Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG) ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη 27 Απριλίου ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του υδροστατική δοκιμή.
Πρόκειται για μία μέθοδο που επιβεβαιώνει την ασφάλεια του αγωγού μετά την κατασκευή του. Ο αγωγός γεμίζεται με νερό και του ασκείται υψηλή πίεση, άνω των ορίων λειτουργίας του, έτσι ώστε να ελεγχθεί η ακεραιότητά του και να επιβεβαιωθεί η ασφαλής απόδοσή του όταν τεθεί σε λειτουργία.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η δοκιμή εφαρμόστηκε στα πρώτα 1,4 χλμ του ελληνικού τμήματος του αγωγού. Αναγνωρίζεται ως ένα πολύ σημαντικό βήμα στη διαδικασία κατασκευής, δεδομένου ότι επιβεβαιώνει και τεχνικά την ασφάλεια του ΤΑΡ, η οποία έχει οριστεί ως η Νο 1 προτεραιότητα του έργου. Σε συνέχεια της επιτυχημένης αυτής αρχής, θα ακολουθήσουν προοδευτικά αντίστοιχες δοκιμές στα υπόλοιπα τμήματα του αγωγού, έως το τέλος του χρόνου.
Σχολιάζοντας την πρώτη υδροστατική δοκιμή του αγωγού, ο Διευθυντής του TAP για την Ελλάδα, κ. Rikard Scoufias τη χαρακτήρισε μεγάλο βήμα που σηματοδοτεί ακόμη ένα ορόσημο στη διαδικασία κατασκευής, καθώς το έργο προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος. Σχεδόν ένα χρόνο μετά την
Τελετή Εγκαινίων για την Έναρξη των Κατασκευαστικών Εργασιών το Μάιο του 2016, η κατασκευή έχει προχωρήσει σημαντικά στις δύο από τις τρεις Περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας που θα διασχίσει ο αγωγός: την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και την Κεντρική Μακεδονία.
Συγκεκριμένα, μέχρι τα τέλη Απριλίου 2017, από το σύνολο των 550 χλμ. αγωγού που θα κατασκευαστούν σε ελληνικό έδαφος, οι ανάδοχοι εργολήπτες του ΤΑΡ έχουν ήδη παραλάβει άνω του 66% των 32.000 σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, έχουν καθαρίσει και διαμορφώσει 270 χλμ. της συνολικής όδευσης του αγωγού (Ζώνη Εργασίας), έχουν ενώσει 234 χλμ. αγωγού και συγκολλήσει 203 χλμ. αγωγού.
Ταυτόχρονα, 165 χλμ. τάφρου έχουν διανοιχθεί, σε 134 χλμ. ο αγωγός έχει τοποθετηθεί εντός της τάφρου, σε 115 χλμ. ο αγωγός έχει καλυφθεί με χώμα και 21 χλμ. γης βρίσκονται στη φάση αποκατάστασης.
Με την εξέλιξη των εργασιών, γίνονται προοδευτικά περισσότερο εμφανή και τα άμεσα οφέλη που προκύπτουν για τη χώρα, την οικονομία της, και τις τοπικές κοινότητες, χάρη στην υλοποίηση του έργου:
* Τη στιγμή αυτή, περισσότεροι από 2.500 άνθρωποι εργάζονται για το έργο στην Ελλάδα, εκ των οποίων 400 περίπου είναι αρχαιολόγοι και εξειδικευμένοι αρχαιολογικοί εργάτες.
* 2 από τις 5 εταιρείες-αναδόχους Μελέτης, Προμήθειας και Κατασκευής που εργάζονται για λογαριασμό του ΤΑΡ είναι ελληνικές, και συγκεκριμένα η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. σε κοινοπραξία με την Renco S.p.A και η J&P ΑΒΑΞ σε κοινοπραξία με την Bonatti S.p.A., ενώ την ΑΚΤΩΡ έχει επιλέξει ως υπεργολάβο η ανάδοχος εταιρεία Spiecapag. Επίσης, ο TAP έχει αναθέσει μία από τις μεγάλες του συμβάσεις για προμήθεια σωληναγωγών στα ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ.
* Το έργο επενδύει εκατομμύρια στην προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών, και συνεργάζεται με πολλούς εγχώριους συνεργάτες. Συνολικά, 176 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν ήδη συμβάλει στην υλοποίηση του έργου, αποκομίζοντας τόσο οικονομικά οφέλη, όσο και πολύτιμη τεχνογνωσία.
Αναφορικά με το ύψους €32 εκατ. πρόγραμμα κοινωνικών και περιβαλλοντικών επενδύσεων που ο ΤΑΡ έχει δεσμευθεί να υλοποιήσει, θα πρέπει να σημειωθεί πως 44 τέτοιες πρωτοβουλίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και στις 3 Περιφέρειες της Βορείου Ελλάδας, το συνολικό ύψος των οποίων ξεπερνά το ποσό των €850.000.
Βάσει της στρατηγικής του ΤΑΡ και τους άξονες επιλογής που έχει θέσει σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του επενδύσεις, στις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη υλοποιηθεί συγκαταλέγονται 27 προγράμματα που υποστηρίζουν την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής για τους κατοίκους, 6 προγράμματα που ενισχύουν τα μέσα βιοπορισμού στις τοπικές κοινωνίες κατά μήκος της όδευσης του αγωγού, 6 προγράμματα που καθιστούν εφικτή τη βελτίωση δεξιοτήτων και ικανοτήτων μέσω εκπαίδευσης και επιμόρφωσης και 5 προγράμματα που βελτιώνουν την περιβαλλοντική διαχείριση.