English | Ελληνικά
Σάββατο, 24 Ιουνίου 2017
Άρθρο
Συνεντεύξεις

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Φθηνότερα Γίνονται τα Ασφάλιστρα Αυτοκινήτου

Ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και της Mega Brokers, συγκαταλέγεται στους βαθείς γνώστες της ασφαλιστικής αγοράς και ειδικότερα του κλάδου οχημάτων.

Μιλά στο Euro2day.gr για όλα τα καυτά θέματα του κλάδου, όπως η φετινή πορεία των τιμολογίων, η συμπεριφορά των οδηγών, τα μειωμένα έσοδα των ασφαλιστικών εταιρειών και φυσικά τα ανασφάλιστα οχήματα. Σε ό,τι αφορά, τέλος, το θέμα της ασφαλιστικής απάτης, ο κ. Χατζηθεοδοσίου τονίζει πως η στάση των εταιρειών αλλά και όλων των υγιών παραγόντων της αγοράς προς τα φαινόμενα απάτης θα πρέπει να είναι αμείλικτη.

Κύριε Χατζηθεοδοσίου, συνεχίζεται και φέτος η μείωση των τιμολογίων στα συμβόλαια αυτοκινήτου;

Οι φετινές μειώσεις τιμολογίων στον κλάδο αυτοκινήτου παρουσιάζουν κάποια εξομάλυνση και σε σχέση με πέρυσι, στις περισσότερες των περιπτώσεων, δεν υπερβαίνουν το 10%. Ωστόσο δεν λείπουν και ορισμένοι πιο επιθετικοί «παίκτες» που, προσπαθώντας να αποκτήσουν μερίδιο αγοράς, έχουν προχωρήσει σε μεγαλύτερες ποσοστιαίες μειώσεις. Έχουμε δει νούμερα που προσεγγίζουν ακόμη και το -30%! Η ουσία είναι πως οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν μπει σε έναν ανταγωνισμό που πολλές φορές είναι αμείλικτος, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να καρπώνεται χαμηλότερα τιμολόγια. Χαρακτηριστικό άλλωστε είναι πως στην Ελλάδα έχουμε σήμερα τα φθηνότερα ασφάλιστρα αυτοκινήτου της Ευρώπης!

Φέτος είδαμε να αυξάνεται κατά πολύ ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων. Πού μπορεί να οφείλεται αυτό;

Ενώ στο τέλος του 2015 τα ασφαλισμένα οχήματα ανέρχονταν γύρω στα 4,9 εκατομμύρια, ο αριθμός αυτός στα μέσα του 2016 εκτινάχθηκε κοντά στα 5,5 εκατομμύρια. Η αύξηση του αριθμού των οχημάτων δευτερευόντως μόνο επηρέασε την εικόνα αυτή. Αντίθετα, πολύ μεγαλύτερη επίδραση προήλθε από την απειλή του Υπουργείου Οικονομικών και της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων ότι θα εντοπιστούν μέσω ηλεκτρονικής διασταύρωσης οι ανασφάλιστοι οδηγοί και στη συνέχεια θα επιβαρυνθούν με πρόστιμα. Προσέξτε όμως κάτι: Παρά την άνοδο των ασφαλισμένων οχημάτων κατά το πρώτο εξάμηνο, τα έσοδα των ασφαλιστικών εταιρειών μειώθηκαν κατά την ίδια περίοδο περίπου κατά 11,5%. Αυτό ερμηνεύεται τόσο από τη μείωση των τιμολογίων, όσο και από τη στροφή μέρους των οδηγών σε συμβόλαια φθηνότερων εταιρειών, χαμηλότερων καλύψεων και μικρότερης διάρκειας.

Ωστόσο, αυτή η περιβόητη διασταύρωση της λίστας των ασφαλιστικών εταιρειών με αυτή του Υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να εντοπιστούν οι ανασφάλιστοι οδηγοί δεν έγινε ακόμη...

Έχετε δίκιο και η κατάσταση πλέον είναι εξοργιστική! Ζούμε στον 21ο αιώνα της τεχνολογίας και της πληροφορικής, αλλά εδώ και τέσσερα χρόνια ακούμε για μια διασταύρωση λιστών που ακόμη δεν έχει γίνει...

Είχα προ μηνών συνάντηση με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργο Πιτσιλή. Ο κ. Πιτσιλής είχε αναφερθεί τότε σε κάποια προβλήματα στη λίστα των ασφαλιστικών εταιρειών, τα οποία θα επιλύονταν. Η τελευταία άτυπη πληροφόρηση που έχουμε είναι πως η περιβόητη διασταύρωση θα γίνει έως το τέλος του μήνα, αλλά όπως καταλαβαίνετε, αμφιβάλλουμε. Αυτό που θα πρέπει να τονιστεί είναι ότι το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων δεν αποτελεί ζήτημα μόνο για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά επίσης πλήττει το συμφέρον τόσο των συνεπών οδηγών, όσο και των ανασφάλιστων, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, οι τελευταίοι διατρέχουν μεγάλους κινδύνους. Είναι βέβαιο επίσης ότι από την καθυστέρηση αυτής της διασταύρωσης, το ελληνικό δημόσιο χάνει φόρους που σε ετήσια βάση ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Κι αυτό σε μια περίοδο όπου για να βρεθούν δημόσια έσοδα υπερφορολογούνται τα πάντα!

Οι ασφαλιστικές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους για την καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης. Τέτοια φαινόμενα εντοπίζονται και στον κλάδο οχημάτων;

Η στάση των ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά και όλων των υγιών παραγόντων της αγοράς προς τα φαινόμενα απάτης, θα πρέπει να είναι αμείλικτη. Εκπτώσεις σε τέτοια ζητήματα δεν μπορούν να γίνονται. Στον κλάδο αυτοκινήτου έχουν εντοπιστεί φαινόμενα πώλησης πλαστών συμβολαίων, ή δηλώσεις ζημιών-μαϊμού, ή τέλος, η λειτουργία κάποιων πωλητών μέσω «μαύρων κωδικών» (λειτουργούν σε βάρος όσων φορολογούνται κανονικά). Αναμφίβολα γίνονται προσπάθειες για τον έλεγχο τέτοιων καταστάσεων.

Υποστηρικτές
International Workshop - Energy Security in SE Europe and the Role of LNG
Σχετικά
Climate Change Conference
Maritimes.gr

Ενεργειακές Αγορές

Διεθνείς Τιμές

  • Αργό Πετρέλαιο
    Brent 23/06 $45,38/βαρέλι
    WTI 23/06 $42,88/βαρέλι
  • Λιθάνθρακας
    Global RB,30/07 $72,57/tn
  • Φυσικό Αέριο
    30/07 $3,824 - 10000 MMBTU
  • Ευρωπαϊκά Δικαιώματα Εκπομπών (ETS)
    23/06 €4,87

Στην Ελλάδα

  • Αμόλυβδη Βενζίνη
    Λιανική-Μ.Όρος Αττικής,22/06  €1,467/lt
  • Αμόλυβδη Βενζίνη, 95 RON
    Εκ Διυλιστηρίου,23/06 €361,26/m3
  • Μαζούτ No 180 (1% S)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/04 €-/m3
  • Diesel Κίνησης 10 PPM (0)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/06 €427,29/m3
  • Ηλεκτρισμός - Ο.Τ.Σ.
    ΔΕΣΜΗΕ,23/06 €52,328/MWh
Αναλυτικές Τιμές » Τιμές Καυσίμων »
Videos
Κατάλογος Ενεργειακών Επιχειρήσεων - Business Directory
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί
  • ΙΕΝΕ
  • IEA
Συνεργαζόμενα Μέσα
  • Euro2day
  • Ημερισία
  • NOMISMA
  • SeeNews
  • FMVOICE