English | Ελληνικά
Κυριακή, 17 Δεκεμβρίου 2017
Άρθρο
Ευρωπαϊκά Θέματα

Κομισιόν: «Χρειαζόμαστε Ένα Νέο Σύστημα Έγκρισης Τύπου για τα Αυτοκίνητα για να Αποφύγουμε Νέο Dieselgate»

Για την ευθύνη των κατασκευαστών αυτοκινήτων μετά το σκάνδαλο Dieselgate μίλησε η Επίτροπος της ΕΕ, Elżbieta Bieńkowska, σε αποκλειστική συνέντευξη στη EURACTIV και τον δημοσιογράφο, Jorge Valero.

Η Elżbieta Bieńkowska είναι Επίτροπος της ΕΕ για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις ΜΜΕ. Διετέλεσε αναπληρώτρια Πρωθυπουργός της Πολωνίας και υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης.

Έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο Dieselgate. Στις ΗΠΑ, η Volkswagen πλήρωσε περισσότερα από 20 δις δολάρια σε αποζημίωση, ενώ στην Ευρώπη προσέφερε μόνο ταχείες διορθώσεις στα αυτοκίνητα, παρόλο που τα περισσότερα από τα οχήματα πουλήθηκαν εδώ. Πιστεύετε ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι «δεύτερης κατηγορίας»;

Φυσικά και δεν είμαστε. Στην Επιτροπή εξακολουθούμε να αγωνιζόμαστε ή να συζητάμε, -πείτε το όπως θέλετε-, κυρίως με τη Volkswagen.

Κατανοούμε ότι η νομική βάση είναι διαφορετική και δεν μπορούν να προτείνουν την ίδια αποζημίωση σε σχέση με τις ΗΠΑ. Αλλά αυτό που θέλουμε από τη Volkswagen είναι μια διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με αυτό που είδαμε, δυστυχώς, τα τελευταία δύο χρόνια.

Δεν θα σας πω τι είδους αποζημίωση, αλλά θα ήθελα να δω μια μικρή ενσυναίσθηση προς τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Η πρωτογενής αγορά τους είναι η Ευρώπη, οπότε θα πρέπει να αποδείξουν πόσο σημαντικοί είναι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές.

Τι εννοείτε όταν λέτε για περισσότερη ενσυναίσθηση;

Εάν πληρώνετε περισσότερα χρήματα για ένα αυτοκίνητο, επειδή υποτίθεται ότι είναι καθαρότερο, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι, ίσως η πιο σωστή απάντηση να μην είναι αποκλειστικά και μόνο μια επιστολή που θα σας ενημερώνει για τον τρόπο αντικατάστασης του οχήματος.

Δεν λέω ότι όλοι θα πρέπει να λάβουν τριαντάφυλλα ή σοκολάτες. Ωστόσο, περιμέναμε 18 μήνες για μερικές προτάσεις από την πλευρά τους. Είχαμε αρκετές συναντήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν θα πληρώσουν, όπως στις ΗΠΑ, τι είδους συγκρίσιμες αποζημιώσεις, ίσως όχι χρηματικές, αλλά με άλλους όρους, θα μπορούσαν να προτείνουν στους Ευρωπαίους καταναλωτές; Υπήρχαν μερικές ενδείξεις, όπως η παράταση ορισμένων εγγυήσεων, αλλά μετά από δύο χρόνια, δεν έχουμε δει σχεδόν τίποτα συγκεκριμένο στο τραπέζι.

Πώς θα σταματήσουμε την πιθανότητα επανάληψης ενός δεύτερου Dieselgate;

Χρειαζόμαστε μια ισχυρή ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Αλλά πρώτα πρέπει να φτάσουμε στη βάση, για να καταλάβουμε τι συνέβη. Και αυτό κάνουμε. Δεύτερον, χρειαζόμαστε ένα νέο σύστημα έγκρισης τύπου για τα αυτοκίνητα. Το υπάρχον δεν λειτουργεί. Δεν έχουμε ακόμα το νέο, αλλά βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και ελπίζουμε σύντομα, μετά από τριμερείς διαλόγους με το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο ότι θα το έχουμε.

Προσωπικά, θεωρώ ότι η διαδικασία ήταν λίγο αργή. Ελπίζω ότι η εσθονική προεδρία θα μπορέσει να ολοκληρώσει τη διαδικασία.

Μια ευρωπαϊκή αρχή που θα παρακολουθεί τους ελέγχους αυτοκινήτων και το σύστημα έγκρισης δεν ήταν μέρος της αρχικής σας πρότασης…

Όσον αφορά την αρχή, δεν λέω ότι την υποστηρίζω τώρα, αλλά πλέον δεν είμαι τόσο κλειστή σε αυτή την ιδέα συγκριτικά με πέρυσι. Ο λόγος είναι ότι υπάρχει πολύ διαφορετική προσέγγιση στα κράτη μέλη όσον αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης της κρίσης [Dieselgate].

Φυσικά, ορισμένοι από αυτά με μια ισχυρή βιομηχανία, θέλουν να μετατοπίσουν την προσοχή σε άλλα σημεία. Σε αυτό το στάδιο, δεν ξέρω αν αυτό είναι το τέλος [του σκανδάλου] ή αν θα ανακαλύψουμε κάτι άλλο. Πρέπει να αποφασίσουμε τι οφείλουμε να κάνουμε με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους μας. Χρειαζόμαστε τα κράτη μέλη για αυτό.

Τάσσομαι ενάντια στην απαγόρευση των αυτοκινήτων ντίζελ στα κέντρα των πόλεων. Ωστόσο, όταν δεν έχουμε λάβει κάποια απόφαση από τα κράτη μέλη για το πώς θέλουν να ελέγξουν εάν τα αυτοκίνητα είναι καθαρά ή όχι και τις εκπομπές τους, τότε σίγουρα θα υπάρξει μια κατάσταση στην οποία μια πόλη θα θέλει να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα ντίζελ. Κάτι τέτοιο θα ήταν επιζήμιο για τους καταναλωτές, όταν εκατομμύρια από αυτά τα αυτοκίνητα βρίσκονται στους δρόμους μας.

Ποιο είναι το μέλλον του πετρελαϊκού τομέα;

Τα κράτη μέλη επαναλαμβάνουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εξασφαλίζει τόσες πολλές θέσεις εργασίας που πρέπει να τις διατηρήσουμε. Φυσικά, πρέπει να το κάνουμε. Εν τούτοις, αν όλοι μας, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, τα κράτη μέλη, και εγώ η ίδια, εξακολουθώ να είμαι συνδεδεμένη με αυτή την τεχνολογία του παρελθόντος, τότε θα αποτύχουμε στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των καθαρών τεχνολογιών.

Δεν λέω ότι πρέπει να εγκαταλείψουμε την τεχνολογία ντίζελ εν μια νυκτί, αλλά σίγουρα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι, σε 15 ή 20 χρόνια, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα δεν θα παράγονται. Πρέπει να κάνουμε κάτι για να προετοιμαστούμε για αυτό που έρχεται, επειδή έρχεται πολύ πιο γρήγορα από ό, τι περιμέναμε πριν από μερικά χρόνια.

 

 

Υποστηρικτές
2nd Energy Tech Forum 2017
Σχετικά
1st Energy Tech Forum

Ενεργειακές Αγορές

Διεθνείς Τιμές

  • Αργό Πετρέλαιο
    Brent 15/12 $63,53/βαρέλι
    WTI 15/12 $57,41/βαρέλι
  • Λιθάνθρακας
    Global RB,30/07 $72,57/tn
  • Φυσικό Αέριο
    30/07 $3,824 - 10000 MMBTU
  • Ευρωπαϊκά Δικαιώματα Εκπομπών (ETS)
    15/12 €7,07

Στην Ελλάδα

  • Αμόλυβδη Βενζίνη
    Λιανική-Μ.Όρος Αττικής,14/12  €1,533/lt
  • Αμόλυβδη Βενζίνη, 95 RON
    Εκ Διυλιστηρίου,15/12 €426,10/m3
  • Μαζούτ No 180 (1% S)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/04 €-/m3
  • Diesel Κίνησης 10 PPM (0)
    Εκ Διυλιστηρίου,15/12 €519,91/m3
  • Ηλεκτρισμός - Ο.Τ.Σ.
    ΔΕΣΜΗΕ,15/12 €61,694/MWh
Αναλυτικές Τιμές » Τιμές Καυσίμων »
Videos
Κατάλογος Ενεργειακών Επιχειρήσεων - Business Directory
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί
  • ΙΕΝΕ
  • IEA
Συνεργαζόμενα Μέσα
  • Euro2day
  • NOMISMA
  • FMVOICE