Τα στελέχη των βιομηχανιών αυτοκινήτων, χημικών και μηχανικής συναντώνται σήμερα στις Βρυξέλλες για να συζητήσουν το ζήτημα της κατασκευής μπαταριών στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα ανταγωνιστούν τους κατασκευαστές της Ασίας και των ΗΠΑ. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του NewEurope, η λίστα των συμμετεχόντων περιλαμβάνει τo γερμανικό όμιλο χημικών BASF, τις αυτοκινητοβιομηχανίες Renault και Daimler και την Siemens.

Τα στελέχη των βιομηχανιών αυτοκινήτων, χημικών και μηχανικής συναντώνται σήμερα στις Βρυξέλλες για να συζητήσουν το ζήτημα της κατασκευής μπαταριών στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα ανταγωνιστούν τους κατασκευαστές της Ασίας και των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του NewEurope, η λίστα των συμμετεχόντων περιλαμβάνει τ o γερμανικό όμιλο χημικών BASF, τις αυτοκινητοβιομηχανίες Renault και Daimler και την Siemens.

«Φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε πραγματική παραγωγή στην ΕΕ - μια αλυσίδα πλήρους αξίας, συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Maros Sefcovic στο πρακτορείο Reuters.

«Η υποστήριξη της ανάπτυξης των μπαταριών είναι απλώς επιτακτική, αν βλέπουμε σοβαρά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε.

Όπως ανέφερε το Reuters, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, ο όμιλος Total, η κατασκευάστρια μπαταριών Saft Group, η Continental AG και ο όμιλος Umicore είναι μεταξύ εκείνων που αναμένεται να συμμετάσχουν στις συνομιλίες.

Η Ευρώπη χρειάζεται μία ‘ Airbus για μπαταρίες’, δήλωσε ο Egbert Lox, αντιπρόεδρος της Umicore, η οποία κατασκευάζει πρώτες ύλες για την αυτοκινητοβιομηχανία και επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.

«Αυτή είναι μια καλή πρωτοβουλία την κατάλληλη στιγμή», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Volkswagen, η διοίκηση της οποίας κάλεσε τον περασμένο μήνα τη βιομηχανία να αναπτύξει έναν περιφερειακό προμηθευτή μπαταριών.

Η αγορά σήμερα κυριαρχείται από τις ιαπωνικές εταιρείες Panasonic και NEC, την LG και τη Samsung της Κορέας, την BYD και την CATL της Κίνας, καθώς και την αμερικανική Tesla.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein Research, αν αυξηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, η ανάπτυξη της δυναμικότητας των μπαταριών στην Ευρώπη ενδέχεται να κοστίσει έως και $ 30 δισ.

«Πώς θα μπορέσει η βιομηχανία να κατασκευάσει, να αγοράσει ή να βρει αρκετές μπαταρίες ή πρώτες ύλες αν και όταν αυξηθεί σημαντικά η ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Αυτό είναι ένα κρίσιμο κομμάτι που λείπει από το παζλ», ανέφεραν οι αναλυτές.

«Φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε πραγματική παραγωγή στην ΕΕ - μια αλυσίδα πλήρους αξίας, συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Maros Sefcovic στο πρακτορείο Reuters.

«Η υποστήριξη της ανάπτυξης των μπαταριών είναι απλώς επιτακτική, αν βλέπουμε σοβαρά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε.

Όπως ανέφερε το Reuters, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, ο όμιλος Total, η κατασκευάστρια μπαταριών Saft Group, η Continental AG και ο όμιλος Umicore είναι μεταξύ εκείνων που αναμένεται να συμμετάσχουν στις συνομιλίες.

Η Ευρώπη χρειάζεται μία ‘ Airbus για μπαταρίες’, δήλωσε ο Egbert Lox, αντιπρόεδρος της Umicore, η οποία κατασκευάζει πρώτες ύλες για την αυτοκινητοβιομηχανία και επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.

«Αυτή είναι μια καλή πρωτοβουλία την κατάλληλη στιγμή», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Volkswagen, η διοίκηση της οποίας κάλεσε τον περασμένο μήνα τη βιομηχανία να αναπτύξει έναν περιφερειακό προμηθευτή μπαταριών.

Η αγορά σήμερα κυριαρχείται από τις ιαπωνικές εταιρείες Panasonic και NEC, την LG και τη Samsung της Κορέας, την BYD και την CATL της Κίνας, καθώς και την αμερικανική Tesla.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein Research, αν αυξηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, η ανάπτυξη της δυναμικότητας των μπαταριών στην Ευρώπη ενδέχεται να κοστίσει έως και $ 30 δισ.

«Πώς θα μπορέσει η βιομηχανία να κατασκευάσει, να αγοράσει ή να βρει αρκετές μπαταρίες ή πρώτες ύλες αν και όταν αυξηθεί σημαντικά η ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Αυτό είναι ένα κρίσιμο κομμάτι που λείπει από το παζλ», ανέφεραν οι αναλυτές.