English | Ελληνικά
Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2017
Άρθρο
energia.gr Σχόλιο

Το Ναυάγιο της Πώλησης του ΔΕΣΦΑ Δεν Χρειάζεται Απαραιτήτως Νεκρούς

Το energia. gr δεν έχει φεισθεί κόπων και μελάνης για να αναλύει, εδώ και καιρό, τα αδιέξοδα στα οποία οδήγησε η απόφαση της Τρόικα και της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου να προχωρήσουν στην ‘ιδιωτικοποίηση’ του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ). Μια ιδιωτικοποίηση που καλώς εχόντων των πραγμάτων δεν έπρεπε να είχε συμπεριληφθεί καν στο πρόγραμμα εκποίησης της Δημόσιας περιουσίας μέσω του ΤΑΥΣΙΤ. Αλλά και αφού έγινε ότι έγινε (διαγωνισμός και υποβολή προσφοράς τον Ιούνιο 2013) έπρεπε ο διαγωνισμός να είχε σταματήσει και να ακυρωθεί άμεσα για δύο βασικούς και ξεκάθαρους λόγους :

(α) Το προσφερθέν τίμημα είναι απαράδεκτα χαμηλό ( στα € 400 εκ. για το 66% της εταιρίας όταν κατ’ ελάχιστο τα πάγιά της ανέρχονται στα € 2.0 δις ).

(β) Ο επισπεύδον αγοραστής ήτο συγχρόνως προμηθευτής αερίου – νυν και μελλοντικός- και άρα η αυτή η απλή αλήθεια προμήνυε βαρύτατη νομική εμπλοκή, όπερ και εγένετο.

Το ότι κάποια στιγμή μετά το σίριαλ των τελευταίων τριών ετών το Ελληνικό δημόσιο, μέσω του αρμόδιου Υπουργού, θα έσπευδε να κατοχυρώσει τα δικαιώματα του και να προστατεύσει τους καταναλωτές (βιομηχανία και οικιακούς) από παράλογες χρεώσεις δικτύων ήτο αναμενόμενο και αυτονόητο, και εάν δεν το έκανε ο σημερινός υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Πάνος Σκουρλέτης, θα το έκανε ο επόμενος για τον απλούστατο λόγο ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχουν αλλάξει οι συνθήκες στην αγορά και η διείσδυση του φυσικού αερίου διαρκώς αυξάνεται και άρα τίθενται επί τάπητος κεφαλαιώδη ζητήματα προστασίας του καταναλωτή.

Η διαφαινόμενη ακύρωση του διαγωνισμού πώλησης του ΔΕΣΦΑ, λογω της αναμενόμενης απόσυρσης του ενδιαφέροντος από την SOCAR – για λόγους καθαρά οικονομικούς αφού η Αζέρικη οικονομία έχει πληγεί βάναυσα από την κατάρρευση των τιμών του αργού και η ίδια η Socar αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας (βλέπε άρθρο energia. gr) – θα έχει ορισμένες αρνητικές επιπτώσεις αλλά προς θεού δεν είναι προς θάνατο. Το μεν δημόσιο θα απολέσει αναμενόμενα έσοδα € 188 δις (τα υπόλοιπα θα πήγαιναν στα ΕΛΠΕ) όμως θα έχει κερδίσει μια πολύτιμη ελευθερία κινήσεων. Έτσι θα μπορέσει με άνεση και σιγουριά να προγραμματίσει τις επόμενες κινήσεις του ενισχύοντας τον τομέα του φυσικού αερίου κάτι που θα μπορούσε να προκύψει λ.χ. μέσω μετοχοποίησης της ΔΕΠΑ δια της εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο, ενώ ο ΔΕΣΦΑ θα μπορούσε να συμμετέχει ως μέτοχός και σε κοινά project μαζί άλλες εταιρίες. Έχοντας μια καλή οικονομική κατάσταση, σταθερό cash flow, και μια αυξημένη δυναμικότητα (βλέπε επέκταση LNG terminal στη Ρεβυθούσα) ο ΔΕΣΦΑ μπορεί αυτοδύναμα να αντιμετωπίσει την επόμενη ημέρα διαλέγοντας αυτός (μέσω της Κυβέρνησης) τις συμμαχίες και συνεργασίες που θα μπορούσε να επιδιώξει, προς αμοιβαίο όφελος.

Υποστηρικτές
2nd Energy Tech Forum 2017
Σχετικά
Oil Refining, Storage and Retail in SE Europe
Maritimes.gr

Ενεργειακές Αγορές

Διεθνείς Τιμές

  • Αργό Πετρέλαιο
    Brent 24/02 $56,09/βαρέλι
    WTI 24/02 $54,03/βαρέλι
  • Λιθάνθρακας
    Global RB,30/07 $72,57/tn
  • Φυσικό Αέριο
    30/07 $3,824 - 10000 MMBTU
  • Ευρωπαϊκά Δικαιώματα Εκπομπών (ETS)
    24/02 €5,31

Στην Ελλάδα

  • Αμόλυβδη Βενζίνη
    Λιανική-Μ.Όρος Αττικής,17/02  €1,548/lt
  • Αμόλυβδη Βενζίνη, 95 RON
    Εκ Διυλιστηρίου,24/02 €444,47/m3
  • Μαζούτ No 180 (1% S)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/04 €-/m3
  • Diesel Κίνησης 10 PPM (0)
    Εκ Διυλιστηρίου,24/02 €515,44/m3
  • Ηλεκτρισμός - Ο.Τ.Σ.
    ΔΕΣΜΗΕ,24/02 €47,205/MWh
Αναλυτικές Τιμές »
Τιμές Καυσίμων »
Videos
Κατάλογος Ενεργειακών Επιχειρήσεων - Business Directory
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί
  • ΙΕΝΕ
  • IEA
Συνεργαζόμενα Μέσα
  • Euro2day
  • Ημερισία
  • NOMISMA
  • SeeNews
  • FMVOICE