Η Ισπανία Πραγματοποιεί τις Πρώτες Δοκιμές στον Κόσμο για τη Χρήση LNG στους Σιδηροδρόμους

Η Ισπανία Πραγματοποιεί τις Πρώτες Δοκιμές στον Κόσμο για τη Χρήση LNG στους Σιδηροδρόμους
energia.gr
Τρι, 22 Νοεμβρίου 2016 - 15:11
Η ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων, Renfe, σε συνεργασία με τις ενεργειακές επιχειρήσεις της χώρας, Gas Natural Fenosa και Enagas, θα πραγματοποιήσουν δοκιμές για αμαξοστοιχίες που θα κινούνται με χρήση LNG. Όπως ανακοίνωσε η Enagas, χθες, Δευτέρα, οι δοκιμές αυτές, οι πρώτες στην Ευρώπη για τη χρήση LNG στους σιδηροδρόμους, θα αφορούν την σκοπιμότητα και τα πιθανά πλεονεκτήματα του πρότζεκτ

Η ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων, Renfe, σε συνεργασία με τις ενεργειακές επιχειρήσεις της χώρας, Gas Natural Fenosa και Enagas, θα πραγματοποιήσουν δοκιμές για αμαξοστοιχίες που θα κινούνται με χρήση LNG. Όπως ανακοίνωσε η Enagas, χθες, Δευτέρα, οι δοκιμές αυτές, οι πρώτες στην Ευρώπη για τη χρήση LNG στους σιδηροδρόμους, θα αφορούν την σκοπιμότητα και τα πιθανά πλεονεκτήματα του πρότζεκτ.

Οι πιλοτικές δοκιμές θα σηματοδοτήσουν τόσο την δημιουργία της πρώτης επιβατηγού αμαξοστοιχίας με LNG αντί για ντήζελ, αλλά και την προώθηση τεχνολογιών με θετικές συνέπειες για το περιβάλλον και την οικονομία, εφ’ όσον, βέβαια, πιστοποιήσουν κάτι τέτοιο οι σχετικές μελέτες.

Στη φάση των δοκιμών, η ντιζελομηχανή μιας από τις σιδηροδρομικές μονάδες θα αντικατασταθεί από μηχανή με καύσιμο φυσικό αέριο, ενώ θα προσαρμοστούν σε αυτή και δεξαμενές αποθήκευσης LNG μαζί με τον λοιπό απαραίτητο βοηθητικό εξοπλισμό , σύμφωνα με την ανακοίνωση της ισπανικής εταιρείας.

Η χρήση LNG στους σιδηροδρόμους έχει, μεταξύ άλλων, το πλεονέκτημα της μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ενώ αποτελεί υποκατάστατο των καυσίμων που βασίζονται στο πετρέλαιο.

Επιπλέον, η χρήση LNG θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους και, συνεπώς, στη μείωση της συνολικής τιμής σε σχέση με τα πετρελαιοειδή, καθώς και να μειώσει την εξάρτηση από τα ρυπογόνα καύσιμα. Παράλληλα, η Enagas σημειώνει ότι το LNG θα μπορούσε να είναι μία εναλλακτική επένδυση προς την ηλεκτροκίνηση για μέρη του σιδηροδρομικού δικτύου που δεν κινούνται με ηλεκτρισμό.