Η Volkswagen αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτική. Ανεξαρτήτως του σκανδάλου με το «έξυπνο λογισμικό» που είχε εγκατασταθεί στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν

Η Volkswagen αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτική. Ανεξαρτήτως του σκανδάλου με το «έξυπνο λογισμικό» που είχε εγκατασταθεί στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν.

Τo 2016 ανέκτησε την πρώτη θέση στη διεθνή αγορά, χάρη στην αυξημένη ζήτηση από την Κίνα, εκτοπίζοντας την ιαπωνική Toyota (Toyota, Daihatsu και Hino). Η τελευταία πούλησε 10,2 εκατ. οχήματα, ενώ η VW (Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda και Bentley) διέθεσε στη διεθνή αγορά 10,3 εκατ., επιτυγχάνοντας αύξηση 3,8% από το 2015. Ετσι, η Τoyota αποχαιρετά την πρωτοκαθεδρία έπειτα από τέσσερα συναπτά έτη, όταν την ίδια στιγμή γίνονται ορατά τα προβλήματα στις ΗΠΑ, κυρίως λόγω της αλλοπρόσαλλης πολιτικής Τραμπ.

Ο Αμερικανός πρόεδρος καταφέρθηκε εναντίον της Toyota λόγω των σχεδίων της για επενδύσεις στο Μεξικό. Στις απειλές για φόρους στα εισαγόμενα στις ΗΠΑ αυτοκίνητά της η Toyota έδρασε άμεσα. Υποσχέθηκε ότι θα επενδύσει 10 δισ. δολάρια στις ΗΠΑ και θα προσλάβει 400 άτομα στο εργοστάσιό της στο Πρίνστον της Ιντιάνα.

Το 2008 η Toyota, εν μέσω κρίσης στον κλάδο, εκτόπισε από την κορυφή την αμερικανική General Motors.

Ωστόσο, ο αντίκτυπος του σκανδάλου της VW δεν πρόκειται να κοπάσει σύντομα. Στη Βρετανία άρχισε η προκαταρκτική ακροαματική διαδικασία για την αγωγή 20.000 ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων Volkswagen, τα οποία φέρουν το παράνομο «έξυπνο λογισμικό», πoυ ειδοποιεί τις Αρχές όταν ελέγχουν το όχημα και εκπέμπει λιγότερους ρύπους.

Σε δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου αναφέρεται ότι όσοι Ευρωπαίοι έχουν κινηθεί δικαστικά εναντίον της VW, θα ήθελαν μια διευθέτηση αμερικανικού τύπου.

Η VW το αρνείται κατηγορηματικά, έχοντας ήδη πληρώσει για πρόστιμα, αντικαταστάσεις και επισκευές 20 δισ. δολάρια σε αρμόδιες αρχές και οδηγούς στις ΗΠΑ. Στη Γερμανία, όπου κυκλοφορούν τα περισσότερα «πειραγμένα» αυτοκίνητα από κάθε άλλη χώρα της Ε.Ε., δεν υπάρχει ανάλογη νομοθεσία για συλλογικές αγωγές.

Οσες υποθέσεις έχουν εκδικαστεί στη Γερμανία αφορούν μεμονωμένες περιπτώσεις και τις περισσότερες φορές στην πλευρά του νικητή βρίσκεται η VW.

Πάντως, στην εισαγγελική έρευνα που διεξάγεται στη Γερμανία υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι ο πρώην επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, Μάρτιν Βίντερκορν, γνώριζε αρκετά νωρίτερα για το «έξυπνο λογισμικό» απ’ ό,τι είχε αρχικά δηλώσει.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")