Η Volkswagen δήλωσε ότι το λογισμικό το οποίο επιτρέπει στα πετρελαιοκίνητα οχήματα της να αποφεύγουν τους κανόνες εκπομπών ρύπων, δεν παραβιάζει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Η αυτοκινητοβιομηχανία ενισχύει τη νομική της προστασία, εν όψει της πιθανής αύξησης των αποζημιώσεων που θα κληθεί να δώσει στους πελάτες της

Η Volkswagen δήλωσε ότι το λογισμικό το οποίο επιτρέπει στα πετρελαιοκίνητα οχήματα της να αποφεύγουν τους κανόνες εκπομπών ρύπων, δεν παραβιάζει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Η αυτοκινητοβιομηχανία ενισχύει τη νομική της προστασία, εν όψει της πιθανής αύξησης των αποζημιώσεων που θα κληθεί να δώσει στους πελάτες της.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εντείνει τις πιέσεις στη Volkswagen έτσι ώστε να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Ο γερμανικός κολοσσός έχει απορρίψει την πρόταση της Επιτροπής, παρ’ ο,τι έχει προσφέρει χρηματικά ποσά στους οδηγούς των ΗΠΑ, καθώς πριν ένα χρόνο είχε παραδεχθεί ότι υπήρξαν ψεύτικες μετρήσεις στις εκπομπές ρύπων των ντίζελ αυτοκινήτων της.

Τον περασμένο μήνα, ένα ισπανικό δικαστήριο για πρώτη φορά αποφάνθηκε υπέρ ενός πελάτη της VW και επέβαλε πρόστιμο στις τοπικές μονάδες της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενθαρρύνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τους ισπανούς καταναλωτές να κάνουν μηνύσεις στη VW.

Ωστόσο, όπως ισχυρίζεται η VW, η τεχνολογία της είναι συμβατή με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.

«Το λογισμικό που περιέχεται στα οχήματα κινητήρα ΕΑ-189 κατά την άποψη της Volkswagen δεν ενέχει ουδεμία παράβαση του Ευρωπαϊκού Δικαίου», ανέφερε η VW στις 3 Νοεμβρίου. Επίσης, πρόσθεσε: «Η αποτελεσματικότητα του συστήματος εκπομπών δεν θα μειωθεί σε αυτά τα οχήματα».

Τα γερμανικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα NDR, WDR και η εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung ανέφεραν τη συγκεκριμένη άποψη της VW την Πέμπτη.

Παρά το γεγονός ότι η VW θεωρεί πως το λογισμικό είναι σύμφωνο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, θα συνεχίσει να ακολουθεί τις προτάσεις της ομάδας επιτήρησης των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας, ενώ θα αντικαταστήσει τα οχήματα που έχουν επηρεαστεί, ως βήμα καλής θέλησης.

«Η Volkswagen, με γνώμονα το συμφέρον των πελατών της, συνεργάζεται εποικοδομητικά με τις ρυθμιστικές αρχές, καθώς και με την Ομοσπονδιακή Αρχή για τα Οχήματα», ανέφερε η VW. «Αυτή η εντατική συνεργασία δεν πρέπει να επιβαρυνθεί από μία διαμάχη δίχως ουσία», κατέληξε.

Η VW έχει αρνηθεί τις απόψεις της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας και άλλων οργανώσεων για την προστασία της υγείας, ότι τα οξείδια του αζώτου είναι επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.

«Ένας αξιόπιστος προσδιορισμός των ασθενειών ή ακόμη και της θνητότητας ορισμένων δημογραφικών ομάδων ανάλογα με το επίπεδο των γνώσεών μας, δεν είναι επαρκής από επιστημονική σκοπιά», κατέληξε η ανακοίνωση της VW.