Στη δημοσιότητα έδωσε η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία τους όρους του διαγωνισμού για την κατασκευή του Σταθμού Φόρτωσης Βυτιοφόρων LNG στις εγκαταστάσεις του σταθμού της Ρεβυθούσας.
Η περίοδος υποβολής προσφορών ολοκληρώνεται στις 25 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με την πρόσκληση, το έργο αφορά στην ανάπτυξη εγκαταστάσεων μεταφόρτωσης βυτίων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην
εγκατάσταση της Ρεβυθούσας.
Ο σταθμός φόρτωσης θα αποτελείται από μία θέση
παροχής 100 m3/ώρα, ενώ το έργο θα περιλαμβάνει επίσης σύστημα μέτρησης της
ποσότητας με χρήση γεφυροπλάστιγγας επί της οποίας θα φορτώνονται τα βυτιοφόρα,
σύνδεση του σταθμού φόρτωσης με το δίκτυο Πληροφορικής του ΔΕΣΦΑ για την έκδοση
τιμολογίων και φορτωτικών εγγράφων, κυκλοφορικές ρυθμίσεις τόσο εντός της
ιδιοκτησίας ΔΕΣΦΑ όσο και επί της διαδρομής πρόσβασης στη Ρεβυθούσα και
προσαρμογή του υφιστάμενου πορθμείου στις απαιτήσεις μεταφοράς βυτιοφόρων ΥΦΑ,
ή εφόσον απαιτηθεί, μίσθωση νέου.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες, Τρίτη, η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ κατά την παρουσίαση του έργου της δεύτερης αναβάθμισης του σταθμού LNG της Ρεβυθούσας, το project για τα βυτιοφόρα αποτελεί ένα από τα βασικά σημεία της στρατηγικής της εταιρείας για την ανάπτυξη των χρήσεων LNG σε μικρή κλίμακα. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου είναι 6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 3,034 εκατομμύρια.
Το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2019.
Στην ίδια στρατηγική εντάσσεται και το project για την κατασκευή προβλήτας για την τροφοδοσία πλοίων με LNG. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου είναι 30 εκατ. ευρώ.
Το project συμπεριλαμβάνεται στο τρέχον, υπό έγκριση από τη ΡΑΕ, Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος μεταφοράς Φυσικού Αερίου και εκτιμάται ότι θα ολολκληρωθεί ως το τέλος του 2020.
Τόσο με τον σταθμό βυτιοφόρων, όσο και με την προβλήτα, θα μπορεί να γίνει πραγματικότητα η τροφοδοσία με φυσικό αέριο καταναλωτών που είναι απομακρυσμένοι από το ΕΣΦΑ, είτε αυτοί βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είτε στα νησιά.
Παράλληλα, θα δοθεί ισχυρή ώθηση τόσο στη χρήση LNG στις θαλάσσιες μεταφορές (κατά βάση στην ακτοπλοΐα) καθώς στα βαρέα φορτηγά χερσαίων μεταφορών.
Μπορείτε να δείτε το αρχείο της πρόσκλησης για την υποβολή προτάσεων
εδώ.