Τρίβουν τα χέρια τους από τις εξελίξεις οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG). Και αυτό γιατί οι εξελίξεις τόσο στην Ασία, όσο και στις ΗΠΑ δείχνουν ότι οι δουλειές τους θα αυξηθούν κατακόρυφα.

Τρίβουν τα χέρια τους από τις εξελίξεις οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG). Και αυτό γιατί οι εξελίξεις τόσο στην Ασία, όσο και στις ΗΠΑ δείχνουν ότι οι δουλειές τους θα αυξηθούν κατακόρυφα.

Όπως εξηγεί ο Alan Livsey στο σχετικό video η Κίνα στρέφεται από τον ρυπογόνο άνθρακα στο φυσικό αέριο. Ενώ όμως σχεδιάζει αύξηση των εισαγωγών αερίου από τους αγωγούς που κατασκευάζονται βραχυπρόθεσμα επέλεξε να προχωρήσει σε περισσότερες εισαγωγές LNG μέσω θαλάσσης.

Η μεταφορά απαιτεί ειδικά τάνκερ και δεν υπάρχουν πολλά. Η υπερπροσφορά που υπήρξε στο χώρο προ διετίας έχει πλέον εξαφανιστεί. Μεταξύ 2012 και 2014 ο αριθμός των παραγγελιών διπλασιάστηκε στα 66 σκάφη. Φέτος ο αριθμός υποχώρησε σε μόλις οκτώ.

Τα ναύλα στην αγορά σποτ έχουν διπλασιαστεί έναντι του περασμένου Απριλίου, αλλά ακόμα παραμένουν κοντά σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορεί να διπλασιαστούν εκ νέου πριν φτάσουν τα υψηλά που είχαν κατακτήσει πέντε χρόνια νωρίτερα.

Τα καλά νέα για εταιρείες όπως οι GasLog και Golar LNG δεν σταματούν εδώ. Ενώ η Κίνα εισάγει οι ΗΠΑ αρχίζουν να εξάγουν το φθηνό τους φυσικό αέριο. Υπάρχει ένα αρμπιτράζ στις τιμές περίπου έξι δολαρίων ανά ένα εκατομμύριο θερμικές μονάδες Μεγάλης Βρετανίας μεταξύ εμπορικών κόμβων σε ΗΠΑ και Ασία.

Ετσι, οι ναυτιλιακές στο χώρο του LNG βρίσκονται ακριβώς εκεί που θέλουν…

(Πηγή : The Financial Times / euro2day.gr)