Η Κάμψη στις Μεγάλες Ευρωπαϊκές Αγορές Προβληματίζει την Αυτοκινητοβιομηχανία

Η Κάμψη στις Μεγάλες Ευρωπαϊκές Αγορές Προβληματίζει την Αυτοκινητοβιομηχανία
του Νίκου Μερτέκη
Πεμ, 6 Απριλίου 2017 - 16:11
Η πτωτική πορεία των πωλήσεων των αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο ίσως είναι η πιο χαρακτηριστική ένδειξη ότι «κάτι δεν πάει καλά» στη Γηραιά Ηπειρο, με τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές να έχουν χτυπήσει "κόκκινο"

Η πτωτική πορεία των πωλήσεων των αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο ίσως είναι η πιο χαρακτηριστική ένδειξη ότι «κάτι δεν πάει καλά» στη Γηραιά Ηπειρο, με τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές να έχουν χτυπήσει "κόκκινο".

 

Για όλα τα δεινά του «πλανήτη» το ευρωπαϊκό lobby συνήθιζε να βάζει την Ελλάδα στο «κάδρο» (κάποιες φορές όχι αδικαιολόγητα), όμως να που η αβεβαιότητα του ιδιότυπου «bras de fer» μεταξύ ΗΠΑ και Γερμανίας συγκεντρώνει τα σύννεφα πάνω από την Ευρώπη.

Και η πτωτική πορεία των πωλήσεων των αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο ίσως είναι η πιο χαρακτηριστική ένδειξη ότι «κάτι δεν πάει καλά» στη Γηραιά Ηπειρο.

Μπορεί σε σύνολο (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2017) το πρόσημο να είναι θετικό (+6,2 %), όμως δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, μια και τον Ιανουάριο καταγράφηκε το πολύ υψηλό +10,2% λόγω των αυξημένων παραδόσεων νέων αυτοκινήτων.

Κοιτάξτε όμως τι έγινε τον Φεβρουάριο στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης: Στη μεγαλύτερη, της Γερμανίας, οι πωλήσεις έπεσαν κατά 2,6% (!) και στη δεύτερη μεγαλύτερη, αυτή της Μ. Βρετανίας, κατά 0,3%, ενώ και εκείνη της Γαλλίας συρρικνώθηκε κατά 2,9%!

Την κατάσταση έσωσαν όμως η αγορά της Ιταλίας που επιταχύνθηκε κατά 6,2% και της Ισπανίας έστω και με το μικρό 0,2%, όπως και οι μικρές αγορές που για διάφορους λόγους σημείωσαν αύξηση στις ταξινομήσεις.

Και όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα να καταγραφεί μια συνολική αύξηση 2,1% σε σύνολο με 1.078.503 μονάδες.

Κάνοντας μια μικρή αναγωγή θα δούμε πως ανάλογο «μέγεθος» σημειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2008, όταν η οικονομική κρίση χτυπούσε την πόρτα της Ευρώπης και της αυτοκινητοβιομηχανίας…

Προβληματισμός υπάρχει και για τις αρνητικές επιδόσεις που παρουσίασαν οι κορυφαίοι αυτοκινητικοί όμιλοι.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στην Ευρώπη, το VW Group, σημείωσε πτώση κατά 1,5% (VW -7%, Audi +2,2%, Skoda +0,2%, SEAT +15%, Porsche -1,8%), το PSA Group κατά 3,1% (Peugeot -3,7%, Citroen +1,8%, DS -36,9%), η Ford κατά 2,3% και η Opel/Vauxhall κατά 1,2%!

Την ίδια στιγμή ενδιαφέρον παρουσιάζουν η αύξηση των πωλήσεων του Renault Group κατά 7,2%, του FCA Group κατά 8,7%, κυρίως όμως της Toyota που εκτίναξε τις πωλήσεις της κατά 19,5%! Θετικό είναι το πρόσημο για τους premium κατασκευαστές (Daimler, BMW Group, Volvo), όπως και για τη Nissan (+3%), τη Suzuki (+32,4%) και για τους Κορεάτες (Hyundai +0,7%, KIA +11%).

Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα μπορεί να έχει καταγραφεί ένα +29,3% για τους πρώτους δύο μήνες του 2017, η εικόνα όμως είναι «μαγική» καθώς πέρυσι είχε σημειωθεί μια στάση αναμονής από το αγοραστικό κοινό προκειμένου να ξεκαθαρίσει η κατάσταση με την παράταση της απόσυρσης.

Σημειώθηκαν 9.010 ταξινομήσεις, επίδοση πολύ χαμηλή, αν τη συγκρίνουμε με τις 7.925 μονάδες του…Λουξεμβούργου με τους μόλις 600.000 κατοίκους!

Δεν είναι μόνον ο όγκος των πωλήσεων της χώρας μας που εξακολουθεί να προβληματίζει, αλλά και η συρρίκνωση των πωλήσεων λιανικής που έχει πέσει ακόμη και κάτω από το 40% του συνόλου, κάτι που βεβαίως πιέζει αφάνταστα τη βιωσιμότητα επιχειρήσεων και δικτύων.

Με τα δεδομένα αυτά, γίνεται ξεκάθαρο ότι μαζί με την Ελλάδα και η Ευρώπη εισέρχεται σε ένα νέο καθεστώς με το ατού της «σταθερότητας» να κλονίζεται. Μετά το Brexit, που με την «πρωθυπουργική βούλα» ξεκίνησε επισήμως, η νέα Διακήρυξη της Ρώμης και τα όσα διημείφθησαν στο παρασκήνιο της υπογραφής της από τους ηγέτες της ΕΕ δείχνουν ότι η Ευρώπη έχει χάσει τον προσανατολισμό της.

(από caranddriver.gr)