Επιχείρηση συγκάλυψης ή τακτικές κινήσεις ενόψει μεγαλύτερων αποκαλύψεων για το κύκλωμα λαθρεμπορίας που δρα τις τελευταίες δεκαετίες και βρίσκεται πλέον στο στόχαστρο των Αρχών, υπό το βάρος της πίεσης που ασκείται από την κοινή γνώμη και το «μαύρο» που έχει πλήξει πλέον το μεγαλύτερο μέρος των παραλιών της Αθηναϊκής Ριβιέρας;

Επιχείρηση συγκάλυψης ή τακτικές κινήσεις ενόψει μεγαλύτερων αποκαλύψεων για το κύκλωμα λαθρεμπορίας που δρα τις τελευταίες δεκαετίες και βρίσκεται πλέον στο στόχαστρο των Αρχών, υπό το βάρος της πίεσης που ασκείται από την κοινή γνώμη και το «μαύρο» που έχει πλήξει πλέον το μεγαλύτερο μέρος των παραλιών της Αθηναϊκής Ριβιέρας; Αυτό είναι το ερώτημα που γεννάται μετά τη χθεσινή απουσία των τεσσάρων μαρτύρων κατηγορίας (λιμενικών και τελωνειακών υπαλλήλων), οι οποίοι επρόκειτο να καταθέσουν στο πλαίσιο της δίκης για την ποσότητα λαθραίου πετρελαίου που βρέθηκε στο πλοίο «Lassea» την Τρίτη το απόγευμα, στο πλαίσιο σχετικού ελέγχου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο χωρίς πιστοποιητικά πλοίο, το οποίο διενεργούσε την απάντληση των καυσίμων από τις δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ», βρέθηκαν τουλάχιστον 55 τόνοι καυσίμων χωρίς νόμιμα παραστατικά, με αποτέλεσμα να συλληφθούν ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός. Ωστόσο, παρότι η δίκη ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει χθες, εντέλει αυτό δεν κατέστη εφικτό, λόγω της καθυστέρησης που παρατηρείται στη σύνταξη της έκθεσης προσδιορισμού διαφυγόντων δασμών και λοιπών φόρων, δηλαδή μέρους των πειστηρίων που στοιχειοθετούν την κατηγορία. Για να συνταχθεί η έκθεση, πρέπει να μετρηθεί ο όγκος του παράνομου φορτίου καυσίμων. Η εκδίκαση της υπόθεσης αναμένεται να επαναληφθεί σήμερα από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά και θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν τελικά καταστεί εφικτό να καταθέσουν οι μάρτυρες κατηγορίας ή αν προκύψει νέο κώλυμα.

Εν τω μεταξύ, χθες, νέα τροπή στην υπόθεση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» έδωσε η ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού), η οποία αποκάλυψε ότι η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας γνωρίζει ότι το φορτίο που έφερε στις δεξαμενές του το πλοίο και το οποίο φορτώθηκε από τα ΕΛΠΕ δεν πληρώθηκε από τον κ. Θ. Κουντούρη, παρότι, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Κ», τα παραστατικά που κόπηκαν φέρουν την επωνυμία Fos Petroleum, συμφερόντων του ιδίου. Εν ολίγοις, η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει ότι ο κ. Π. Κουρουμπλής γνωρίζει ότι πίσω από τον κ. Κουντούρη κρύβεται κάποιος άλλος που χρηματοδοτεί την επιχείρησή του, πολλαπλασιάζοντας τις υποψίες λαθρεμπορίας. Σύμφωνα με τον κ. Αντώνη Νταλακογιώργο, πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ, «οι καταγγελίες που φτάνουν σε εμάς είναι δεκάδες και κάνουν λόγο για επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα».

 

«Προειδοποίηση»

Τη σπασμωδικότητα των ενεργειών για την αντιμετώπιση του ζητήματος του ναυαγίου δείχνει και η χθεσινή κίνηση του υπ. Ναυτιλίας να «προειδοποιήσει» τους παρανομούντες πλοιοκτήτες υπερήλικων δεξαμενόπλοιων ότι θα υποστούν έλεγχο. Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι δόθηκε εντολή στον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων (τον ίδιο που χορηγούσε αμφίβολης αξιοπιστίας πιστοποιητικά), για τη διενέργεια έκτακτης επιθεώρησης στα δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία, τα οποία εκτελούν πλόες στο εσωτερικό της χώρας. Η επιθεώρηση θα γίνει σε όλους τους τομείς και αφορά πλοία τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των οποίων έχει εκδώσει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου (δηλαδή αυτή που θα κάνει και τον έλεγχο!) ή εξουσιοδοτημένοι οργανισμοί. Όπως τονίζουν ναυτιλιακοί παράγοντες στην «Κ», ο υπουργός Ναυτιλίας δεν σκέφτηκε ότι με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά προειδοποιεί τους πλοιοκτήτες, ώστε να διορθώσουν τα «κακώς κείμενα» των πλοίων τους ή να τα δέσουν στη ράδα μέχρις ότου καταλαγιάσει ο θόρυβος των τελευταίων ημερών και μοιραία οι έλεγχοι των Αρχών επιστρέψουν στους γνωστούς, ράθυμους, ρυθμούς τους...

 

(Πηγή: «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)