Fuels Europe: Οι Αλλαγές στα Ναυτιλιακά Καύσιμα η Κύρια Πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Βιομηχανία Διύλισης

Fuels Europe: Οι Αλλαγές στα Ναυτιλιακά Καύσιμα η Κύρια Πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Βιομηχανία Διύλισης
energia.gr
Παρ, 31 Μαρτίου 2017 - 16:07
Συζητήσεις σε ΗΠΑ και Ιαπωνία, ώστε να αντιμετωπιστεί άμεσα το οικονομικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχει προκύψει από την αγορά και εμπορία, σε διεθνή ύδατα, πετρελαίου με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο, θα ξεκινήσει άμεσα αντιπροσωπεία της οργάνωσης που αντιπροσωπεύει την ευρωπαϊκή πετρελαϊκή βιομηχανία (40 επιχειρήσεις διύλισης), "Fuels Europe", προκειμένου να αποφευχθεί το "χάος" που φαίνεται ότι έρχεται

Συζητήσεις σε ΗΠΑ και Ιαπωνία, ώστε να αντιμετωπιστεί άμεσα το οικονομικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχει προκύψει από την αγορά και εμπορία, σε διεθνή ύδατα, πετρελαίου με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο, θα ξεκινήσει άμεσα αντιπροσωπεία της οργάνωσης που αντιπροσωπεύει την ευρωπαϊκή πετρελαϊκή βιομηχανία (40 επιχειρήσεις διύλισης), "Fuels Europe", προκειμένου να αποφευχθεί το "χάος" που φαίνεται ότι έρχεται. Αυτό επισήμανε ο γενικός διευθυντής της Fuels Europe, John Cooper, μιλώντας από το βήμα του περιφερειακού συνεδρίου του ΙΕΝΕ στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: "Διύλιση, Αποθήκευσης και Εμπορίου πετρελαίου στη ΝΑ Ευρώπη".

Το προαναφερόμενο ζήτημα, που απασχολεί έντονα την ΕΕ και αποτελεί "απειλή", σύμφωνα με τον κ. Cooper, είναι υψίστης σημασίας και ιδίως μετά το 2020 θα απασχολήσει ιδιαίτερα όλους τους εμπλεκόμενους, παρά το γεγονός, όπως ο ίδιος υποστήριξε, ότι στην τρέχουσα περίοδο όλοι τηρούν στάση αναμονής, ακόμη και οι αρμόδιοι στην ναυτιλιακή βιομηχανία.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, στο περιθώριο του συνεδρίου, ο κ. Cooper τόνισε ότι το ναυτιλιακό πετρέλαιο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο έχει τιμή 600 δολ./τόνο, όταν ένα πιο επιβαρυμένο καύσιμο κοστίζει 400 δολ./ τόνο, και πρόσθεσε ότι ένα ζήτημα είναι το ποιος θα κάνει τους απαραίτητους ελέγχους όταν ένα πλοίο κινείται σε διεθνή ύδατα. Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος πρόσθεσε ότι στόχος των συζητήσεων, που θα ξεκινήσουν στο προσεχές διάστημα, είναι, σε συνεργασία και με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), να διαμορφωθεί ένα πλάνο κοινά αποδεκτών νέων στάνταρτς, ώστε οι όροι να είναι ίδιοι για όλους τους "παίκτες" στην πετρελαϊκή και την ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η αυτοκίνηση στην ΕΕ

Αναφερόμενος στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ακόμη και στα φορτηγά οχήματα, που έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με το περιβαλλοντικό πρότυπο "Euro 6", ο κ. Cooper επισήμανε στην ομιλία του ότι είναι κατάλληλα να κυκλοφορούν μέσα στις πόλεις. Σχετικά με αυτά που κινούνται με ντίζελ, είπε ότι ότι οχήματα "Euro 6", έχουν ελεγχθεί τόσο εργαστηριακά, όσο και στο δρόμο και βρέθηκαν απολύτως σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις, κάτι που, όπως διευκρίνισε, "δεν έχει επικοινωνηθεί από τα Μέσα Ενημέρωσης, με την ίδια ένταση που αναδείχθηκε το ζήτημα που προέκυψε με την γερμανική VW".

Αναφορικά με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα - στο 1% ανέρχονται αυτά που κυκλοφορούν στην ΕΕ και η αγορά τους επιδοτείται με 10.000 ευρώ -, ο κ. Cooper σημείωσε ότι για να καταστεί εφικτή η αύξησή τους στους δρόμους, θα πρέπει να λυθούν ζητήματα όπως η κατασκευή νέων μονάδων παραγωγής ηλεκτρισμού για τη φόρτισή τους, αλλά και για ανακύκλωση των μπαταριών. Ο ίδιος, δε, επισήμανε ότι για την αντικατάσταση 250 εκατ. αυτοκινήτων στην ΕΕ σε ηλεκτροκίνητα, θα πρέπει να δαπανηθούν 2,5 τρισ. Ευρώ, ποσό που η ΕΕ δεν έχει να διαθέσει".

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Cooper εκτιμά ότι για την αυτοκίνηση μία υβριδική λύση είναι πιο κατάλληλη, έτσι ώστε να συνδυάζεται η χρήση βενζίνης, ή ντίζελ, με τον ηλεκτρισμό, ώστε να επιτευχθεί και η "πολυπόθητη" περαιτέρω μείωση των εκπομπών Cο2.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Cooper, αναφέρθηκε και στις επενδύσεις που γίνονται στον τομέα διύλισης στην ΕΕ, τονίζοντας χαρακτηριστικά, ότι σε ποσοστό 90% γίνονται εκτός της κοινότητας, λόγω του υψηλού κόστους που επιβάλλουν οι κοινοτικές οδηγίες.