Αίσθηση προκάλεσε προχθές το γεγονός ότι μια βλάβη (βραχυκύκλωμα) σε μετασχηματιστή στον ΑΣΠ Πάρου προκάλεσε αλυσιδωτά προβλήματα και άφησε χωρίς ρεύμα το σύμπλεγμα νησιών Πάρου, Νάξου, Ίου, Σικίνου, Φολέγανδρου και άλλων
Αίσθηση προκάλεσε προχθές το γεγονός ότι μια βλάβη (βραχυκύκλωμα) σε μετασχηματιστή στον ΑΣΠ Πάρου προκάλεσε αλυσιδωτά προβλήματα και άφησε χωρίς ρεύμα το σύμπλεγμα νησιών Πάρου, Νάξου, Ίου, Σικίνου, Φολέγανδρου και άλλων.

Και αυτό διότι ενώ έχουμε ήδη μπει στο 2017 και ενώ έχει κατασκευαστεί το μεγαλύτερο τμήμα ενός από τα σημαντικότερα έργα του ελληνικού ηλεκτρικού συστήματος η Διασύνδεση των Κυκλάδων, τα νησιά αυτά συνεχίζουν να τροφοδοτούνται για το μεγαλύτερο τμήμα των ηλεκτρικών αναγκών τους από τους ανεξάρτητους σταθμούς παραγωγής. Πρόκειται για ρυπογόνες και μη αποδοτικές μονάδες που καταναλώνουν ντίζελ προκαλώντας σπατάλη οικονομικών και περιβαλλοντικών πόρων. Η χρήση αυτών των μονάδων βεβαίως προβλέπεται να περιοριστεί δραστικά με την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα.

Παρά το γεγονός ότι η διασύνδεση των Κυκλάδων είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2016, ακόμη και σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία, κάτι που δεν αναμένεται να γίνει ούτε τους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις που είχαν γίνει το Σεπτέμβριο του 2014 κατά την υπογραφή των συμβάσεων για το έργο, αυτό θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί σε διάστημα 22 μηνών. Συγκεκριμένα το έργο θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει να λειτουργεί ήδη από τον περασμένο Ιούλιο, καλύπτοντας τις ανάγκες των νησιών σε ηλεκτρική ενέργεια.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά επιπλέον η λειτουργία της Διασύνδεσης των Κυκλάδων μεταφράζεται σε σημαντικά οικονομικά οφέλη, αφού το κόστος παραγωγής στα νησιά είναι πολλαπλάσιο. Επομένως η λειτουργία της Διασύνδεσης μεταφράζεται σε εξοικονόμηση σημαντικών οικονομικών πόρων και σε μείωση του κόστους ηλεκτρισμού για όλους τους καταναλωτές (αφού τα επιπλέον οικονομικά βάρη για την ηλεκτροδότηση των νησιών καλύπτονται από όλους τους καταναλωτές ρεύματος μέσω των λεγόμενων Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας ή ΥΚΩ).

Ωστόσο κάτι τέτοιο δε συμβαίνει.

Παρά το γεγονός ότι τα καλώδια έχουν ποντιστεί, τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο κομμάτι της κατασκευής των υποσταθμών του έργου έχουν προξενήσει μεγάλη καθυστέρηση.

Μάλιστα σύμφωνα με πηγές τουCapital.gr,η διασύνδεση δεν αναμένεται να καταστεί λειτουργική στο πρώτο εξάμηνο του 2017 και το έργο δεν αναμένεται να ξεκινήσει να καλύπτει τις ανάγκες σε ρεύμα των Κυκλάδων πριν το β εξάμηνο, προς το τέλος του έτους.

Σημειώνεται ότι η σύμβαση για την κατασκευή της διασύνδεσης υπεγράφη στις 10 Σεπτεμβρίου του 2014, ενώ το 2015 με την αλλαγή της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ, η νέα διοίκηση αποφάσισε να αλλάξει τον project manager που έτρεχε –με επιτυχία όπως λένε πηγές της εταιρείας– μέχρι τότε το έργο. Μετά τις διοικητικές αλλαγές, προέκυψαν προβλήματα κυρίως σε σχέση με την κατασκευή των υποσταθμών.

Αποτέλεσμα το έργο να ξεφύγει χρονικά από τους προβλεπόμενους χρόνους και η τροφοδοσία των νησιών να συνεχίζεται από τους ρυπογόνους, δαπανηρούς αλλά και εκτεθειμένους σε βλάβες από την καταπόνηση πετρελαϊκούς σταθμούς παραγωγής.

(Πηγή: capital.gr)