Πτωτική είναι η πορεία του επενδυτικού κλίματος στη Γερμανία τον Αύγουστο για τρίτο συνεχόμενο μήνα, λόγω του σκανδάλου εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, του γνωστού ως Dieselgate, που έπληξε το κύρος της Volkswagen και άλλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών

Πτωτική είναι η πορεία του επενδυτικού κλίματος στη Γερμανία τον Αύγουστο για τρίτο συνεχόμενο μήνα, λόγω του σκανδάλου εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, του γνωστού ως Dieselgate, που έπληξε το κύρος της Volkswagen και άλλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. 

Ο δείκτης επενδυτικής εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου ZEW υποχώρησε τον Αύγουστο στις 10 μονάδες, από 17,5 τον Ιούλιο, διολισθαίνοντας σε χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τις εκτιμήσεις για πτώση 15 μονάδων.

Όπως αναφέρει το Reuters, τον Ιούλιο οι αρχές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης αποφάσισαν να κάνουν έρευνες για να εξακριβωθεί αν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν συμφωνήσει κρυφά για την παραποίηση των εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους, ενσωματώνοντας τα «έξυπνα» λογισμικά συστήματα. 

Σκοπός των αυτοκινητοβιομηχανιών, που σήμερα απασχολούν 800.000 άτομα στη Γερμανία, ήταν τα μοντέλα τους να παρουσιάζουν λιγότερους ρύπους απ’ όσους εξέπεμπαν στην πραγματικότητα.

Σε συνέντευξη που έδωσε πρόσφατα η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ συνέκρινε τους κινδύνους από το Dieselgate με τους αντίστοιχους από το Brexit και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να εκληφθεί ως νέος κίνδυνος σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, αν και ακόμα δεν μπορούμε να υπολογίσουμε τις συνέπειές του». 

Πάντως, η ανάπτυξη στη γερμανική οικονομία κινήθηκε σε ρυθμό 2,1% την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, χάρη στην άνοδο της εγχώριας ζήτησης και των κρατικών δαπανών.