English | Ελληνικά
Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2017
Άρθρο
Ειδήσεις Διεθνείς

Τα Δεξαμενόπλοια Ανοίγουν Πανιά...

Το επόμενο διάστημα η ναυτιλιακή εταιρεία Maersk θα εξοπλίσει, σε συνεργασία με την πετρελαϊκή εταιρεία Shell, ένα από τα δεξαμενόπλοιά της με κάτι πολύ ασυνήθιστο για την εποχή μας: με δύο περιστρεφόμενα ιστία. Στόχος της δοκιμής είναι να επαληθευτεί η πρόβλεψη πως τα περιστρεφόμενα ιστία μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου του πλοίου κατά 7% με 10%. Τα ασυνήθιστα περιστρεφόμενα ιστία έχουν τη μορφή περιστρεφόμενης κολώνας που είναι προσαρμοσμένη στο κατάστρωμα του πλοίου. Το περιστρεφόμενο ιστίο είχε εφευρεθεί το 1926 από τον Γερμανό μηχανικό Αντον Φλέτνερ. Καθώς φυσάει ο άνεμος, μέσα από τον περιστρεφόμενο κύλινδρο επιταχύνεται η ροή του αέρα από τη μια πλευρά και επιβραδύνεται από την άλλη. Χάρη σε αυτό το φαινόμενο δημιουργείται δύναμη ώσης κάθετη προς την κατεύθυνση απ’ όπου φυσάει ο άνεμος. Η δύναμη ώσης που δημιουργείται επιτρέπει στον καπετάνιο του σκάφους να μειώσει σημαντικά την ισχύ των κινητήρων περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου. Συνεπώς μειώνεται και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει το δεξαμενόπλοιο καθιστώντας το πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

Τα περιστρεφόμενα ιστία, που θα εγκαταστήσει η φινλανδική εταιρεία Norsepower στο μήκους 240 μέτρων δεξαμενόπλοιο της Maersk, θα έχουν ύψος 30 μέτρων και διάμετρο 5 μέτρων. Πρόκειται για τα μεγαλύτερα περιστρεφόμενα ιστία που έχουν κατασκευαστεί ποτέ και τα πρώτα που θα εγκατασταθούν σε δεξαμενόπλοιο. Υπό ευνοϊκές συνθήκες κάθε περιστρεφόμενο ιστίο μπορεί να δημιουργήσει ώση ισοδύναμη με 3MW, δηλαδή πολύ μεγαλύτερη από τα 50kW που απαιτούνται για την περιστροφή του κάθε ιστίου, ώστε να εκμεταλλεύεται καλύτερα τον άνεμο. Σύμφωνα με τον κ. Τουόμας Ρίσκι, διευθύνοντα σύμβουλο της Norsepower, η εξοικονόμηση καυσίμου που αναμένεται να επιτευχθεί θα είναι της τάξης του 7% με 10% ή περίπου 1.000 τόνοι καυσίμου ανά έτος. Τα νέα ιστία θα τοποθετηθούν στο δεξαμενόπλοιο το πρώτο εξάμηνο του 2018 και θα εξεταστεί η απόδοσή τους στη θάλασσα μέχρι το τέλος του 2019. Σύμφωνα με τον κ. Ρίσκι, ο άνεμος είναι η μοναδική ανανεώσιμη πηγή ενέργειας που υπάρχει σε τόση αφθονία στους ωκεανούς. Η τεχνολογική πρόοδος και η θέσπιση πιο αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών σημαίνουν πως πλέον τα περιστρεφόμενα ιστία μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμα, λέει ο κ. Ρίσκι.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")
Υποστηρικτές
22ο Εθνικό Συνέδριο Ενέργειας Ενέργεια & Ανάπτυξη 2017
Σχετικά
2nd Energy Tech Forum 2017

Ενεργειακές Αγορές

Διεθνείς Τιμές

  • Αργό Πετρέλαιο
    Brent 22/11 $63,23/βαρέλι
    WTI 22/11 $57,89/βαρέλι
  • Λιθάνθρακας
    Global RB,30/07 $72,57/tn
  • Φυσικό Αέριο
    30/07 $3,824 - 10000 MMBTU
  • Ευρωπαϊκά Δικαιώματα Εκπομπών (ETS)
    22/11 €7,46

Στην Ελλάδα

  • Αμόλυβδη Βενζίνη
    Λιανική-Μ.Όρος Αττικής,21/11  €1,539/lt
  • Αμόλυβδη Βενζίνη, 95 RON
    Εκ Διυλιστηρίου,22/11 €425,17/m3
  • Μαζούτ No 180 (1% S)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/04 €-/m3
  • Diesel Κίνησης 10 PPM (0)
    Εκ Διυλιστηρίου,22/11 €516,81/m3
  • Ηλεκτρισμός - Ο.Τ.Σ.
    ΔΕΣΜΗΕ,22/11 €80,798/MWh
Αναλυτικές Τιμές » Τιμές Καυσίμων »
Videos
Κατάλογος Ενεργειακών Επιχειρήσεων - Business Directory
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί
  • ΙΕΝΕ
  • IEA
Συνεργαζόμενα Μέσα
  • Euro2day
  • NOMISMA
  • FMVOICE