Δεν υπήρχε καμία απόδειξη χειραγώγησης των δοκιμών των εκπομπών έως το 2010, ισχυρίζεται , σύμφωνα με τη EurActiv Γερμανίας, ο πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος Γκίντερ Φερχόιγκεν ισχυρίστηκε ότι υπερασπιζόμενος τον εαυτό του ενάντια στις κατηγορίες για συμπαιγνία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Δεν υπήρχε καμία απόδειξη χειραγώγησης των δοκιμών των εκπομπών έως το 2010, ισχυρίζεται , σύμφωνα με τη EurActiv Γερμανίας, ο πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος Γκίντερ Φερχόιγκεν ισχυρίστηκε ότι υπερασπιζόμενος τον εαυτό του ενάντια στις κατηγορίες για συμπαιγνία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Όπως σημειώνει η Euractiv, ο πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος για τη Βιομηχανία και την Επιχειρηματικότητα Γκίντερ Φερχόιγκεν κατέθεσε υπερασπιζόμενος τον εαυτό του μπροστά στην εξεταστική επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αν και η αρχική οργή του για το σκάνδαλο της Volkswagen έχει σε μεγάλο βαθμό καταλαγιάσει.

Συγκεκριμένα, χθες, 30 Αυγούστου, ο Φερχόιγκεν δήλωσε στην Επιτροπή ότι οι κανονισμοί της ΕΕ ήταν «σαφείς» κατά τη διάρκεια της θητείας του την περίοδο 2004-2010, σε μια προσπάθεια να αντικρούσει τους υπαινιγμούς ότι η χειραγώγηση των εκπομπών κατέστη δυνατή λόγω υπερβολικά φιλικών προς τη βιομηχανία πολιτικών.

Παραδέχτηκε ότι η ανάπτυξη και η απασχόληση αποτελούσαν «αναμφισβήτητα προτεραιότητα» για την Επιτροπή την εποχή εκείνη, ωστόσο επέμεινε ότι, κατά την άποψή του, δεν υπήρχε «εγγενής σύγκρουση συμφερόντων» μεταξύ της βιομηχανικής και περιβαλλοντικής πολιτικής.

Ο πρώην αντιπρόεδρος της πρώτης Επιτροπής Μπαρόζο υπερασπίστηκε τον εαυτό του ενάντια στις κατηγορίες ότι είχε συνάψει συμφωνίες με την αυτοκινητοβιομηχανία. «Δεν ήταν δική μου δουλειά να κάνω κάτι για τη βιομηχανία, αλλά να κάνω κάτι για τους πολίτες», επέμεινε ο Φερχόιγκεν.

Πέρυσι ήρθε στο φως από τις ΗΠΑ ότι ορισμένα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της Volkswagen ήταν εξοπλισμένα με λογισμικό χειραγώγησης με στόχο να «κλέψουν» στις δοκιμές εκπομπών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέχονται από την ίδια τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.

Κατά τη θητεία του, δεν υπήρχε «καμία απόδειξη» ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούσαν τις λεγόμενες συσκευές cut-off για να παρουσιάσουν μια ρόδινη εικόνα για τις εκπομπές, δήλωσε ο Φερχόιγκεν στους ευρωβουλευτές. «Δεν ήξερα καν ότι ήταν δυνατόν, από ηθικής άποψης. Επίσης, δεν πίστευα ότι ήταν δυνατόν από τεχνικής άποψης», είπε.

Υπενθύμισε επίσης στην επιτροπή την ευθύνη των κρατών μελών για την επιβολή της νομοθεσίας της ΕΕ και την εποπτεία συμμόρφωσης με τους κανόνες.

Η ευρωβουλευτής των Πρασίνων Κορνήλια Έρνστ κατηγόρησε τον πρώην Επίτροπο για προσπάθεια αποποίησης των ευθυνών του. Τον κατηγόρησε ότι «υποστήριζε τα συμφέροντα του λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας» και ότι απέτυχε να εξασφαλίσει την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών. Επιπλέον, η ομάδα του ΕΛΚ ανέφερε ότι η δίωρη συνάντηση με τον Φερχόιγκεν δεν έφερε «καμία σαφήνεια» στην υπόθεση της VW.

Το γεγονός ότι είναι ο «πατέρας» της τρέχουσας προβληματικής νομοθεσίας για τις εκπομπές σημαίνει ότι θα πρέπει να «δώσει περισσότερες απαντήσεις», εξήγησε ο εκπρόσωπος του ΕΛΚ Κριστζάνις Κάρινς . Οι ευρωβουλευτές δήλωσαν ότι ακόμα «δεν έχουν τελειώσει» με τον πρώην Επίτροπο.

Ο Φερχόιγκεν, ο οποίος υπηρέτησε επίσης ως Επίτροπος αρμόδιος για θέματα Διεύρυνσης της Επιτροπής Πρόντι, είχε αρχικά αρνηθεί να εμφανιστεί ενώπιον της επιτροπής. Ισχυρίστηκε ότι ο «δισταγμός» του βασιζόταν καθαρά σε νομικούς λόγους, καθώς δεν ήταν σίγουρος αν θα μπορούσε να μιλήσει ως Επίτροπος, δεδομένου ότι είναι πρώην μέλος.