Η πρώτη παράπλευρη απώλεια από την ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού είναι η έξωση του μεγαλύτερου αμαξοστασίου των λεωφορείων της ΟΣΥ, που λειτουργεί από το 2002 σε έκταση 80 στρεμμάτων του παλιού αεροδρομίου, κοντά στη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η «λυπητερή» για το Δημόσιο υπολογίζεται σε 35 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο κόστος δημιουργίας νέων εγκαταστάσεων ή την επέκταση άλλων που ήδη λειτουργούν στον Αγιο Δημήτριο και σε κοντινές περιοχές

Η πρώτη παράπλευρη απώλεια από την ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού είναι η έξωση του μεγαλύτερου αμαξοστασίου των λεωφορείων της ΟΣΥ, που λειτουργεί από το 2002 σε έκταση 80 στρεμμάτων του παλιού αεροδρομίου, κοντά στη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Η «λυπητερή» για το Δημόσιο υπολογίζεται σε 35 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο κόστος δημιουργίας νέων εγκαταστάσεων ή την επέκταση άλλων που ήδη λειτουργούν στον Αγιο Δημήτριο και σε κοντινές περιοχές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις υποδομές του σημερινού αμαξοστασίου εξυπηρετούνται περίπου 350 λεωφορεία που διευκολύνουν όλες τις γραμμές της νοτιο-ανατολικής Αττικής και αντιπροσωπεύουν το 25% των γραμμών της ΟΣΥ. 

Το θέμα της μετεγκατάστασης είχε τεθεί από τη διοίκηση της Ελληνικόν Α.Ε. στο τέλος του 2014, ενώ από τον Ιανουάριο του ίδιου χρόνου η τότε διοίκηση της ΟΣΥ είχε αναθέσει σε ιδιωτικό γραφείο μελέτη για την εξεύρεση λύσης, με προϋπολογισμό 130.000 ευρώ.

«Ψάχνουμε να βρούμε λύσεις, ώστε να γίνει νέο αμαξοστάσιο στην ευρύτερη περιοχή και να μην επωμιστούν οι αστικές συγκοινωνίες όλο αυτό το κόστος», είπε χθες από το βήμα της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου. Ο τελευταίος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με τη διατήρηση του αμαξοστασίου καθυστερεί την επένδυση στο Ελληνικό.

«Οι επενδυτές καθυστέρησαν επτά μήνες στην υποβολή των προβλεπόμενων μελετών», του απάντησε ο υπουργός και αποκάλυψε ότι η μεταβίβαση του Ελληνικού στο επενδυτικό σχήμα έχει μετατεθεί για τον Ιούνιο του 2018. Με βάση τη συμφωνία, η παράδοση της έκτασης των 80 στρεμμάτων από την ΟΣΥ προβλέπεται να γίνει τρεις ημέρες πριν από τη μεταβίβαση των μετοχών. 

Ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε όμως και άλλες αποκαλύψεις. Ενημέρωσε ότι η πανάκριβη μελέτη, που είχε ανατεθεί το 2014 από την τότε διοίκηση της ΟΣΥ, κατά σύμπτωση είχε δοθεί στην εταιρεία που είχε επιλέξει το 1992 η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη για την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η μελέτη πρότεινε τη μεταφορά του αμαξοστασίου στο Θριάσιο! Η πρόταση αυτή, όπως ενημέρωσε ο υπουργός, προκαλεί αύξηση των «νεκρών» χιλιομέτρων που θα διανύουν τα λεωφορεία κατά τη διαδρομή από τη Δυτική Αττική στην αφετηρία των γραμμών των νοτιο-ανατολικών δήμων.

Είχε υπολογίσει ότι θα έφταναν τα 2.797 οχηματοχιλιόμετρα την ημέρα και το επιπλέον καύσιμο θα επιβάρυνε το λειτουργικό κόστος περίπου κατά 2,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο!

«Αυτά κληρονομήσαμε από όσους χειρίστηκαν το θέμα του Ελληνικού», τόνισε και πρόσθεσε ότι «αυτό το κόστος θα το επωμιστούν οι αστικές συγκοινωνίες γιατί κάποιοι δεν έκαναν καλό σχεδιασμό».

(από efsyn.gr)