Οι προσπάθειες του Elon Musk να μετατρέψει την Tesla από μια εξειδικευμένη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων σε μαζικής παραγωγής αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά, αφού η εταιρεία εμμένει στην υπόσχεσή της να ξεκινήσει την παραγωγή του Tesla 3 σε λιγότερο από δύο μήνες - ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι δοκιμές του ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Οι προσπάθειες του Elon Musk να μετατρέψει την Tesla από μια εξειδικευμένη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων σε μαζικής παραγωγής αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά, αφού η εταιρεία εμμένει στην υπόσχεσή της να ξεκινήσει την παραγωγή του Tesla 3 σε λιγότερο από δύο μήνες - ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι δοκιμές του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η μικρότερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία -η οποία διαθέτει μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση από την General Motors και τη Ford- ενημέρωσε τους επενδυτές την Τετάρτη για τις προετοιμασίες που αφορούν την κυκλοφορία του πρώτου οικονομικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής, στο περιθώριο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του τριμήνου που έληξε στις 31 Μαρτίου. Κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, η καθαρή ζημία της Tesla μειώθηκε ελαφρώς στα 1,33 δολάρια ανά μετοχή από 1,46 δολ. έναν χρόνο πριν, αλλά έχασε τη ζημία των 81 σεντς ανά μετοχή που αναμενόταν από τους αναλυτές. Τα κέρδη της εταιρείας σημείωσαν άνοδο στο τρίμηνο σε περίπου 2,7 δισ. δολάρια, ενώ τα έσοδα από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας διπλασιάστηκαν συγκριτικά με πέρυσι. Αυτό συνέβαλε ώστε τα συνολικά έσοδα της Tesla να ανέλθουν περίπου στα 2,62 δισ. δολ.

Αν και ο δισεκατομμυριούχος Musk έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν πολλά εμπόδια για την Tesla, το να παραδώσει το Model 3 στην ώρα του και να ξεκινήσει την παραγωγή του οχήματος όσο πιο γρήγορα γίνεται θα αποτελέσει μία από τις δυσκολότερες επιχειρηματικές απόπειρές του. Τα αποτελέσματα τριμήνου της Tesla στέλνουν σαφές μήνυμα πως οι εργασίες για το νέο αυτοκίνητο δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη και πως ακόμη εγκαθίστανται στο όχημα ορισμένες απαραίτητες εργοστασιακές βελτιώσεις.

"Η ανάπτυξη του Model3 είναι σχεδόν έτοιμη καθώς πλησιάζουμε το χρονικό ορόσημο της παραγωγής του αυτοκινήτου", δήλωσαν ο Muskκαι ο CFO της εταιρείας,Deepak Ahuja. Σημείωσαν, μάλιστα, πως τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται με εργαλεία και λογισμικά παραγωγής, δοκιμάζονται στον δρόμο προκειμένου να δοθεί η απαραίτητη έγκριση για να ξεκινήσει η παραγωγή των εκδόσεων που θα οδεύσουν για τις αγορές.

"Ταυτόχρονα, οι προετοιμασίες στη γραμμή παραγωγής είναι στα σκαριά για να υποστηριχθεί η παραγωγή έως και 5.000 οχημάτων Model 3 την εβδομάδα, κάποια στιγμή το 2017, και στα 10.000 Model 3 την εβδομάδα κάποια στιγμή το 2018", συμπλήρωσαν τα δύο στελέχη. Μια νέα εκτυπωτική μηχανή έχει εγκατασταθεί και είναι έτοιμη να τεθεί σε λειτουργία και οι χρωματικές αναβαθμίσεις είναι διαθέσιμες, αν και ορισμένες εργασίες συγκόλλησης και συναρμολόγησης δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί.

Τυπικά, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρώτα ολοκληρώνουν μήνες πριν την εγκατάσταση οποιωνδήποτε νέων λειτουργιών και αξεσουάρ προτού ξεκινήσουν να κατασκευάζουν τα νέα οχήματα, με σκοπό να δοκιμαστούν αρκετά και λεπτομερώς τα νέα αυτοκίνητα στον δρόμο.

"Η αύξηση κατά 69% των πωλήσεων της Tesla στο α' τρίμηνο του 2017, σε σχέση με το περσινό διάστημα, είναι εντυπωσιακό, ωστόσο αναγνωρίζουμε ότι ένα άψογο και χωρίς λάθη λανσάρισμα του Model 3 είναι σημαντικό για το προφίλ και την αξιοπιστία της εταιρείας", δήλωσε από την πλευρά του οJack Nerad, αναλυτής τηςKelley Blue Book’s."Με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς, οι προσδοκίες για την Tesla είναι υψηλές και πλησιάζει η ώρα που οι επενδυτές θα περιμένουν να δουν όχι μόνο τις πωλήσεις, αλλά και συγκεκριμένα, τα κέρδη".

Σε όλη την ιστορία της από το 2010 η Tesla παρουσίασε μόνο δύο φορές κερδοφόρα τρίμηνα. Δεδομένης της απεριόριστης ώθησης που έχει δοθεί για ανάπτυξη και επέκταση των δραστηριοτήτων της, οι κεφαλαιακές απαιτήσεις της εταιρείας φαίνεται προς το παρόν να αποκλείουν την κερδοφορία βάσει GAAP.

Πέρυσι, η Tesla έβγαλε μια λίστα αναμονής τουλάχιστον 400.000 ενδιαφερομένων που ήθελαν να αποκτήσουν το Model 3, καθένας από τους οποίους προκατέβαλε 1.000 δολάρια για να εξασφαλίσει την αγορά του νέου αυτοκινήτου. Κατά τη διάρκεια μιας επικοινωνίας με τους αναλυτές ο Musk αρνήθηκε να δώσει περισσότερα στοιχεία για τον αριθμό των παραγγελιών. Είπε επίσης πως ορισμένοι πελάτες ίσως να μην αντιλαμβάνονται πως το Model3 δεν είναι απλώς μια πιο φθηνή έκδοση του Model S.

"Το Model 3 δεν είναι η τρίτη έκδοση του ModelS... είναι ουσιαστικά μια μικρότερη, πιο οικονομική αλλά και με λιγότερες λειτουργίες έκδοση του ModelS", είπε ο Musk. "Μπερδεύει λίγο επειδή το ένα είναι γράμμα και το άλλο αριθμός".

Αν και οι συνολικές πωλήσεις της Tesla το προηγούμενο έτος ήταν λιγότερες από 77.000 μονάδες, φθάνοντας σε περίπου 100.000 φέτος, οMusk επιδιώκει να φτάσει σε παραγωγή 500.000 μονάδων το 2018 και έπειτα να τη διπλασιάσει σε 1 εκατομμύριο μονάδες το 2020.

Ο τρόπος που έχει επιλέξει να δουλέψει πάνω στο Model3 η εταιρεία δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για την Tesla. Και αν και το Model 3 υποτίθεται ότι είναι ευκολότερο στην κατασκευή από άλλα συστήματα της εταιρείας, το ενσωματωμένο σύστημα του αυτοκινήτου δεν θα είναι η σημαντική ανακάλυψη που επεξεργάζεται η εταιρεία σύμφωνα με τον Musk.

"Με το Model 3 πιστεύω ότι θα είμαστε στα ίδια επίπεδα με την παραγωγή των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου", είπε. Η μεγάλη μετάβαση για την Teslaόμως έρχεται το 2019-2020 με το ModelY, ένα μικρό crossover το σχέδιο του οποίου βρίσκεται υπό επεξεργασία.

"Το σημείο που θα αποτελέσει το μεγάλο βήμα, πέρα από κάθε άλλον κατασκευαστή,θα είναι η παρουσίαση του Model Y - ένα όχημα εύκολο κατασκευαστικά για εμάςαλλά και πλήρως αυτοματοποιημένο για τον καταναλωτή", σημείωσε.

Καθώς όμως η Tesla...τρέχει για να κυκλοφορήσει το Model 3, η εταιρεία συνεχίζει την ολοκλήρωση του εργοστασίου κατασκευής μπαταριών Gigafactory, στη Νεβάδα, ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Επίσης προσθέτει περισσότερα κέντρα εξυπηρέτησης και καταστήματα Tesla ενόψει του πολύ μεγαλύτερου όγκου πωλήσεων που αναμένεται με το Model 3.

"Αυτήν τη χρονιά σχεδιάζουμε να προσθέσουμε περίπου 100 σημεία διανομής και υποστήριξης παγκοσμίως, εξέλιξη που θα σημάνει την αύξηση κατά 30% των εγκαταστάσεων", σημειωνόταν στην ανακοίνωση των μετόχων της Tesla. "Για να βελτιώσουμε την εμπειρία του καταναλωτή, σχεδιάζουμε να ανοίξουμε τα πρώτα καταστήματα ανταλλακτικών Tesla μέσα στη χρονιά, αλλά και να αυξήσουμε το δίκτυο των συνεργατών μας".

Η Teslaακόμη ανακοίνωσε ότι θα διπλασιάσει το δίκτυο ηλεκτρικής φόρτισης/ανεφοδιασμού των οχημάτων της διεθνώς, προκειμένου να εξασφαλίσει πως ο αυξανόμενος αριθμός των καταναλωτών δεν θα κατακλύσει το ήδη υπάρχον δίκτυο.

Οι παραδόσεις των πολυτελών εκδόσεων Model S sedans και Model X crossoversέφτασαν τις 25.051 το πρώτο τρίμηνο, σημειώνοντας ρεκόρ για την εταιρεία. Για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάςη εταιρεία έχει ως στόχο να παραδώσει 50.000 οχήματα συνολικά, κάτι που δεν άλλαξε από πέρυσι.

"Θα δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες και για την παράδοση των οχημάτων για το δεύτερο μισό της χρονιάς αφού ξεκινήσουμε την παραγωγή του Model 3 τον Ιούλιο", είπανοι Muskκαι Ahuja. "Δεδομένου πως θα αυξήσουμε την παραγωγή του Model 3, όπως σημειώσαμε ήδη, ακόμη και μια μικρή αλλαγή δύο εβδομάδων στις προθεσμίες θα έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στις συνολικές παραδόσεις".

Προς το παρόν, ο Musk ανέφερε στη διάσκεψη με τους αναλυτές πως δεν γνώριζε για απροσδόκητα εμπόδια στην παραγωγή του Model 3, αν και δεν απέκλεισε την πιθανότητα να συμβούν ορισμένα από αυτά.

Ο επικεφαλής της Tesla, επίσης, ανέφερε πως σκοπεύει να παραμείνει στην Tesla για όσον καιρό το επιτρέψουν οι ικανότητες και η ιδιοσυγκρασία του. "Σκοπεύω να ασχοληθώ με την Teslaγια το υπόλοιπο της ζωής μου, ελπίζοντας ότι θα σταματήσω προτού γεράσω ή πριν... τρελαθώ πολύ".

(Πηγή: capital.gr/Forbes)