Την ώρα που ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας διεθνώς βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, διερευνά τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης και πλήττεται από το σκάνδαλο Ντίζελγκεϊτ, η ιαπωνική Mazda επενδύει στους βενζινοκινητήρες και ευελπιστεί να κάνει τη διαφορά. Παράλληλα, βέβαια, συνεργάζεται με την Toyota για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων

Την ώρα που ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας διεθνώς βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, διερευνά τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης και πλήττεται από το σκάνδαλο Ντίζελγκεϊτ, η ιαπωνική Mazda επενδύει στους βενζινοκινητήρες και ευελπιστεί να κάνει τη διαφορά. Παράλληλα, βέβαια, συνεργάζεται με την Toyota για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Ο πρόεδρός της Μασαμίτσι Κογκάι δηλώνει ότι η Mazda θα γίνει η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που θα διαθέσει στην αγορά ένα κατά 20%-30% πιο αποδοτικό βενζινοκίνητο όχημα από όσα κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους.

To ενδιαφέρον είναι ότι η Mazda θα προωθήσει αυτήν τη νέα τεχνολογία εσωτερικής καύσης για βενζινοκινητήρες, αν και διαθέτει πολύ μικρά κονδύλια έρευνας και ανάπτυξης σε σύγκριση με τις μεγάλες ανταγωνίστριές της, όπως η Daimler ή η General Motors. Τα οχήματα που θα φέρουν αυτούς τους νέους κινητήρες θα αρχίσουν να πωλούνται το 2019. Οπως γίνεται αντιληπτό, η ιαπωνική εταιρεία θέτει στο επίκεντρο της στρατηγικής της τους παραδοσιακούς κινητήρες. Εν τω μεταξύ, πριν από λίγες ημέρες η Mazda ανακοίνωσε την κοινοπραξία της με την Τoyota προκειμένου να κατασκευάσουν εργοστάσιο στις ΗΠΑ, το οποίο θα παράγει ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. «Θεωρούμε ότι είναι και επιβεβλημένο και ζωτικής σημασίας για μας να μπορέσουμε να δώσουμε έμφαση στην κατασκευή ενός αξιόπιστου κινητήρα εσωτερικής καύσεως», επισήμανε ο επικεφαλής του βραχίονα έρευνας και ανάπτυξης της Mazda, Κιγιόσι Φουτζιουάρα. «Προφανώς και είναι αναγκαία η ηλεκτροκίνηση, αλλά θεωρούμε ότι προτεραιότητά μας είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως».

Ο νέος κινητήρας, που κατασκευάζει η Mazda, θα έχει τα πλεονεκτήματα εξοικονόμησης καυσίμου που προσφέρει ο πετρελαιοκινητήρας, αλλά με περιορισμένες εκπομπές οξειδίου του αζώτου. Αυτά, τουλάχιστον, επαγγέλλεται η εταιρεία. Το όνομα του κινητήρα είναι SKYACTIV-X και η Mazda δεν επιδιώκει να τον διαθέτει και σε άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες. Τέλος, η εταιρεία ανέφερε πως από το 2019 θα προωθήσει στη διεθνή αγορά ηλεκτροκίνητα οχήματα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις αγορές οι οποίες βάζουν περιορισμούς στις πωλήσεις συγκεκριμένου τύπου οχημάτων για να περιστείλουν την ατμοσφαιρική ρύπανση. Επίσης, έως το 2025 θα προσφέρει σε όλα τα οχήματά της τεχνολογία που θα δίνει τη δυνατότητα για αυτόνομη οδήγηση.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")