ΕΕ: Κίνδυνος να Χάσει το Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα σε Καύσιμα Χαμηλής Περιεκτικότητας Άνθρακα

ΕΕ: Κίνδυνος να Χάσει το Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα σε Καύσιμα Χαμηλής Περιεκτικότητας Άνθρακα
energia.gr
Τρι, 11 Οκτωβρίου 2016 - 15:06
Η Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει να χάσει το πλεονέκτημα της στην παραγωγή νέων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, ανάμεσα στους διεθνείς ανταγωνιστές της όπως οι ΗΠΑ, όπως προειδοποιούν ΜΚΟ, κορυφαίες εταιρείες και think tanks. Αυτό τονίζει η Euractiv.gr, σε αποκλειστικό της δημοσίευμα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει να χάσει το πλεονέκτημα της στην παραγωγή νέων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, ανάμεσα στους διεθνείς ανταγωνιστές της όπως οι ΗΠΑ, όπως προειδοποιούν ΜΚΟ, κορυφαίες εταιρείες και think tanks. Αυτό τονίζει η Euractiv. gr, σε αποκλειστικό της δημοσίευμα, ενώ προσθέτει πως οι ως άνω φορείς και εταιρείες ανέφεραν πως οι επενδύσεις σε προηγμένα βιοκαύσιμα έχουν καθυστερήσει λόγω της έλλειψης αποφάσεων σε πολιτικό επίπεδο, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι ευθύνη φέρει και η Επιτροπή.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Euractiv, οι μονάδες παραγωγής στις ΗΠΑ και στη Βραζιλία προχωρούν, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Φινλανδία έχουν καταργηθεί από το 2014. Πριν από το 2014, εγκαταστάσεις είχαν ανοίξει στην Ιταλία, τη Φινλανδία και τη Δανία. Τα προηγμένα βιοκαύσιμα που παράγονται από μη βρώσιμα υλικά, όπως τα υπολείμματα από τη γεωργία ή βιογενή αστικά απόβλητα, δεν δίνουν κίνητρα για την καλλιέργεια τροφίμων για τα καύσιμα, κάτι το οποίο είναι αμφιλεγόμενο.

«Η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει την ανταγωνιστική θέση της στην καινοτομία καυσίμων μεταφορών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα», δήλωσε ο Κρις Μάλινς του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές. «Μετά από πολλά ελπιδοφόρα σχέδια που είχαν ξεκίνησει τα τελευταία χρόνια, οι επενδύσεις έχουν επιβραδυνθεί στην Ευρώπη λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας». Αυτό θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με δεσμευτικούς στόχους για τα προηγμένα εναλλακτικά καύσιμα στην επικείμενη ευρωπαϊκή κλιματική νομοθεσία για το 2020-2030.

Η Επιτροπή σκοπεύει να προτείνει νομοθεσία αναθεωρώντας την Οδηγία για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στις 7 Δεκεμβρίου, ως μέρος μιας σειράς πολιτικών στο πλαίσιο της στρατηγικής της Ενεργειακής Ένωσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση της εξάρτησης της ΕΕ από εισαγόμενη ενέργεια. «Η εμπιστοσύνη πρέπει να είναι μακροπρόθεσμη για την τόνωση των επενδύσεων», δήλωσε ο Τζόναθαν Μάρεϊ, εκπρόσωπος του οργανισμού «Low Carbon Vehicle Partnership».

Εταιρείες που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, ακτιβιστές, ενώσεις και πανεπιστημιακοί δημοσιεύουν έκθεση σχετικά με τα τεχνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη του να βρίσκεται κάποιος στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης της επόμενης γενιάς καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα.

Χαμένες ευκαιρίες

Καθώς ο κόσμος κινείται προς χαμηλές εκπομπές άνθρακα, τα προηγμένα βιοκαύσιμα έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν ως βιομηχανία. Ωστόσο, η αποτυχία της Ευρώπης να στείλει ισχυρό σήμα στην αγορά και να πείσει τους επενδυτές να στηρίξουν τα έργα θα είναι επιζήμια για την Ευρώπη, σύμφωνα με την έκθεση.

Οι αναδρομικές πολιτικές αλλαγές στην υποστήριξη της κυβέρνησης για την αιολική ενέργεια και άλλα ανανεώσιμα έργα στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία έχουν οδηγήσει σε έλλειψη εμπιστοσύνης των επενδυτών.

Η επιβράβευση για τα καύσιμα που έχουν τη μεγαλύτερη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου μέσω ενός συστήματος που βασίζεται στην απόδοση, θα ενισχύσει τον αντίκτυπο των βιώσιμων βιοκαυσίμων στην αγορά, σύμφωνα με την ίδια έκθεση. «Η εμπορευματοποίηση των βιώσιμων προηγμένων βιοκαυσίμων πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τους κλιματικούς στόχους του 2030, ενώ η κινητοποίηση των επενδύσεων είναι ζωτικής σημασίας για τις προοπτικές επίτευξης αυτού του στόχου», πρόσθεσε ο Μάρεϊ.

Συμφωνία του Παρισιού

Την περασμένη εβδομάδα η ΕΕ επικύρωσε τη συμφωνία του Παρισιού, μια παγκόσμια δέσμευση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής που έχει ως στόχο να θέσει ως ανώτατο όριο της υπερθέρμανσης του πλανήτη δύο βαθμούς πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα. «Είμαστε εντός πέντε ετών από την επίτευξη αύξησης του ορίου της θερμοκρασίας στον ενάμιση βαθμό», δήλωσε η Τζένιφερ Χόλγκρεμ, Διευθύνουσα Σύμβουλος της LanzaTech, μιας εταιρείας προηγμένων βιοκαυσίμων. «Είναι επιτακτική ανάγκη να εφαρμοστούν μέτρα για τη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα», πρόσθεσε.

Η ΕΕ έχει δεσμευθεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 40% μέχρι το 2030. Οι μεταφορές είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών CO2 της ΕΕ και βασίζονται κατά κύριο λόγο στο πετρέλαιο. Είναι ο μόνος τομέας στην ΕΕ, όπου οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου συνεχίζουν να αυξάνονται. Ο γενικός γραμματέας του Δικτύου για τα Προηγμένα Βιοκαύσιμα στην Ευρώπη Έιντζελ Αλμπέρντι δήλωσε ότι η βιομηχανία είναι έτοιμη να παράσχει «μια σημαντική συμβολή» για την απεξάρτηση του τομέα των μεταφορών της ΕΕ.

Η έκθεση που υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για το κλίμα και την πράσινη ΜΚΟ Μεταφορές και το Περιβάλλον, προτείνει:ρεαλιστικούς δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές καυσίμων σε σχέση με τα προηγμένα εναλλακτικά καύσιμα το 2025 με υψηλότερο στόχο για το 2030,ακριβείς στόχους με βάση τις επιδόσεις των εκπομπών αερίων καιενεργειακή και κλιματική πολιτική για το 2030 που να εξασφαλίζει τη διασφάλιση των τροφίμων, του εδάφους, του νερού και της βιοποικιλότητας.