Ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιάννης Τσιρώνης, συμμετείχε χθες και σήμερα στις εργασίες της συνόδου των Υπουργών Περιβάλλοντος των χωρών του ΟΟΣΑ, η οποία διεξάγεται ανά τετραετία. Μεταξύ άλλων συζητήθηκαν πιθανά μέτρα και πολιτικές για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις μεταφορές και για την προώθηση της κυκλικής οικονομίας

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιάννης Τσιρώνης, συμμετείχε χθες και σήμερα στις εργασίες της συνόδου των Υπουργών Περιβάλλοντος των χωρών του ΟΟΣΑ, η οποία διεξάγεται ανά τετραετία. Μεταξύ άλλων συζητήθηκαν πιθανά μέτρα και πολιτικές για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις μεταφορές και για την προώθηση της κυκλικής οικονομίας.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός επεσήμανε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν λύση για το απώτερο μέλλον, αφού ακόμα είναι σημαντικά ακριβότερα από τα συμβατικά οχήματα και, δυστυχώς, δεν είναι εφικτή λόγω της οικονομικής στενότητας η επιδότησή τους πέραν των φορολογικών διευκολύνσεων που ήδη υπάρχουν. Επομένως, θα πρέπει στο άμεσο μέλλον να συνεχιστεί η προσπάθεια αποτροπής της χρήσης των ιδιωτικών οχημάτων και ενίσχυσης των μαζικών μέσων μεταφοράς μέσω και της επέκτασης των δικτύων σταθερής τροχιάς ή της δημιουργίας υποδομών και νοοτροπιών που διευκολύνουν τις μετακινήσεις με τα πόδια ή με ποδήλατο.

Ο κ. Τσιρώνης τόνισε ότι θα πρέπει οι εκπομπές των πετρελαιοκίνητων οχημάτων να αποτυπώνονται ορθά στις δοκιμές έγκρισης τύπου για την κυκλοφορία των οχημάτων και υποστήριξε την επιτάχυνση των σχετικών προσπαθειών επικαιροποίησης του κύκλου δοκιμής προκειμένου αυτό να καταστεί δυνατό. Παράλληλα τόνισε ότι, με βάση την αρχή ο ρυπαίνων πληρώνει, θα πρέπει το βάρος της φορολόγησης να πέσει στην κατανάλωση του καυσίμου και να μειωθεί αντίστοιχα το ύψος των τελών κυκλοφορίας.

Αναφορικά με τις εκπομπές της ναυτιλίας, ο κ. Τσιρώνης επεσήμανε τη δέσμευση της χώρας στην υποστήριξη των προσπαθειών που είναι σε εξέλιξη στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της ναυτιλίας. Υπογράμμισε, επίσης, την ανάγκη αποφυγής περιφερειακών λύσεων λόγω της αναποτελεσματικότητάς τους, δεδομένης της ευκολίας αλλαγής σημαίας των πλοίων.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός τόνισε ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην προώθηση της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης όπου η κοινωνική οικονομία μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο συντελώντας, παράλληλα, στην αύξηση της ανακύκλωσης. Περαιτέρω επεσήμανε την ανάγκη ανασχεδιασμού των χρήσεων γης όπου αυτές εμποδίζουν την ανάπτυξη δραστηριοτήτων βιομηχανικής συμβίωσης καθώς και άρσης των εμποδίων που τίθενται στην προμήθεια ανακυκλωμένων προϊόντων από το δημόσιο.

Επίσης, αναφέρθηκε στη εφαρμογή συστημάτων "πληρώνω όσο πετάω" που προϋποθέτει ενημέρωση του πολίτη και εναλλακτικές υποδομές. Τέλος, επεσήμανε την αναγκαιότητα πάταξης της αδήλωτης παράνομης αγοράς δευτερογενών υλικών και προϊόντων σε συνδυασμό με την ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ για τα υλικά αυτά, η οποία όμως πρέπει να συναποφασισθεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.