μάχη
των διωρύγων» που έχει ξεσπάσει μεταξύ Παναμά και Νικαράγουας.
Όμως
αυτό είναι η βιτρίνα, αφού πίσω από τον ανταγωνισμό των δύο χωρών της
Κεντρικής Αμερικής βρίσκονται οι ΗΠΑ και η Κίνα οι οποίες θέλουν να
ελέγξουν την ροή του παγκόσμιου εμπορίου.
Σε λίγες μέρες θα ξεκινήσει
η λειτουργία των νέων έργων της Διώρυγας του Παναμά.
Πρόκειται για επένδυση καθοριστικής σημασίας καθώς θα προσφέρει
υπηρεσίες στα δεξαμενόπλοια και τα εμπορικά πλοία της νέας γενιάς τα
οποία λόγω μεγέθους δεν μπορούσαν να περάσουν την διώρυγα.
Πρόκειται για
έργο δισ. δολαρίων
που εκτελέστηκε από μία ευρωπαϊκή κοινοπραξία (την Sacyr, μια εταιρία
από την Ισπανία, την Impregilo από την Ιταλία και την Jan de Nul από το
Βέλγιο) μαζί με έναν τοπικό εταίρο, την CUSA.
Το έργο κόστους
δισεκατομμυρίων δολαρίων έγινε για την επόμενη γενιά πλοίων που είναι
τεράστια δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία
θα περνούν από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό μέσω της Διώρυγας και έτσι
δεν θα είναι αναγκασμένα να κάνουν τον περίπλου γύρω απ'ο το Cape Horn,
την νοτιότερη ακτή της Χιλής.
Και ενώ η διώρυγα του Παναμά εκσυγχρονίζεται,
η Νικαράγουα κατασκευάζει με τη βοήθεια μιας κινεζικής κοινοπραξίας τη δική της διώρυγα. Σχεδιάζεται να είναι μεγαλύτερη και πλατύτερη και ανταγωνίζεται με τη διώρυγα του Παναμά.
Στην
πραγματικότητα, η Κίνα με την εμπλοκή της θέλει να εξασφαλίσει τη δική
της εμπορική διαδρομή, ώστε να μη εξαρτάται από τον Παναμά που ελέγχεται
από τις ΗΠΑ.
Πηγή: Premium.paratiritis.gr