Η γαλλική εταιρεία Alstom έκανε γνωστό ότι πρόκειται φέτος να πραγματοποιήσει στην Ολλανδία, σε πραγματικές συνθήκες, τις πρώτες δοκιμές αυτοματοποιημένων τρένων της. Το τρένο μπορεί να διανύσει απόσταση περίπου 100 χλμ χωρίς την οποιαδήποτε ανθρώπινη παρέμβαση, ενώ ο ρόλος του οδηγού είναι μόνο εποπτικός.

Η γαλλική εταιρεία Alstom έκανε γνωστό ότι πρόκειται φέτος να πραγματοποιήσει στην Ολλανδία, σε πραγματικές συνθήκες, τις πρώτες δοκιμές αυτοματοποιημένων τρένων της.

Το τρένο μπορεί να διανύσει απόσταση περίπου 100 χλμ χωρίς την οποιαδήποτε ανθρώπινη παρέμβαση, ενώ ο ρόλος του οδηγού είναι μόνο εποπτικός.

Στόχος των δοκιμών είναι να επιβεβαιωθεί ότι το αυτοματοποιημένο τρένο και το σύστημα σηματοδότησης επικοινωνούν σωστά, ώστε το τρένο να κινείται με ασφάλεια.

Η Alstom, σύμφωνα με το BBC, υπέγραψε συμφωνία με τις ολλανδικές εταιρείες ProRail και Rotterdam Rail Feeding για να πραγματοποιήσουν τα τεστ σε μια διπλή γραμμή μήκους 150 χλμ που συνδέει το Ρότερνταμ με τη Γερμανία.

Παρόλο που αυτοκίνητα, αεροπλάνα και πλοία γίνονται ολοένα πιο αυτόνομα, οι ειδικοί θεωρούν μάλλον απίθανο ότι τα τρένα θα γίνουν πλήρως αυτόνομα, χωρίς να υπάρχει κανένας άνθρωπος έστω στο ρόλο του οδηγού-επόπτη, ο οποίος θα μπορούσε να επέμβει αν κάτι έκτακτο συμβεί.

Η αυτόνομη τεχνολογία στα τρένα εξελίσσεται συνεχώς, αν και εκτιμάται ότι θα χρειασθούν 30 έως 50 χρόνια για να εφαρμοσθεί ευρέως στην Ευρώπη, κυρίως επειδή θα πρέπει να αυτοματοποιηθεί το σύστημα σηματοδότησης σε μεγάλες αποστάσεις και να αναβαθμισθεί το δίκτυο των γραμμών.