English | Ελληνικά
Τρίτη, 19 Σεπτεμβρίου 2017
Άρθρο
Ειδήσεις Ελληνικές

Ολοκληρώνεται την Πέμπτη η Μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πέντε χρόνια μετά την πρώτη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ολοκληρώνεται σήμερα η πώληση, έναντι 45 εκατ. ευρώ, του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ευόδωση της δεύτερης μεγάλης ιδιωτικοποίησης μέσα στο 2017, έρχεται λίγες ημέρες μετά την επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, το αφήγημα του Πρωθυπουργού περί «GRINVEST», αλλά και την αμαύρωσή του από τις εξελίξεις της εβδομάδας με την επένδυση της Eldorado Gold στη Χαλκιδική.

Οι υπογραφές ανάμεσα στη Ferrovie dello Stato Italiane και το ΤΑΙΠΕΔ θα πέσουν στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Ιταλίας, παρουσία μάλιστα των δύο Πρωθυπουργών, Αλέξη Τσίπρα και Πάολο Τζεντιλόνι. Μετά την είσπραξη του ποσού-μαμούθ των 1,234 δισ. ευρώ για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, το τίμημα των 45 εκατ. που θα μπει στο «πορτοφόλι» των αποκρατικοποιήσεων ήταν το δεύτερο στοίχημα του ΤΑΙΠΕΔ για τα έσοδα του 2017.

Εντωμεταξύ, σε 24ωρη απεργία «κατεβαίνουν» ανήμερα της υπογραφής οι σιδηροδρομικοί, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην πώληση εταιρειών του σιδηροδρόμου και κάνοντας λόγο για εκποίηση του εθνικού πλούτου. Εθνικό έγκλημα χαρακτηρίζει και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού (ΠΕΠ) ΤΡΑΙΝΟΣΕ την υπογραφή παραχώρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς. «Η ευθύνη βαραίνει διαχρονικά όλες τις κυβερνήσεις που εφάρμοσαν πιστά τις μνημονιακές πολιτικές» επισημαίνει η ανακοίνωση.

Έχοντας ένα πλάνο επενδύσεων, ύψους 500 εκατ. ευρώ, σε τροχαίο υλικό για τα επόμενα έτη, ο ιταλικός κρατικός Όμιλος στοιχηματίζει εμπορικά στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, όπως είχε πει σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» ο επικεφαλής της ιταλικής εταιρείας, κ. Ρενάτο Ματσοντσίνι. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και τη σχετική δέσμευση της κυβέρνησης απέναντι στον ιταλικό όμιλο, η αναβάθμιση της γραμμής θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2018. Το ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 3,5 ώρες.

Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη. Η Trenitalia κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 6 Ιουλίου 2016.

Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, αν και στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.

 

(Πηγή: «ΤΟ ΒΗΜΑ»)

Υποστηρικτές
22ο Εθνικό Συνέδριο Ενέργειας Ενέργεια & Ανάπτυξη 2017
Σχετικά
2nd Energy Tech Forum 2017
10th	International Scientific Conference on Energy and Climate Change
Maritimes.gr

Ενεργειακές Αγορές

Διεθνείς Τιμές

  • Αργό Πετρέλαιο
    Brent 19/09 $55,77/βαρέλι
    WTI 19/09 $50,33/βαρέλι
  • Λιθάνθρακας
    Global RB,30/07 $72,57/tn
  • Φυσικό Αέριο
    30/07 $3,824 - 10000 MMBTU
  • Ευρωπαϊκά Δικαιώματα Εκπομπών (ETS)
    19/09 €6,95

Στην Ελλάδα

  • Αμόλυβδη Βενζίνη
    Λιανική-Μ.Όρος Αττικής,18/09  €1,509/lt
  • Αμόλυβδη Βενζίνη, 95 RON
    Εκ Διυλιστηρίου,19/09 €406,72/m3
  • Μαζούτ No 180 (1% S)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/04 €-/m3
  • Diesel Κίνησης 10 PPM (0)
    Εκ Διυλιστηρίου,19/09 €482,68/m3
  • Ηλεκτρισμός - Ο.Τ.Σ.
    ΔΕΣΜΗΕ,19/09 €55,799/MWh
Αναλυτικές Τιμές » Τιμές Καυσίμων »
Videos
Κατάλογος Ενεργειακών Επιχειρήσεων - Business Directory
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί
  • ΙΕΝΕ
  • IEA
Συνεργαζόμενα Μέσα
  • Euro2day
  • NOMISMA
  • FMVOICE