Πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του δήμου Λαρισαίων και της Greenpeace για την προώθηση της χρήσης ηλιακής ενέργειας μέσω του προγράμματος εικονικής αυτοπαραγωγής ηλιακής ενέργειας (virtual net-metering), εγκρίθηκε χθες στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του δήμου Λαρισαίων και της Greenpeace για την προώθηση της χρήσης ηλιακής ενέργειας μέσω του προγράμματος εικονικής αυτοπαραγωγής ηλιακής ενέργειας (virtual net-metering), εγκρίθηκε χθες στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. 

Σύμφωνα με την απόφαση, θα υλοποιηθεί καταρχήν ένα πιλοτικό πρόγραμμα το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από την Greenpeace και το οποίο προβλέπει την τοποθέτηση φωτοβολταϊκού συστήματος ενδεικτικής δυναμικότητας 20kWp σε ένα σχολείο της πόλης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για την κάλυψη των σκοπών μιας κοινωνικής δομής του δήμου. 

Όπως σημειώθηκε στην εισήγηση που κατατέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, ο στόχος αυτής της συμβολικής δωρεάς από την Greenpeace είναι να «αναδειχθεί το γεγονός ότι δεν χρειάζεται πλέον η τοποθέτηση ενός φωτοβολταϊκού συστήματος στο σημείο κατανάλωσης, αλλά και πως ο μεγαλύτερος και ανεξάντλητος πόρος της χώρας μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας και να συνδράμει σε αναπτυξιακές και κοινωνικές πολιτικές». 

Από εκεί και πέρα, η συμφωνία προβλέπει την δέσμευση του δήμου Λαρισαίων να υλοποιήσει επένδυση τοποθέτησης φωτοβολταϊκών συνολικής δυναμικότητας τουλάχιστον 200kWp τα οποία θα τοποθετηθούν σε χώρους που θα επιλεχθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου, σύμφωνα με μελέτη κόστους- οφέλους που θα εκπονηθεί από την Greenpeace. 

Όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί, η παραγόμενη ενέργεια των συστημάτων θα συμψηφίζεται με καταναλώσεις ηλεκτρικού ρεύματος κοινωνικών δομών του Δήμου, εξοικονομώντας έτσι χρήματα που μπορούν να ανακατευθυνθούν σε περαιτέρω κοινωνικές δράσεις. 

Τέλος, σύμφωνα με το πρωτόκολλο συνεργασίας, η Greenpeace θα πραγματοποιήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια σε μαθητές, δασκάλους και γονείς, ώστε να προωθηθεί η ιδέα «για τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη της ηλιακής ενέργειας».