Πάνω από 120
ευρώ το ετήσιο κόστος καυσίμων, τσουχτερός ο φόρος στα εταιρικά ΙΧ με αξία προ
φόρων άνω των 17.000 ευρώ και κυνήγι των ανασφάλιστων ΙΧ, είναι ο… μποναμάς
για τους οδηγούς αυτοκινήτων.
Βαρύ θα είναι το φορτίο που θα αναλάβουν για ακόμη μια χρονιά να
σηκώσουν οι ιδιοκτήτες και οι χρήστες αυτοκινήτων, με την κυβέρνηση να έχει ήδη
προχωρήσει σε αλλαγές στην άμεση και έμμεση φορολόγηση των ΙΧ σε μια προσπάθεια
να εγγράψει άλλα 600 εκατομμύρια έσοδα στα κρατικά ταμεία.
Η επιπλέον φορολόγηση θα προέλθει από τα καύσιμα, τις αλλαγές στα τέλη
κυκλοφορίας για το 2018, το νέο τρόπο φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων και
το «κυνήγι» των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.
Καύσιμα
Οι αντλίες των πρατηρίων έχουν ήδη πάρει… φωτιά, καθώς ήδη από 1/1/2017 και
βάσει της μνημονιακής υποχρέωσης της χώρας ο ειδικός φόρος καυσίμων έχει
αυξηθεί με αποτέλεσμα η τιμή για την αμόλυβδη βενζίνη να έχει «τσιμπήσει» 7-8
λεπτά το λίτρο και στο πετρέλαιο κίνησης κατά 10 λεπτά.
Είναι σαφές, ότι οι αυξήσεις αυτές αφορούν τη συγκεκριμένη περίοδο και με
τις ισχύουσες διεθνείς τιμές προ φόρων των καυσίμων, καθώς μια αναμενόμενη αύξηση
θα τις συμπαρασύρει αναλόγως. Έτσι, στα αστικά κέντρα η μέση τιμή πώλησης για
την αμόλυβδη βενζίνη φλερτάρει πλέον με το 1,5 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης
έχει ξεπεράσει το 1,2 ευρώ ανά λίτρο.
Οι αυξήσεις έχουν σαν αποτέλεσμα έμμεση ετήσια επιβάρυνση (μ.ο.) κατά 120
ευρώ για οδηγούς βενζινοκίνητων οχημάτων (υπολογισμός με μέση κατανάλωση 10
λίτρα/100 χλμ. και 15.000 διανυθέντα χιλιόμετρα) και του οδηγούς οχημάτων
ντήζελ κατά 140 ευρώ (υπολογισμός με μέση κατανάλωση 7 λίτρα/100 χλμ. και
20.000 διανυθέντα χιλιόμετρα)!
Τέλη κυκλοφορίας 2018
Και νέες αλλαγές προβλέπονται στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας
για το 2018 χωρίς ωστόσο να διαρρεύσει κάτι το συγκεκριμένο, πέραν του ότι μέσω
σχετικής εφαρμογής που θα ανοίξει στο taxis θα προσφέρεται η δυνατότητα on line
υπολογισμού, εξειδικευμένα για κάθε όχηµα, µε την καθιέρωση αντικειµενικών
κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. µε αυτόµατη µείωση του ύψους των
τελών ανά έτος µε τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).
Πάντως μικρή είναι η πιθανότητα μείωσης στα ΙΧ υψηλού κυβισμού (άνω των 2
λίτρων), καθώς στόχος παραμένει η απόδοση στα κρατικά ταμεία τουλάχιστον 1,1
δισ. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας.
Οσον αφορά στο σενάριο για υπολογισµό των τελών κυκλοφορίας µε τον µήνα,
αναμένεται να ισχύσει ότι και πέρσι. Οι οδηγοί θα µπορούν να πάρουν πίσω
τις πινακίδες τους πληρώνοντας τα τέλη µόνο για το υπόλοιπο χρονικό διάστηµα
µέχρι το τέλος του 2017.
Εταιρικά ΙΧ
Σημαντικές αλλαγές έχουν υπάρξει στη φορολόγηση των εταιρικών αυτοκινήτων,
καθώς έχουν οριστεί συντελεστές που κλιμακώνονται ανάλογα με την λιανική τιμή
προ φόρων (ΛΤΠΦ) του προς εταιρικής χρήσης-παραχώρησης αυτοκινήτου, ανεξάρτητα
εάν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο,
ενώ δεν μπορεί να υπάρξει επιμερισμός πέραν του ενός προσώπου.
Συγκεκριμένα
ορίστηκε συντελεστής:
• 4% για ΙΧ με λιανική τιμή προ φόρων έως €12.000
• 7% για ΛΤΠΦ από €12.001-€17.000
• 14% για ΛΤΠΦ από €17.001-€20.000
• 18% για ΛΤΠΦ από €20.001-€25.000 και
• 22% για ΛΤΠΦ άνω των €25.001.
Ισχύει
και απομείωση της αξίας παραχώρησης λόγω παλαιότητας ως εξής:
• Καμία μείωση για ΙΧ ηλικίας από 0-2 έτη
• Μείωση 10% για ΙΧ ηλικίας 3-5 έτη
• Μείωση 25% για ΙΧ ηλικίας 6-9 έτη
• Μείωση 50% για ΙΧ ηλικίας άνω των 10 ετών.
Τέλος προβλέπεται εξαίρεση από τις ανωτέρω διατάξεις στα ΙΧ επαγγελματικής
χρήσης και ΛΤΠΦ έως €12.000.
Όλα τα παραπάνω θα επιβαρύνουν τα εισοδήματα που έχουν αποκτηθεί από
1/1/2016 – 31/12/2016.
Ανασφάλιστα ΙΧ-ΚΤΕΟ
Οι κρατικές
υπηρεσίες αναμένεται να εφαρμόσουν την υπουργική απόφαση σχετικά με τον έλεγχο των ανασφάλιστων οδηγών
που έχει υπογραφεί πέρσι τον Γενάρη προκειμένου να συνταχθεί η σχετική
λίστα και να αποσταλούν τα ραβασάκια του προστίμου των 250 ευρώ, που αναμένεται
να αποφέρει περί τα 45 εκατ. ευρώ έσοδα, όπως είναι προϋπολογιστεί για το 2016.
Κάτι ανάλογο αναμένεται να συμβεί και με το «κυνήγι» των οδηγών που δεν
έχουν περάσει ΚΤΕΟ τα οχήματά τους, προκειμένου να εισρεύσουν τα… 56
εκατομμύρια που είχαν «γραφεί» στον προϋπολογισμό του 2016.
(από caranddriver.gr)