Έρευνες για το κατά πόσον η Volkswagen και η Daimler απέτυχαν να ενημερώσουν καταλλήλως τους επενδυτές διεξήγαγε η χρηματοοικονομική ρυθμιστική αρχή της Γερμανίας (7 Αυγούστου), μετά από αναφορές, οι οποίες κάνουν λόγο για μυστικές συνομιλίες με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θα μπορούσαν αφορούν τη δημιουργία καρτέλ

Έρευνες για το κατά πόσον η Volkswagen και η Daimler απέτυχαν να ενημερώσουν καταλλήλως τους επενδυτές διεξήγαγε η χρηματοοικονομική ρυθμιστική αρχή της Γερμανίας (7 Αυγούστου), μετά από αναφορές, οι οποίες κάνουν λόγο για μυστικές συνομιλίες με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θα μπορούσαν αφορούν τη δημιουργία καρτέλ.

«Ειδικότερα, εξετάζεται αν η VW και η Daimler τήρησαν την υποχρέωσή τους να ενημερώσουν τις αγορές, ύστερα από την υποτιθέμενη αναφορά τους στις αρμόδιες αρχές», δήλωσε εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Εποπτικής Χρηματοοικονομικής Αρχής (BaFin) στην εφημερίδα AFP, επιβεβαιώνοντας σχετική έκθεση που δημοσίευσε η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.

Η παρέμβαση της BaFin επιβεβαιώνει τις πληροφορίες που αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τη δική της έρευνα σχετικά με το κατά πόσον ήταν νόμιμες οι συνομιλίες μεταξύ Γερμανών κατασκευαστών.

Σύμφωνα με τα γερμανικά Μέσα Ενημέρωσης, η VW και οι θυγατρικές της Audi και Porsche συνεργάστηκαν με τη Daimler και τη BMW της Mercedes-Benz, κάνοντας συμφωνίες για τα τεχνικά θέματα, τις λεπτομέρειες των αγορών και του μάρκετινγκ, ακόμη και σε τομείς που αφορούν στα επίπεδα των ρύπων.

Οι συμφωνίες σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση φέρεται να οδήγησαν στο σκάνδαλο για τις εκπομπές ρύπων από οχήματα ντίζελ που από το 2015 έχει κοστίσει στην VW δεκάδες δις ευρώ σε πρόστιμα και αποζημιώσεις.

Επιπλέον, οι εταιρείες που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν έγκαιρα τους επενδυτές για κάθε πληροφορία που μπορεί να επηρεάσει την αξία των μετοχών τους.

Ωστόσο, τόσο η VW, όσο και η Daimler επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς που τις θέλουν να αποκρύπτουν τις συνομιλίες από τις αρχές ανταγωνισμού ήδη από τη δεκαετία του 1990.

Από την πλευρά της, η BMW φαίνεται να μην έχει αναμειχθεί στις εν λόγω συνομιλίες και ως εκ τούτου η BaFin δεν πραγματοποίησε σχετική έρευνα στην εταιρεία αυτή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πρώτες επιχειρήσεις που παραδέχονται μη ανταγωνιστική συμπεριφορά, αποφεύγουν συνήθως τα πρόστιμα που επιβάλλει η ΕΕ.

Οι πρόσφατες αλλαγές στο γερμανικό δίκαιο καταδεικνύουν ότι η BaFin μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις σε εταιρείες που διαπιστώνεται ότι παραβιάζουν τις αρχές σχετικά με τις ad hoc ειδοποιήσεις προς τους επενδυτές.

Ειδικότερα, τα πρόστιμα μπορούν να ανέλθουν μέχρι 5% των ετήσιων εσόδων μιας επιχείρησης – ποσό που θα μπορούσε να φθάσει στα δισεκατομμύρια για μεγαθήρια όπως η VW ή η Daimler.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της ρυθμιστικής αρχής δήλωσε, ωστόσο, ότι δεν ήταν ακόμη σαφές, εάν οποιαδήποτε παράβαση θα αντιμετωπιζόταν με βάση την παλιά ή την καινούρια νομοθεσία.

Πρόσφατα, η Deutsche Bank κατέβαλε πρόστιμο ύψους € 550.000, επειδή δεν ενημέρωσε τις αγορές, στο πλαίσιο λειτουργίας του προηγούμενου συστήματος.