Στα ισόγεια των πολυκατοικιών και άλλων κτιρίων θα παραμείνουν εσαεί τα πρατήρια υγρών καυσίμων, στα οποία το 2010 - έπειτα από την εκδήλωση πυρκαγιών και άλλων ατυχημάτων - είχε δοθεί με νόμο προθεσμία επτά ετών για να απομακρυνθούν από αυτούς τους χώρους!

Στα ισόγεια των πολυκατοικιών και άλλων κτιρίων θα παραμείνουν εσαεί τα πρατήρια υγρών καυσίμων, στα οποία το 2010 - έπειτα από την εκδήλωση πυρκαγιών και άλλων ατυχημάτων - είχε δοθεί με νόμο προθεσμία επτά ετών για να απομακρυνθούν από αυτούς τους χώρους!

Αυτό προβλέπει φωτογραφική διάταξη νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για «την απλοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης των πρατηρίων καυσίμων» που ανακοινώθηκε χθες και τέθηκε σε σύντομη δημόσια διαβούλευση, η οποία εκπνέει την ερχόμενη Κυριακή 30 Οκτωβρίου!

Σημειώνεται ότι η παράγραφος 3 του άρθρου 11 του Νόμου 3897/2010 προέβλεπε ρητά πως «υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων ή σταθμοί αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης εξοπλισμένοι με αντλίες καυσίμων που λειτουργούν στα ισόγεια κτιρίων, όπου άνωθεν αυτών στεγάζονται χρήσεις γραφείων και ξενοδοχείων, απομακρύνονται εντός επταετίας από της ισχύος του παρόντος».

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που ανακοινώθηκε χθες, αυτό αλλάζει ως εξής: «Υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων που λειτουργούν σε ισόγεια κτιρίων με ορόφους, δύνανται να συνεχίσουν τη λειτουργία τους και μετά τη 10η Δεκεμβρίου του 2017, εφόσον υλοποιήσουν μία σειρά από μέτρα ασφάλειας»!

ΜΕΙΚΤΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ. Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται κι άλλες ρουσφετολογικές ρυθμίσεις όπως είναι η εγκατάσταση δεξαμενών υγραερίου ακόμα και σε μικρά οικόπεδα, τα οποία ήδη φιλοξενούν εγκαταστάσεις διανομής υγρών καυσίμων, με στόχο να μετατραπούν σε μεικτά πρατήρια βενζίνης και υγραερίου!

Για να συμβεί αυτό θεσμοθετείται η εγκατάσταση των μεικτών διανομέων. Θα επιτρέπεται δηλαδή η εγκατάσταση μικτού διανομέα υγραερίου και υγρών καυσίμων ως ενιαίας μονάδας διάθεσης. Ετσι, τα οχήματα θα εφοδιάζονται με υγρά καύσιμα ή υγραέριο από το ίδιο σημείο εξυπηρέτησης.

Μάλιστα, προκειμένου να χωρέσουν οι δεξαμενές υγραερίου έως 18 κυβικών μέτρων δίπλα σε αυτές της βενζίνης - πετρελαίου, το νομοσχέδιο έρχεται να μειώσει στα 8 μέτρα (από 10 μέτρα που προβλέπονται σήμερα) και την ελάχιστη εσωτερική απόσταση ασφαλείας ανάμεσα στις δεξαμενές υγραερίου και στις αντλίες του πρατηρίου. Στόχος, όπως υποστηρίζεται από πλευράς υπουργείου, είναι «να αυξηθούν τα μεικτά πρατήρια καυσίμων, τα οποία μέχρι σήμερα, λόγω της περιορισμένης επιφάνειας ακινήτων τους, δεν μπορούσαν να διαθέτουν και υγραέριο κίνησης».

ΟΙ ΑΥΤΟΨΙΕΣ. Παράλληλα για να μπορέσουν οι πρατηριούχοι να εργαστούν απερίσπαστοι για τη μετατροπή των πρατηρίων τους σε μεικτά βενζίνης - υγραερίου, το υπουργείο μέσω του νομοσχεδίου καταργεί και τις επιτόπιες αυτοψίες που κάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών για να διαπιστώσουν αν ένα οικόπεδο είναι κατάλληλο να φιλοξενήσει πρατήριο καυσίμων. Στο εξής θα αρκεί «η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του ιδιώτη μελετητή μηχανικού τού υπό αδειοδότηση πρατηρίου»! Με το εν λόγω σχέδιο νόμου, όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, μειώνονται τα διοικητικά βάρη και κόστη. Στο πλαίσιο αυτό καταργούνται οι διατάξεις (άρθρο 27 του 595/1984 ΠΔ) και τα χρηματικά ποσά που αυτές προέβλεπαν για την ανανέωση των αδειών λειτουργίας των πρατηρίων.

Εβαλαν φρένο στην έξωσή τους
Ακυρώνουν διάταξη του 2010 – έπειτα από εκδήλωση πυρκαγιών και άλλα ατυχήματα – που τους έδινε προθεσμία επτά ετών για να απομακρυνθούν από τους συγκεκριμένους χώρους!

(από την εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ")