English | Ελληνικά
Δευτέρα, 24 Ιουλίου 2017
Άρθρο
Συνεντεύξεις

Γιώργος Στασινός, ΤΕΕ: Να Σταματήσει Τώρα η Φοροκαταιγίδα

Χρειάζονται φορολογικά κίνητρα για την αγορά ακινήτων, τονίζει σε σημερινή του συνέντευξη στη Real News ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός. Η Ελλάδα αποτελεί το καλύτερο οικόπεδο του κόσμου, όμως οι φόροι και η έλλειψη κινήτρων έχουν οδηγήσει έχουν οδηγήσει τον κατασκευαστικό κλάδο σε τέλμα, τονίζει ο κ. Στασινός και εξηγεί τα φαινόμενα και τις αιτίες στις οποίες αποδίδει το πάγωμα ολόκληρου του κλάδου. Στη συνέντευξη του ο πρόεδρος του ΤΕΕ κάνει έναν μικρό απολογισμό των δράσεων του Επιμελητήριου τους τελευταίους μήνες, ώστε να διευκολύνει τη δουλειά και την καθημερινότητα των μηχανικών, όπως οι νέες υπηρεσίες νομικής, φοροτεχνικής και επαγγελματικής υποστήριξης, τον ανασχεδιασμό της ιστοσελίδας με απευθείας πρόσβαση σε ηλεκτρονικές για μηχανικούς αλλά και την εξωστρέφεια του κλάδου, με αλλεπάλληλες εκδηλώσεις για τα προγράμματα, τις χρηματοδοτήσεις και την επιστήμη του μηχανικού. Στη συνέντευξή του ο Γιώργος Στασινός τονίζει ότι υπάρχουν προτάσεις και μέτρα με μηδανικό ή ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος που μπορούν να προσφέρουν προοπτική στην αγορά ακινήτων.  «Το σχέδιο είναι απλό και δεν απαιτεί ιδιαίτερη χρηματοδότηση, αλλά ισχυρή πολιτική βούληση. Θα πρέπει σε δύο περίπου χρόνια να υπάρχει ένας χάρτης με βάση το υπόβαθρο του κτηματολογίου, στον οποίο με λίγα κλικ θα βλέπεις ποιοι είναι οι όροι δόμησης, ποιες είναι οι θεσμικές γραμμές (δασικές εκτάσεις, αρχαιολογικοί χώροι, προστατευόμενες περιοχές, κλπ) και θα μπορείς με βάση αυτά τα δεδομένα να εκδίδεις ηλεκτρονικά οικοδομική άδεια και στη συνέχεια άδεια λειτουργίας επιχείρησης», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του ΤΕΕ.

Το πλήρες κείμενοι της συνέντευξης του Προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού στη δημοσιογράφο Μαίρη Παπακωνσταντίνου έχει ως εξής:

Τα τελευταία χρόνια ο κατασκευαστικός κλάδος έχει υποστεί καθίζηση. Ποιοι είναι, κατά τη γνώμη σας, οι σημαντικότεροι λόγοι που οδήγησαν τον κλάδο σε αυτή την κατάσταση;

Oι σημαντικότεροι λόγοι σχετίζονται με τους φόρους στα ακίνητα. Πρώτον η επιβολή ΦΠΑ, μάλιστα του υψηλού συντελεστή, στα νεόδμητα ακίνητα. Δεύτερον ο ΕΝΦΙΑ, ακόμη και σε ακίνητα που αποτελούν στην πραγματικότητα “εμπόρευμα” για τον κατασκευαστή. Επίσης σημαντικός λόγος είναι το κλείσιμο της στρόφιγγας χρηματοδότησης για αγορά ακινήτων από τις τράπεζες. Τέλος η κατάργηση του τελευταίου χωροταξικού για τον τουρισμό, η κατάργηση των χρήσεων γης του τελευταίου νόμου και γενικότερα η οπισθοδρόμηση με την επιστροφή σε νομοθεσίες 20 και 30 χρόνια πίσω, που έχει επιλέξει η κυβέρνηση, συνδυαστικά με την καθυστέρηση εφαρμογής της ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών, της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίων και της ηλεκτρονικής αδειοδότησης λειτουργίας των επιχειρήσεων οδηγεί στο οριστικό πάγωμα ολόκληρου του κατασκευαστικού κλάδου.

Κατέχετε τη θέση του προέδρου στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος από το Μάιο του 2015.  Ποιες είναι οι σημαντικότερες κινήσεις που έχει κάνει το Επιμελητήριο από τότε μέχρι σήμερα;

Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των μηχανικών.

Η ιστοσελίδα του ΤΕΕ ανασχεδιάσθηκε για άμεση πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες και μεγαλύτερη ευκολία χρήσης από κάθε μηχανικό. Το νέο site του ΤΕΕ διαθέτει φιλικότητα προς τον χρήστη και διαλειτουργικότητα.

Το ΤΕΕ προσφέρει πλεόν μια σειρά νέων υπηρεσιών προς τους μηχανικούς. Ξεκινήσαμε νέα υπηρεσία παροχής συμβουλών στον τομέα των ιδιωτικών έργων και μελετών, με πληροφόρηση για την πολεοδομική νομοθεσία και τη νομοθεσία περί αυθαιρέτων, με καταγραφή και επεξεργασία επιμέρους ζητημάτων που απασχολούν συχνά τους μηχανικούς και χρήζουν διευθέτησης από το αρμόδιο υπουργείο.

Επίσης το ΤΕΕ προσφέρει τους τελευταίους 13 μήνες νέα υπηρεσία φοροτεχνικής υποστήριξης των μηχανικών από οικονομολόγους-λογιστές, συνεργάτες του ΤΕΕ, για επίλυση λογιστικών και φορολογικών θεμάτων  που ανακύπτουν κατά την άσκηση του επαγγέλματος.

Ακόμη, ξεκινήσαμε τους τελευταίους 11 μήνες νέα υπηρεσία νομικής υποστήριξης των μηχανικών από δικηγόρους του ΤΕΕ, για επίλυση θεμάτων  νομικής φύσης κατά την άσκηση του επαγγέλματος.

Επίσης το ΤΕΕ έχει συγκεντρώσει σε μια ιστοσελίδα τις πλέον κοινές αιτήσεις για να εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά και άμεσα οι μηχανικοί που βρίσκονται μακριά από τα σημεία παρουσίας του ΤΕΕ. Με την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών συστημάτων που έχει ήδη αναπτύξει το ΤΕΕ για λογαριασμό των μηχανικών, όπως της ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών, εξαλείφεται η γραφειοκρατία και θα ενσωματώνονται αυτόματα οι σχετικές βεβαιώσεις των Μελών χωρίς να απαιτείται αίτηση.

Δημιουργήσαμε το «Μηχανικού Εγχειρίδιο», ένα νέο ψηφιακό αποθετήριο νομοθεσίας για μηχανικούς, όπου έχουν καταχωρηθεί όλα τα απαραίτητα αρχεία κάτω από τρεις κατηγορίες: Νομοθεσία (νόμοι, προεδρικά διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις), Εγκύκλιοι και Συχνές Ερωτήσεις. Το ΤΕΕ συγκέντρωσε αυτές τις πληροφορίες με ίδια μέσα και θα ενημερώνει τη βάση δεδομένων σε τακτική βάση, εισάγοντας τα κείμενα τυχόν νέας νομοθεσίας και νέες εγκυκλίους.

Σχετικά με το ασφαλιστικό που είναι, μετά την ανεργία του κλάδου, το σημαντικότερο πρόβλημα, πετύχαμε για το 2015 και το 2016 να διατηρήσουν 20.000 μηχανικοί τη ρύθμιση για επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας που προβλέπονταν στον Ν.4331/15, παρά το γεγονός ότι καταργήθηκε ο Νόμος.

Τέλος, μετά από αρκετά χρόνια αναδείξαμε το ΤΕΕ, με συνεχείς εκδηλώσεις τους τελευταίους μήνες, με σημαντικούς καλεσμένους από την Ευρώπη και όλο τον κόσμο, σαν τον επιστημονικό φορέα που πληροφορεί για εξελίξεις στην αγορά, στις χρηματοδοτήσεις και στα προγράμματα καθώς για την πρόοδο στην επιστήμη.

Ποιο είναι το στρατηγικό σας σχέδιο για το real estate και με ποιο τρόπο εκτιμάτε ότι ο κατασκευαστικός κλάδος θα βγει συντομότερα από το αδιέξοδο;

Η Ελλάδα έχει μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με οποιαδήποτε χώρα. Αποτελεί το καλύτερο «οικόπεδο» του κόσμου, με τον καλύτερο καιρό και το κέντρο του πολιτισμού όλου του κόσμου. Το σχέδιο είναι απλό και δεν απαιτεί ιδιαίτερη χρηματοδότηση, αλλά ισχυρή πολιτική βούληση. Θα πρέπει σε δύο περίπου χρόνια να υπάρχει ένας χάρτης με βάση το υπόβαθρο του κτηματολογίου, στον οποίο με λίγα κλικ θα βλέπεις ποιοι είναι οι όροι δόμησης, ποιες είναι οι θεσμικές γραμμές (δασικές εκτάσεις, αρχαιολογικοί χώροι, προστατευόμενες περιοχές, κλπ) και θα μπορείς με βάση αυτά τα δεδομένα να εκδίδεις ηλεκτρονικά οικοδομική άδεια και στη συνέχεια άδεια λειτουργίας επιχείρησης. Απαιτούνται επίσης σύγχρονο χωροταξικό τουρισμού, σύγχρονα περιφερειακά χωροταξικά, νέο θεσμικό πλαίσιο για τις χρήσεις γης, αφού η κυβέρνηση μας επανέφερε πρόσφατα στην δεκαετία του 80. Τέλος χρειάζονται φορολογικά κίνητρα για την αγορά ακινήτων και σταμάτημα της φοροκαταιγίδας που ζούμε.

Έχετε κατά καιρούς διατυπώσει εξειδικευμένες προτάσεις όπως την Τράπεζα Γης, τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς, την ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών και άλλα. Μπορείτε να συνοψίσετε τις προτάσεις σας;

Πέρα από όσα ήδη ανέφερα, τα οποία είναι πολύ σημαντικά και έχουν μηδενικό ή ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος, τονίζω ότι πρέπει να προχωρήσει άμεσα η Θεσμοθέτηση της Τράπεζας Γης, ενός θεσμού που μέσω ενός ηλεκτρονικού συστήματος θα μπορούν  να γίνονται πράξεις όπως: η αγορά συντελεστή δόμησης για οριστική τακτοποίηση αυθαιρέτων που τώρα προβλέπεται για 30 χρόνια, αγορά συντελεστή δόμησης σε αντικειμενικά καθορισμένες ζώνες υποδοχής, ανταλλαγές εκτάσεων για τον απεγκλωβισμό οικοδομικών συνεταιρισμών, χρηματοδότηση της αποκατάστασης των προσόψεων όλων των διατηρητέων κτιρίων από τους πόρους της αγοράς συντελεστή των ίδιων των διατηρητέων.

Παράλληλα η Πολιτεία πρέπει να δώσει κίνητρα χρηματοδότησης σε επενδυτές για τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς, που θα πρέπει άμεσα να απεγκλωβιστούν στη βάση του νόμου 4280/2014 και να προχωρήσει άμεσα η έκδοση των απαραίτητων κανονιστικών πράξεων  αλλά και η εφαρμογή των διαδικασιών μέσω ενός ηλεκτρονικού συστήματος.

Τέλος ζητήσαμε την εκχώρηση αρμοδιοτήτων των δημοσίων υπηρεσιών σε ελεύθερους επαγγελματίες μηχανικούς, ως αντίδοτο στην υποστελέχωση των υπηρεσιών. Ακόμη, ένας Δήμος που δεν έχει μηχανικούς να μπορεί να αναθέτει σε ελεύθερους επαγγελματίες από Μητρώο να επιβλέπουν έργα με δικαίωμα υπογραφής ή να υπογράφουν προμελέτες ωρίμανσης για την ένταξη στο ΕΣΠΑ.

(στην εφημερίδα Real News, από web.tee.gr)

Υποστηρικτές
Maritimes.gr
Σχετικά

Ενεργειακές Αγορές

Διεθνείς Τιμές

  • Αργό Πετρέλαιο
    Brent 21/07 $48,59/βαρέλι
    WTI 21/07 $46,15/βαρέλι
  • Λιθάνθρακας
    Global RB,30/07 $72,57/tn
  • Φυσικό Αέριο
    30/07 $3,824 - 10000 MMBTU
  • Ευρωπαϊκά Δικαιώματα Εκπομπών (ETS)
    21/07 €5,23

Στην Ελλάδα

  • Αμόλυβδη Βενζίνη
    Λιανική-Μ.Όρος Αττικής,20/07  €1,468/lt
  • Αμόλυβδη Βενζίνη, 95 RON
    Εκ Διυλιστηρίου,21/07 €380,97/m3
  • Μαζούτ No 180 (1% S)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/04 €-/m3
  • Diesel Κίνησης 10 PPM (0)
    Εκ Διυλιστηρίου,21/07 €448,82/m3
  • Ηλεκτρισμός - Ο.Τ.Σ.
    ΔΕΣΜΗΕ,21/07 €50,500/MWh
Αναλυτικές Τιμές » Τιμές Καυσίμων »
Videos
Κατάλογος Ενεργειακών Επιχειρήσεων - Business Directory
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί
  • ΙΕΝΕ
  • IEA
Συνεργαζόμενα Μέσα
  • Euro2day
  • Ημερισία
  • NOMISMA
  • SeeNews
  • FMVOICE