Γ.Γ. Μεταφορών: Έχει Δρομολογηθεί η Σιδηροδρομική Σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης που θα Παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου

Γ.Γ. Μεταφορών: Έχει Δρομολογηθεί η Σιδηροδρομική Σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης που θα Παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου
energia.gr
Τετ, 28 Ιουνίου 2017 - 16:30
H σιδηροδρομική σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης έχει δρομολογηθεί και είναι κρίσιμη γιατί θα κάνει δυνατή τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου. Αυτό αποκάλυψε ο κ. Θάνος Βούρδας, Γ.Γ. Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μιλώντας σήμερα στο διήμερο (28-29 Ιουνίου) συνέδριο «Επενδύοντας στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές», που πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του Ομίλου ΟΣΕ

H σιδηροδρομική σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης έχει δρομολογηθεί και είναι κρίσιμη γιατί θα κάνει δυνατή τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου. Αυτό αποκάλυψε ο κ. Θάνος Βούρδας, Γ.Γ. Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μιλώντας σήμερα στο διήμερο (28-29 Ιουνίου) συνέδριο «Επενδύοντας στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές», που πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του Ομίλου ΟΣΕ.

Επίσης, ο κ. Βούρδας τόνισε ότι η πολιτική επιλογή της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου έχει μπει στις ράγες της ανατροπής. «Χρειάζεται ξεβόλεμα από το τέλμα», είπε χαρακτηριστικά.

Αργότερα, στην κύρια ομιλία του ο  Γ.Γ. Μεταφορών υπογράμμισε ότι μετά από πολλά χρόνια ο ελληνικός σιδηρόδρομος βγαίνει από μια περίοδο απαξίωσης μετά την απόφαση-σταθμό της ΕΕ για διαγραφή του χρέους για τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Με αυτό τον τρόπο αφαιρέθηκε ένα χρέος της τάξης των 16 δισ. Το οποίο ήταν δυσανάλογο, τόσο για το σιδηρόδρομο, όσο και για τους Έλληνες πολίτες». Επιπρόσθετα μίλησε για τη νέα διπλή γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ειδομένης η οποία θα δώσει σημαντική ώθησης στο σιδηρόδρομο, ενώ παράλληλα είπε ότι τα λιμάνια της χώρας μπορούν μέσω τη σύνδεσής τους με το σιδηροδρομικό δίκτυο να προσελκύσουν μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.

Παράλληλα, μιλώντας στην ίδια, εισαγωγική, ενότητα του συνεδρίου, η οποία ήταν αφιερωμένη στις κοσμογονικές εξελίξεις στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους και την άμεση ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, ο κ. Γιώργος Αποστολόπουλος, πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΣΕ ΑΕ, αφού ευχαρίστησε τους διοργανωτές του forum, εξέφρασε το παράπονο ότι για πολλά χρόνια ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα έμεινε υποβαθμισμένος.

Από τη μεριά του, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων - ΕΣΠΑ κ. Παναγιώτης Κορκολής κατά την ομιλία του στο αναπτυξιακό forum παραδέχτηκε ότι ο τομέας των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι στρατηγικής σημασίας για την κυβέρνηση. Μάλιστα αποκάλυψε ότι από τον τομέα των μεταφορών, οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι αυτές που έχουν προτεραιότητα. Παράλληλα είπε ότι υπάρχουν 3 δισ. Ευρώ εξασφαλισμένα για έργα σιδηροδρόμου, ενώ τόνισε ότι 800 εκ. από αυτά προέρχονται από τον ταμείο CEF.

Από τη δική του πλευρά, ο κ. Γεώργιος Τζιάλλας, Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, υποστήριξε ότι η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό.