Την πρώτη μεταφορά επιβατών από το Λονδίνο στο Παρίσι με αεροσκάφος που θα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια προανήγγειλε την Τετάρτη μια νέα αεροπορική εταιρεία, η Wright Electric
Την πρώτη μεταφορά επιβατών από το Λονδίνο στο Παρίσι με αεροσκάφος που θα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια προανήγγειλε την Τετάρτη μια νέα αεροπορική εταιρεία, η Wright Electric.

Το ταξίδι πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε 10 χρόνια. Κι αυτό επειδή το ηλεκτρικό αεροσκάφος, που θα εκτελέσει την πτήση, δεν έχει ακόμη κατασκευαστεί. Θα πρόκειται, ωστόσο, για ένα σκάφος με δυνατότητα μεταφοράς 150 ατόμων και με αυτονομία μικρότερη των 300 μιλίων (480 χλμ.).

Η Wright Electric σε ανακοίνωσή της σημειώνει ότι, καθώς για την εκτέλεση των πτήσεων με το ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος δεν θα απαιτείται η κατανάλωση καυσίμων, «οι ναύλοι για το αεροπορικό ταξίδι θα μειωθούν δραματικά».
Όπως αναφέρει το BBC, η βρετανική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία easyJet έχει εκφράσει ήδη το ενδιαφέρον της για την καινοτόμα τεχνολογία που θα εφαρμόσει η Wright Electric.

«Η easyJet έχει έρθει ήδη σε επαφή με τη Wright Electric και έχει ξεκινήσει συνεργασία για την ανάπτυξη της εντυπωσιακής αυτής τεχνολογίας», σημείωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν προκειμένου η Wright Electric να κατασκευάσει το Wright One, το πρώτο ηλεκτρικό αεροσκάφος. Και το μείζον εμπόδιο είναι η ανάπτυξη της τεχνολογίας συσσωρευτών σε τέτοιο επίπεδο που θα καταστεί δυνατή η κατασκευή μιας μπαταρίας που θα εξασφαλίσει την απαραίτητη ενέργεια στο αεροσκάφος για να διανύσει την σκοπούμενη απόσταση.

«Η τεχνολογία των συσσωρευτών δεν έχει εξελιχθεί ακόμη τόσο», δήλωσε στο BBC ο Γκρέιαμ Γουόρουικ, τεχνολογικός συντάκτης του περιοδικού Aviation Weekly. Πέρα από την πρόκληση των μπαταριών, οι ειδικοί πρέπει να ξεπεράσουν και το ζήτημα του βάρους του αεροσκάφους. Εργάζονται, δηλαδή, και προς την κατεύθυνση της μείωσης του βάρους των ηλεκτρικών αεροπλάνων.

Η Wright Electric πάντως έχει εξασφαλίσει τη συνεργασία του αμερικανού εφευρέτη Τσιπ Γέιτς, ο οποίος έχει ήδη κατασκευάσει το Long-ESA, ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος το οποίο κατέχει σήμερα το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία.

Εκτός από την Wright Electric, πάντως, και άλλοι κατασκευαστές μελετούν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και στις αεροπορικές μεταφορές. Η γιγαντιαία Airbus, για παράδειγμα, εξελίσσει από το 2014 το διθέσιο ηλεκτρικό αεροσκάφος E-Fan και σχεδιάζει τη δημιουργία του δικού της επιβατικού αεροσκάφους μικρών αποστάσεων, που θα μεταφέρει από 70 έως 90 επιβάτες.

(tovima.gr)