Προβληματισμός αναπτύσσεται στη διεθνή αγορά LNG μετά τη διακοπή των διπλωματικών σχέσεων έξι αραβικών καθεστώτων με το Κατάρ. Μάλιστα, από τη στιγμή που το μικροσκοπικό αραβικό εμιράτο αποτελεί το μεγαλύτερο παραγωγό και εξαγωγέα υγροποιημένου φυσικού αερίου σε ολόκληρο τον κόσμο, πιθανές είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στον κλάδο της ελληνικής ναυτιλίας

Προβληματισμός αναπτύσσεται στη διεθνή αγορά LNG μετά τη διακοπή των διπλωματικών σχέσεων έξι αραβικών καθεστώτων με το Κατάρ. Μάλιστα, από τη στιγμή που το μικροσκοπικό αραβικό εμιράτο αποτελεί το μεγαλύτερο παραγωγό και εξαγωγέα υγροποιημένου φυσικού αερίου σε ολόκληρο τον κόσμο, πιθανές είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στον κλάδο της ελληνικής ναυτιλίας.

Οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι κατέχουν το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο στόλο σε LNG Carriers, παρακολουθούν με προσοχή την κρίση που έχει ξεσπάσει εδώ και μια εβδομάδα στις σχέσεις του Κατάρ με τη Σαουδική Αραβία, την Αίγυπτο, το Μπαχρέιν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το καθεστώς της Ανατολικής Λιβύης και την Υεμένη.

Ήδη, όπως αναφέρει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών προς τις ναυτιλιακές εταιρείες με επείγουσες επιστολές της, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Μπαχρέιν απαγορεύουν τη διέλευση από τα χωρικά τους ύδατα, καθώς και την προσέγγιση στα λιμάνια τους, όχι μόνο πλοίων υπό σημαία Κατάρ αλλά και πλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας των οποίων το επόμενο ή το προηγούμενο λιμάνι είναι ή ήταν λιμάνι του Κατάρ.

Ένα ενδεχόμενο, εξάλλου, που εμπνέει ανησυχία στον κλάδο του LNG και, άρα, και στους κύκλους της ελληνικής ναυτιλίας που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά φυσικού αερίου, είναι το πιθανό κλείσιμο του Σουέζ σε πλοία από το Κατάρ. Σε μία τέτοια περίπτωση, προβλέπεται αύξηση των τονομιλίων, καθώς οι αγοραστές αναμένεται να στραφούν σε άλλες πηγές για αγορά φορτίων LNG.

Γενικότερα, οι δεσμοί του ελληνικού εφοπλισμού με τον κλάδο μεταφοράς LNG του αραβικού είναι πολύ ανεπτυγμένοι. Ας σημειωθεί ότι ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής συνεργάζεται με την κρατική εταιρεία μεταφοράς LNG του Κατάρ, τη Nakilat, μέσω της Maran Gas. Οι δύο εταιρείες έχουν συστήσει κοινοπραξία με 13 πλοία σήμερα εν ενεργεία.

Πάντως, ως τώρα οι διεθνείς αγορές LNG δε φαίνεται να έχουν ακόμη επηρεαστεί από την κρίση στις σχέσεις του Κατάρ με τις άλλες έξι αραβικές χώρες. Ωστόσο, τις εξελίξεις παρακολουθούν με μεγάλη προσοχή τόσο η Maran Gas του Γ. Αγγελικούση όσο και οι άλλοι δύο μεγάλοι Έλληνες «παίκτες» στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου, Πήτερ Λιβανός (GasLog Ltd) και Γιώργος Προκοπίου (Dynagas LNG Partners).