Τερζόπουλος, ΔΕΔΑ: Αναγκαία η Χρήση LNG και CNG στη Μεταφορά Αερίου Λόγω των Ιδιαίτερων Χαρακτηριστικών της Ελλάδας

Τερζόπουλος, ΔΕΔΑ: Αναγκαία η Χρήση LNG και CNG στη Μεταφορά Αερίου Λόγω των Ιδιαίτερων Χαρακτηριστικών της Ελλάδας
energia.gr
Παρ, 24 Νοεμβρίου 2017 - 13:31
Για να θεωρηθεί επιτυχής ο μετασχηματισμός μίας ενεργειακής αγοράς, πρέπει να οδηγήσει σε μεγέθυνση της αγοράς (διαφορετικά μιλάμε για ένα απλό «ανακάτεμα της τράπουλας), εφαρμογή νέων τεχνολογιών και βελτίωση περιβαλλοντικών όρων, υπογράμμισε ο κ. Θεόδωρος Τερζόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ, μιλώντας στο συνέδριο «Ενέργεια και Ανάπτυξη 2017» του ΙΕΝΕ

Για να θεωρηθεί επιτυχής ο μετασχηματισμός μίας ενεργειακής αγοράς, πρέπει να οδηγήσει σε μεγέθυνση της αγοράς (διαφορετικά μιλάμε για ένα απλό «ανακάτεμα της τράπουλας), εφαρμογή νέων τεχνολογιών και βελτίωση περιβαλλοντικών όρων, υπογράμμισε ο κ. Θεόδωρος Τερζόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ, μιλώντας στο συνέδριο «Ενέργεια και Ανάπτυξη 2017» του ΙΕΝΕ.

Σε ότι αφορά την συμβολή της διανομής φυσικού αερίου στην προσπάθεια μετασχηματισμού της ενεργειακής αγοράς στο κομμάτι της μεγέθυνσης της αγοράς, το βάρος, σύμφωνα με τον κ. Τερζόπουλο, πρέπει να πέσει στην επέκταση των υποδομών σε νέες περιοχές, αφού μέχρι σήμερα η διανομή γίνεται σε μεγάλα αστικά κέντρα και σε μερικές αναπτυγμένες ΒΙΠΕ (π.χ. Οινόφυτα, Λαμία κλπ.).

Αναφορικά με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, ο CEO της Εταιρείας Διανομής Αερίου Λοιπής Ελλάδας (ΔΕΔΑ), σημείωσε ότι, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που παρουσιάζει η χώρα μας, είναι ευκαιρία και ανάγκη να χρησιμοποιηθούν νέες τεχνολογίες μεταφοράς, όπως το LNG και το CNG.

Ειδικότερα, η χώρα μας παρουσιάζει μια σειρά από ιδιομορφίες, όσον αφορά την επέκταση του δικτύου, όπως το βραχώδες υπέδαφος, που καθιστά εξαιρετικά δαπανηρή την εγκατάσταση υπογείων δικτύων και οι κλιματολογικές συνθήκες που δε βοηθούν στην πολύμηνη χρήση του δικτύου διανομής από οικιακούς αλλά και εμπορικούς καταναλωτές. Έτσι, στην Ελλάδα τα δίκτυα δεν είναι τόσο βιώσιμα όσο για παράδειγμα στις χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά.

Άλλη ιδιαιτερότητα είναι, σύμφωνα με τον κ. Τερζόπουλο, οι διάσπαρτες οικονομικές δραστηριότητες σε ευρείες περιοχές και σε λίγες μόνο ΒΙΠΕ και ΒΙΟΠΑ. Επισήμανε, επίσης, το μεγάλο μήκος ακτογραμμής που δεν έχει ακόμη συμπεριληφθεί στον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας.

Η διανομή φυσικού αερίου, επίσης, συμβάλλει στη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων μέσω της μετατροπής του καυσίμου σε ανανεώσιμο φυσικό αέριο (RNG). Στην κατεύθυνση αυτή, ο CEO της ΔΕΔΑ τόνισε ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να εξετάσει προτάσεις από ιδιώτες, ενεργειακές κοινότητες κ.α. για τα σχετικά έργα.

Ο κ. Τερζόπουλος ανέφερε, εξάλλου, ότι η ΔΕΔΑ έχει καταθέσει το εξαετές πρόγραμμα επέκτασης δικτύου στη ΡΑΕ (2018-2023), το οποίο περιλαμβάνει την επέκταση του δικτύου σε 14 πρωτεύουσες νομών και άλλες τέσσερεις μεγάλες πόλεις σε Αν. Μακεδονία – Θράκη, Κεντρική Μακεδονία και Στερεά Ελλάδα. Στόχος είναι η κατασκευή, ως το 2023, δικτύων διανομής συνολικού μήκους 1.155 χλμ., η σύνδεση 40.000 καταναλωτών ετησίως και χρήση 22.000 γιγαβατωρών ετησίων.

Η συνολική επένδυση για την υλοποίηση ανέρχεται σε περίπου 142 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 18 εκατ. καλύπτονται από τον Όμιλο της ΔΕΠΑ, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συμμετέχει με 48 εκατ. ευρώ, και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, μέσω του ΠΕΠ, με 21,2 εκατ. ευρώ. Για να ολοκληρωθεί το σχήμα αναμένονται οι συμμετοχές Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας-Θράκης με 32 εκατ. ευρώ και της Κεντρ. Μακεδονίας με 21,2 εκατ. ευρώ.

Επίσης, η ΔΕΔΑ έχει συμπεριλάβει, στο πλαίσιο της εφαρμογής νέων τεχνολογιών και ήδη στο πρώτο στάδιο ανάπτυξής της, έχει συμπεριλάβει πέντε πόλεις, οι οποίες θα τροφοδοτούνται με την τεχνολογία CNG (Ορεστιάδα, Γιαννιτσά, Αλεξάνδρεια, Καρπενήσι και Άμφισσα).