Νέες διαβουλεύσεις έχει πυροδοτήσει η τελευταία πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων το 2030 με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να βρίσκονται στο προσκήνιο.

Νέες διαβουλεύσεις έχει πυροδοτήσει η τελευταία πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων το 2030 με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να βρίσκονται στο προσκήνιο.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Επιτροπή παρουσίασε πακέτο για την Καθαρή Κινητικότητα, προτείνοντας μείωση των μέσων εκπομπών κατά 30% μέχρι το 2030, σε σύγκριση με το υφιστάμενο στόχο για το 2021.

Όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Επιτροπή δημιούργησε μια πρόταση που είναι υπερβολικά προσανατολισμένη στα ηλεκτρικά οχήματα. Ισχυρίστηκαν ότι η προσέγγιση της Κομισιόν υπέρ της μάζας του οχήματος για τον υπολογισμό των στόχων CO2 είναι προκατειλημμένη έναντι των συμβατικών κινητήρων καύσης.

Ο γενικός διευθυντής της FuelsEurope, John Cooper, δήλωσε ότι η πρόταση «αποσκοπεί ρητώς … να υποστηρίξει μια σταδιακή μετάβαση από τα οχήματα που κινούνται με συμβατικούς κινητήρες σε ηλεκτρικά οχήματα».

Μιλώντας σε εκδήλωση της EurActiv την περασμένη εβδομάδα, ο επικεφαλής για το κλίμα της ΓΔ της Επιτροπής, Jos Delbeke, επέμεινε ότι «αν υπάρχει μια αυτοκινητοβιομηχανία που μπορεί να παράγει ένα παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από 50g [το όριο CO2], δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα».

Στην ίδια εκδήλωση, ο εκπρόσωπος του European Automobile Manufacturers Association’s, Erik Jonnaert τόνισε ότι «Χρειαζόμαστε ένα πλήρες μενού επιλογών».

Από την πλευρά τους, οι Πράσινοι απογοητεύτηκαν από την έλλειψη δεσμευτικών στόχων των οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV) στην πρόταση. Ο Greg Archer από την ΜΚΟ Μεταφορών και T&E ισχυρίστηκε ότι ο καλύτερος τρόπος, για να καταστεί η ΕΕ παγκόσμιος ηγέτης, θα ήταν «να εισαγάγει το στόχο πωλήσεων ZEV, όπως έκαναν η Κίνα και δέκα πολιτείες των ΗΠΑ».

 

Τεχνολογική ουδετερότητα σε άλλους τομείς

Η ιδέα να καταστεί η πολιτική τεχνολογικά ουδέτερη δεν περιορίζεται στις μεταφορές. Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών της ΕΕ για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η Επιτροπή προτείνει να τεθεί ένα ανώτατο όριο εκπομπών στο οποίο να μπορούν να επιδοτούνται οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής.

Αυτό θα σήμαινε την απαγόρευση λειτουργίας των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής που εκπέμπουν περισσότερα από 550g CO2 ανά κιλοβατώρα από τη λήψη δημόσιου χρήματος.

Ωστόσο, η Επιτροπή επιθυμεί να τονίσει ότι η πρόταση είναι τεχνολογικά ουδέτερη και ανέφερε ακόμη ότι οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής άνθρακα θα συμπεριληφθούν στους λεγόμενους μηχανισμούς χωρητικότητας, εάν οι φορείς εκμετάλλευσης είναι σε θέση να μειώσουν τις εκπομπές κάτω από το όριο των 550 γραμμαρίων.

 

(Πηγή: euractiv.gr)