Την υψηλότερη πτώση των 26 τελευταίων ετών σημείωσαν τον Ιανουάριο οι παραγγελίες νέων πλοίων, σύμφωνα με τα δεδομένα της Maritime & Trade από την IHS Markit
Την υψηλότερη πτώση των 26 τελευταίων ετών σημείωσαν τον Ιανουάριο οι παραγγελίες νέων πλοίων, σύμφωνα με τα δεδομένα της Maritime & Trade από την IHS Markit.

Συγκεκριμένα, η ζήτηση των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (bulk carriers) και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου (gas carriers) υπήρξε μηδενική, ενώ παράλληλα η ζήτηση των δεξαμενόπλοιων (tankers) χωρητικότητας άνω των 10.000 dwt υποχώρησε σημαντικά – μόνο 6 καταγεγραμμένες παραγγελίες, σε σύγκριση με τις συνολικά 16 παραγγελίες του 2016.

Παρομοίως, στην αγορά των containerships υπήρξαν μονάχα 3 παραγγελίες για 2.150 TEU πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συγκριτικά με τις 5 καταγεγραμμένες παραγγελίες για το 2016.

Όπως παρατηρεί σε σχόλιο του ο αναλυτής της Maritime & Trade, Devlin McStay, «οι ιδιοκτήτες και οι επιχειρήσεις απέχουν από νέες παραγγελίες, καθώς αντιμετωπίζουν χαμηλά ναύλα λόγω της υπερπροσφοράς τόσο στη ναυτιλία των εμπορευματοκιβωτίων όσο και σε αυτήν του χύδην φορτίου».

Επιπλέον, σημειώνει, «η αυξημένη χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων ως αποτέλεσμα της έκρηξης παραδόσεων στα μέσα του 2016 άσκησε αρνητική πίεση στη ναυτιλία του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, κάτι που οδήγησε σε μείωση των ναύλων και σημαντικό ανταγωνισμό μεταξύ των πλοιοκτητών για την προσέλκυση καλών ναυλώσεων».

Έχοντας ως δεδομένο την παρατεταμένη περίοδο υψηλών παραγγελιών σε πολλές αγορές - κλειδιά της ναυτιλίας, η σημαντική πτώση των παραγγελιών για νέες ναυπηγήσεις δεν αποτελεί έκπληξη για τον κ. McStay, σύμφωνα με τον οποίο «οι περισσότερες παραγγελίες αφορούν εξειδικευμένα, υψηλής αξίας πλοία».

Εντούτοις, προσθέτει, «υπήρξαν και ιδιοκτήτες με σημαντικά μετρητά στο χέρι τους που επωφελήθηκαν από τις ελκυστικές τιμές ναυπήγησης που επέφερε η συνεχιζόμενη κάμψη της αγοράς», αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την εταιρεία DHT, νορβηγικών συμφερόντων, που αγόρασε δύο VLCC.

(Πηγή: maritimes.gr)