Βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα και κύκλο εργασιών στα ίδια, με το 2016 επίπεδα, θα εμφανίσει η J&P Άβαξ, κατά τη φετινή χρήση, όπως προέβλεψε, κατά τη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση, η διοίκηση της εταιρείας. Πέρυσι, η εισηγμένη εμφάνισε τζίρο 541,2 εκατ. ευρώ και ζημιές 43,2 εκατ. ευρώ, οι οποίες αποδίδονται σε έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες μη οργανικές χρεώσεις, συνολικού ύψους 59,3 εκατ. ευρώ, έναντι 13,5 εκατ. ευρώ το 2015
Βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα και κύκλο εργασιών στα ίδια, με το 2016 επίπεδα, θα εμφανίσει η J&P Άβαξ, κατά τη φετινή χρήση, όπως προέβλεψε, κατά τη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση, η διοίκηση της εταιρείας. Πέρυσι, η εισηγμένη εμφάνισε τζίρο 541,2 εκατ. ευρώ και ζημιές 43,2 εκατ. ευρώ, οι οποίες αποδίδονται σε έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες μη οργανικές χρεώσεις, συνολικού ύψους 59,3 εκατ. ευρώ, έναντι 13,5 εκατ. ευρώ το 2015.
 
Οι επικεφαλής της J&P Άβαξ εκτιμούν ότι οι χρέωσεις αυτές δεν θα επαναληφθούν, επιτρέποντας στην εταιρεία να εμφανίσει βελτιωμένα αποτελέσματα. Με στόχο την μείωση των χρηματοικονομικών εξόδων, η J&P Άβαξ βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τις τράπεζες για την αναδιοργάνωση του ομολογιακού δανεισμού της, κίνηση που θα επιτρέψει την μείωση των επιτοκίων.
 
Παραχωρήσεις, ενέργεια

 
Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής πρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος Κωνσταντίνος Κουβαράς της J&P Άβαξ, η ταχύτητα με την οποία οι προωθούμενες ιδιωτικοποιήσεις θα περάσουν στην εφαρμογή, όπως και η έναρξη παραχώρησης των οδικών αξόνων θα ενισχύσει τα έσοδα της εισηγμένης.
 
Η J&P Άβαξ, με ανεκτέλεστο 1,8 δισ. ευρώ, διαθέτει χαρτοφυλάκιο 18 έργων παραχώρησης -περιλαμβάνει, μεταξύ  άλλων,  την Αττική Οδό, χώρους στάθμευσης, μαρίνες και σχολικά κτήρια- το οποίο, όπως εκτίμησαν οι επικεφαλής της εισηγμένης, θα αποφέρει έσοδα ύψους 1,250 δισ. ευρώ το διάστημα 2017-2040.
 
Η παρούσα αξία του συγκεκριμένου χαρτοφυλακίου, με "τη χρήση συντηρητικών συντελεστών προεξόφλησης” τοποθετείται σε 400 εκατ. ευρώ.
 
Όσον αφορά τους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης στους οποίους συμμετέχει η J&P Άβαξ (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου), οι επικεφαλής της ανέφεραν ότι έχουν αλλάξει τα συγκοινωνιακά δίκτυα, συμβάλλοντας στην αύξηση της κυκλοφορίας.
 
Στην ενέργεια, η θυγατρική Volterra διαθέτει αδειοδοτημένα 43 MW αιολικών πάρκων στη Βοιωτία, με τον όμιλο να επιδιώκει την ανάληψη νέων ενεργειακών έργων στο εξωτερικό.
 
Αντίστροφη μέτρηση
 
Όπως έγινε γνωστό, μέσα στο 2017 θα παραδοθούν σε λειτουργία τα σιδηροδρομικά έργα στα οποία συμμετέχει η J&P Άβαξ. Πρόκειται για τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα - Δομοκός, μήκους 106 χλμ. (J&P Άβαξ -Άκτωρ - ΤΕΡΝΑ) και την υποδομή  της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τη Ροδοδάφνη Αχαΐας έως τον Ψαθόπυργο (με ανάδοχο το σχήμα Άκτωρ - J&P Άβαξ – Intrakat) που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας.
 
Επίσης, η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά θα παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2021, ενώ τον Ιούλιο του 2019 θα λειτουργήσουν οι τρεις πρώτοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), οι οποίοι έχουν ολοκληρωθεί κατά 70%. Στη γραμμή τα έργα πολιτικού μηχανικού και οι μηχανολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί κατά 60% και 15%, αντίστοιχα.
 
Στο εξωτερικό

 
Μεταξύ των έργων που υλοποιεί εκτός Ελλάδας η J&P Άβαξ συγκαταλέγονται, στην Μαρίνα Λεμεσού, το πρόσθετο συγκρότημα πέντε πολυκατοικιών, που έχει προπωληθεί σε 30%, από τα σχέδια. Ακόμη έχει διατεθεί το σύνολο των διαμερισμάτων και το 70% των επαύλεων που έχουν κατασκευαστεί, με την επένδυση να είναι συνολικού προϋπολογισμού 375 εκατ. ευρώ.
 
Επίσης, η εισηγμένη έχει αναλάβει  την μελέτη και κατασκευή σταθμού ενέργειας 1500 MW στα περίχωρα της Βαγδάτης. Στην Μάλτα, η μελέτη και κατασκευή του σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα, ενώ στο Μπαγκλαντές η εταιρεία προσβλέπει στην ανάληψη της κατασκευή των σταθμών αγωγών lng και lpg.

(από www.capital.gr)