English | Ελληνικά
Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2017
Άρθρο
Ευρωπαϊκές Ειδήσεις

Πρόταση-Πρόκληση Από το Λαϊκό Κόμμα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζε για τις συσκευές παραποίησης των ελέγχων ρύπων που είχαν εγκαταστήσει η Volkswagen και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στα οχήματά τους προκειμένου να δείχνουν «καθαρά», αλλά δεν έκανε τίποτα, διαπιστώνει έρευνα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. 

Σύμφωνα με το σχέδιο της έκθεσης -το οποίο συνέταξε αρμόδια επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου που ερευνά το θέμα-, η Κομισιόν αγνόησε επιδεικτικά τις υποδείξεις που είχε κάνει το δικό της επιστημονικό σώμα Κοινό Κέντρο Ερευνών (JRC) .

Με έκθεσή του από το 2013 το JRC είχε προειδοποιήσει ότι οι «συσκευές αναστολής» ή αλλιώς το παράνομο λογισμικό που είχε εγκαταστήσει η VW και άλλοι κατασκευαστές στα οχήματά τους «μπορούσαν να ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν συστήματα ελέγχου ρύπων» (βλ. σχετικά «Εφ.Συν.» 27/9/2015, «Αγγίζει την Ε.Ε. το σκάνδαλο VW»). Το JRC τόνιζε επίσης στην έκθεσή του ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι στατικά στα εργαστήρια προκειμένου να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος παραποίησης των αποτελεσμάτων.

Οι έλεγχοι εκπομπής ρύπων που έκανε επαλήθευαν τα συμπεράσματά του, δείχνοντας ότι οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου στα «πειραγμένα» αυτοκίνητα της VW ξεπερνούσαν κατά πολύ τα επιτρεπόμενα για τους ευρωπαϊκούς δρόμους όρια.

Οι Βρυξέλλες όφειλαν να προειδοποιήσουν τις κυβερνήσεις των χωρών-μελών για τα όσα διαπίστωναν οι επιστήμονές της και να απαιτήσουν μέτρα από αυτές και τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ομως έκαναν την πάπια.

«Το σκάνδαλο Dieselgate δεν θα είχε συμβεί αν οι εθνικές κυβερνήσεις και η Κομισιόν είχαν ενεργοποιηθεί βάσει των νομικών και διοικητικών τους ευθυνών» τόνισε χαρακτηριστικά ο Ολλανδός ευρωβουλευτής και εκ των συντακτών της έκθεσης του Ευρωκοινοβουλίου, Gerben-Jan Gerbrandy, στον χθεσινό Guardian.

«Η έρευνά μας δείχνει ότι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων, αδιαφορία και κακοδιαχείριση συνέβαλαν στο να γίνει αυτή η απάτη δυνατή» συμπλήρωσε.

Τις βασικές ευθύνες φέρει αναμφίβολα ο τότε επίτροπος Βιομηχανίας της Ε.Ε. (2009-2014) Αntonio Tajani, ο οποίος έκανε γαργάρα τις προειδοποιήσεις του JRC, προφανώς προς χάριν των συμφερόντων των αυτοκινητοβιομηχάνων.

Το περίεργο όμως είναι ότι τον συντηρητικό Ιταλό πολιτικό (πρώην εκπρόσωπο του Σίλβιο Μπερλουσκόνι), αντί να τον καρατομήσει, τον επιβραβεύει σήμερα το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΡΡ) προτείνοντάς τον ως τον επόμενο πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη θέση του αποχωρούντος Μάρτιν Σουλτς.

Την επιλογή αυτή των συντηρητικών κομμάτων της Ε.Ε. σχολίασε χθες ο ευρωβουλευτής των Πρασίνων, Bas Eickhout, υπογραμμίζοντας ότι «θα ήταν πολύ παράξενο αν το Κοινοβούλιο καταλήξει ότι υπήρξε κακοδιαχείριση και στη συνέχεια επιτρέψει σε έναν από τους επιτρόπους που είναι υπεύθυνος γι' αυτήν να γίνει πρόεδρός του».

«Αν οι τροποποιήσεις που προτείνουμε γίνουν δεκτές, τότε η υποψηφιότητα του Tajani δεν μπορεί να γίνει δεκτή» τόνισε. Θα πρόκειται για την απόλυτη ξεφτίλα, να συμπληρώσουμε εμείς.

(από την "Εφημερίδα των Συντακτών")

Υποστηρικτές
2nd Energy Tech Forum 2017
Σχετικά
Oil Refining, Storage and Retail in SE Europe
Maritimes.gr

Ενεργειακές Αγορές

Διεθνείς Τιμές

  • Αργό Πετρέλαιο
    Brent 24/02 $56,09/βαρέλι
    WTI 24/02 $54,03/βαρέλι
  • Λιθάνθρακας
    Global RB,30/07 $72,57/tn
  • Φυσικό Αέριο
    30/07 $3,824 - 10000 MMBTU
  • Ευρωπαϊκά Δικαιώματα Εκπομπών (ETS)
    24/02 €5,31

Στην Ελλάδα

  • Αμόλυβδη Βενζίνη
    Λιανική-Μ.Όρος Αττικής,17/02  €1,548/lt
  • Αμόλυβδη Βενζίνη, 95 RON
    Εκ Διυλιστηρίου,24/02 €444,47/m3
  • Μαζούτ No 180 (1% S)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/04 €-/m3
  • Diesel Κίνησης 10 PPM (0)
    Εκ Διυλιστηρίου,24/02 €515,44/m3
  • Ηλεκτρισμός - Ο.Τ.Σ.
    ΔΕΣΜΗΕ,24/02 €47,205/MWh
Αναλυτικές Τιμές »
Τιμές Καυσίμων »
Videos
Κατάλογος Ενεργειακών Επιχειρήσεων - Business Directory
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί
  • ΙΕΝΕ
  • IEA
Συνεργαζόμενα Μέσα
  • Euro2day
  • Ημερισία
  • NOMISMA
  • SeeNews
  • FMVOICE