Η Great Wall ενδιαφέρεται να αγοράσει τον ιταλοαμερικανικό όμιλο Fiat-Chrysler (FCA), όπως δήλωσαν εκπρόσωποί της χθες στο Reuters. Λίγο νωρίτερα, καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν ότι είχε επιδιώξει συνάντηση με τη διοίκηση της FCA, με στόχο να διεκδικήσει το σύνολο ή τμήματα της εταιρείας, όπως τον βραχίονα κατασκευής των Jeep

Η Great Wall ενδιαφέρεται να αγοράσει τον ιταλοαμερικανικό όμιλο Fiat-Chrysler (FCA), όπως δήλωσαν εκπρόσωποί της χθες στο Reuters. 

Λίγο νωρίτερα, καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν ότι είχε επιδιώξει συνάντηση με τη διοίκηση της FCA, με στόχο να διεκδικήσει το σύνολο ή τμήματα της εταιρείας, όπως τον βραχίονα κατασκευής των Jeep. Πάντως, η FCA διέψευσε τα περί προσέγγισης, 

Προφανώς, η Great Wall θέλησε να μιμηθεί το παράδειγμα της επίσης κινεζικής Geely Ηοlding Group/Geely Automobile, η οποία απέκτησε τη Volvo. Σε παλαιότερη δήλωσή του στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της Geely Automobile, Γκούι Σεν Γιούε, είπε ότι ο ανταγωνιστής του θέλει να αντιγράψει τις δικές του κινήσεις και δεν διαψεύστηκε. Κι αυτό γιατί η Great Wall ενδιαφέρεται να παραγκωνίσει την εταιρεία του Γκούι Σεν Γιούε και να αναδειχθεί στην πρώτη παγκόσμια κινεζική εταιρεία.

Αν αποκτήσει το σύνολο του ιταλοαμερικανικού ομίλου, θα έχει τα εμπορικά σήματα του Jeep και της Maserati και αρκετά άλλα. Το Jeep, που κατασκευάζει η Chrysler, ταιριάζει απόλυτα με τα όσα παράγει η Great Wall. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ειδικεύεται σε αυτοκίνητα πολλαπλών δραστηριοτήτων (SUV). Οι πωλήσεις των τελευταίων στην Κίνα αυξάνονται κατακόρυφα. Παράλληλα, αν η Great Wall εξαγοράσει τη FCA, θα έχει πρόσβαση σε μια σειρά από πλατφόρμες, προμηθευτικές αλυσίδες και δίκτυα διανομής, που θα τη συνδέσουν με τη βορειοαμερικανική και ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, τα μεγέθη διαφέρουν. Η Volvo κόστιζε 1,8 δισ. δολάρια, ενώ η χρηματιστηριακή αξία της FCA αποτιμάται στα 19 δισ. δολάρια συνολικά.

Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε πυροδότησε την όλη φημολογία, δηλώνοντας τον προηγούμενο μήνα ότι σκέφτεται να αυτονομήσει τμήμα των δραστηριοτήτων του FCA, ενώ παράλληλα επιδιώκει να περιορίσει τα εταιρικά χρέη έως τη λήξη του 2018 – με αυτόν τον τρόπο θα βρίσκεται σε καλύτερη θέση ο όμιλός του, ώστε να συνάπτει συμφωνίες στο μέλλον. Ειδικά, οι δραστηριότητες του βραχίονα κατασκευής των Jeep έχουν ιδιαίτερα ευοίωνες προοπτικές. Εως το 2018, ο Σέρτζιο Μαρκιόνε θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις τους στα 2 εκατ. οχήματα. Πάντως, αναλυτές επισημαίνουν πως αν πουληθεί αυτοτελώς το σήμα του Jeep, θα υπάρξει κενό στην γκάμα οχημάτων που προσφέρει η FCA.

(Πηγή: Καθημερινή, Reuters, Bloomberg)