Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Ποδηλάτων (EBMA) για το γεγονός ότι οι υπερβολικά χαμηλές τιμές πώλησης των αντίστοιχων εισαγωγών από την Κίνα με τη βοήθεια επιδοτήσεων, συνιστά πρακτική αθέμιτου ανταγωνισμού. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, η Επιτροπή αναμένεται να αποφασίσει, αν θα διενεργήσει τη σχετική έρευνα

Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Ποδηλάτων (EBMA) για το γεγονός ότι οι υπερβολικά χαμηλές τιμές πώλησης των αντίστοιχων εισαγωγών από την Κίνα με τη βοήθεια επιδοτήσεων, συνιστά πρακτική αθέμιτου ανταγωνισμού.

Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, η Επιτροπή αναμένεται να αποφασίσει, αν θα διενεργήσει τη σχετική έρευνα.

Επιπλέον, η EBMA προετοιμάζει πρόσθετη καταγγελία για τις παράνομες επιδοτήσεις και ζητά την καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρονικών ποδηλάτων.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η ΕΕ επέκρινε την Κίνα για το ‘’ναυάγιο’’ μιας παγκόσμιας συμφωνίας περιβαλλοντικού εμπορίου, επιμένοντας ότι τα ποδήλατα θα συμπεριληφθούν ως πράσινο προϊόν χωρίς δασμούς. Επισημαίνεται ότι τα κινεζικά συμβατικά ποδήλατα υπόκεινται σε δασμούς αντιντάμπινγκ της ΕΕ από το 1993.

Η EBMA αναφέρει ότι το 2016 πουλήθηκαν  περισσότερα από 430.000 κινεζικά ηλεκτρονικά ποδήλατα στην ΕΕ (αύξηση 40% σε σχέση με το προηγούμενο έτος), προβλέποντας ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σε περίπου 800.000 το 2017.

Ο γενικός γραμματέας της EBMA, Moreno Fioravanti, δήλωσε ότι οι Ευρωπαίοι αγοράζουν περίπου 20 εκατομμύρια ποδήλατα ετησίως, εκ των οποίων περίπου το 10% είναι  ηλεκτρονικά.

«Σήμερα τα ευρωπαϊκά ποδήλατα είναι τα καλύτερα στον κόσμο και πρέπει να επενδύουμε περισσότερα σε αυτά. Οι Κινέζοι παίρνουν χρήματα από την κυβέρνηση και οι επιδοτήσεις έχουν αντίκτυπο 30, 40, ακόμα και 50% της τιμής του προϊόντος», ανέφερε ο κ. Fioravanti.

«Έχετε επιδοτήσεις, οι οποίες δημιουργούν πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, που με τη σειρά της δημιουργεί το ντάμπινγκ», κατέληξε.