Οι βρετανικές μεταφορές είναι έτοιμες για τη μετάβαση στην εποχή του χαμηλού άνθρακα μετά από μια σειρά διαβουλεύσεων και χρηματοδότησης σχετικών πρωτοβουλιών με στόχο να προλάβουν τις εξελίξεις στον τομέα των πράσινων μεταφορών, όπως αναφέρει η edie.net, συνεργάτης της EurActiv

Οι βρετανικές μεταφορές είναι έτοιμες για τη μετάβαση στην εποχή του χαμηλού άνθρακα μετά από μια σειρά διαβουλεύσεων και χρηματοδότησης σχετικών πρωτοβουλιών με στόχο να προλάβουν τις εξελίξεις στον τομέα των πράσινων μεταφορών, όπως αναφέρει η edie.net, συνεργάτης της EurActiv.

Μια σειρά από διαβουλεύσεις αναφορικά με τις μεταφορές και τα καύσιμα ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών αυτήν την εβδομάδα οι οποίες περιγράφουν την ανάπτυξη νέων πολιτικών για τα αεροπορικά καύσιμα, μια επένδυση 390 εκατομμυρίων στερλινών σε φθηνότερα και αμάξια και φορτηγά- και στην ώθηση των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αμαξιών σε εθνικό επίπεδο.

Το Υπουργείο έδωσε τις λεπτομέρειες για το τον τρόπο κατανομής του κονδυλίου των 390 εκατομμυρίων λιρών για τη χρηματοδότηση «μελλοντικών τεχνολογιών για τις μεταφορές». Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στην ανάπτυξη των οχημάτων χωρίς οδηγό, των ανανεώσιμων καυσίμων και των ενεργειακά-αποδοτικών μεταφορών.

Θα επενδύσει 150 εκατομμύρια λίρες σε καθαρότερα λεωφορεία και ταξί, και θα παραδώσει στην κυκλοφορία λιγότερο ρυπογόνα λεωφορεία όπως επίσης θα προχωρήσει στην αντικατάσταση των κινητήρων στα υπάρχοντα λεωφορεία με ανακατασκευασμένους με στόχο τη μείωση των εκπομπών NOx.

Επιπρόσθετα, 80 εκατομμύρια θα διατεθούν για την χρηματοδότηση έργων υποδομής επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και άλλα 20 για την πειραματική ανάπτυξη μονάδων παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων.

Άλλα 100 εκατομμύρια θα διατεθούν για την ανάπτυξη της οδήγησης οχημάτων χωρίς οδηγό, η οποία αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Σχολιάζοντας την επικείμενη χρηματοδότηση της υποδομής για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ο Ποπι Ουελτς επικεφαλής της Go Ultra Low – της χρηματοδοτούμενης από την κυβέρνηση εκστρατείας για την προώθηση ηλεκτρικών και υβριδικών αμαξιών- είπε: «η επένδυση των 80 εκατομμυρίων λιρών είναι ζωτικής σημασίας για την επιτάχυνση της εξάπλωσης της αγοράς των ηλεκτροκίνητων αμαξιών.»

Αειφόρος αεροπλοΐα

Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Μεταφορών δημοσίευσε μια νέα έκθεση αυτήν την εβδομάδα, η οποία σκιαγραφεί πολλές προτάσεις για την προώθηση ανανεώσιμων καυσίμων για την αεροπλοΐα.

Σύμφωνα με αυτές, τα ανανεώσιμα καύσιμα για την αεροπορία, θα υπόκεινται στα ίδια κριτήρια για τη βιωσιμότητα με άλλα αντίστοιχα και θα είναι επιλέξιμα για την σχετική πιστοποίηση. Η προσθήκη των αεροπορικών καυσίμων την έκθεση χαιρετίστηκε από την Sustaiable Aviation- μια ομοσπονδία αεροδρομίων, αεροπορικών βιομηχανιών και παρόχων εναέριας κυκλοφορίας, η οποία προηγουμένως είχε ζητήσει τον επί ίσιος όροις ανταγωνισμό για τα βιοκαύσιμα στην αεροπλοΐα.

Ο πρόεδρος της Sustainable Aviation Ιαν Τζόπσον είπε ότι η διαβούλευση προβλέπει τους σωστούς οικονομικούς όρους για την παραγωγή καινοτόμων και βιώσιμων καυσίμων για τα αεροπλάνα. «Αυτό είναι ένα καλοδεχούμενο βήμα προς τα εμπρός και θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα πιο βιώσιμο μέλλον για την αεροπλοΐα στη Βρετανία από εδώ και στο εξής».

Η Sustainable Aviation πιστεύει ότι ο σχεδιασμός θα μπορούσε αποφέρει τη δημιουργία 4,400 θέσεων εργασίας συνεισφέροντας έως 300 εκατομμύρια λίρες στη βρετανική οικονομία μέχρι το 2030. Επίσης, τα βιώσιμα καύσιμα θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές από την αεροπλοΐα μέχρι 24%.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα στην πραγματοποίηση του φιλόδοξου στόχου της αεροπλοΐας να επιτύχει ανάπτυξη μηδενικου-ανθρακα με 50% μείωση των εκπομπών για το διάστημα 2020-2050.