Δεν αλλάζει το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός για τη χρήση στα πλοία ναυτιλιακών καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5%. Μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση έστειλε ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ Ki Tack Lim, ο οποίος -ανοίγοντας τις εργασίες της υποεπιτροπής του Οργανισμού για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης- τόνισε ότι «πλέον δεν υπάρχει επιστροφή».

Δεν αλλάζει το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός για τη χρήση στα πλοία ναυτιλιακών καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5%. Μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση έστειλε ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ Ki Tack Lim, ο οποίος -ανοίγοντας τις εργασίες της υποεπιτροπής του Οργανισμού για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης- τόνισε ότι «πλέον δεν υπάρχει επιστροφή».

«Αναμφισβήτητα, το πιο σημαντικό θέμα της ημερήσιας διάταξης αυτής της εβδομάδας είναι η συνεπής εφαρμογή του παγκόσμιου ορίου περιεκτικότητας σε θείο των ναυτιλιακών καυσίμων, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2020. Δεν υπάρχει επιστροφή» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Lim αναφέρθηκε και στην πρόσφατη κοινή δήλωση των ναυτιλιακών και περιβαλλοντικών οργανισμών που ζητούν από τις αρχές να διασφαλίσουν ότι δεν υπάρχουν κυρώσεις σε όσα πλοία θα χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο άνω του 0,5% από το 2020 και μετά.

«Η εφαρμογή του κανονισμού σε όλα τα πλοία θα διασφαλίσει τη διατήρηση ίσων όρων ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα να επιτευχθεί η αναμενόμενη βελτίωση των συνθηκών για το περιβάλλον, αλλά και για την υγεία των ανθρώπων» δήλωσε ο γενικός γραμματέας.

«Είμαι πεπεισμένος ότι η υποεπιτροπή του ΙΜΟ, με τις εργασίες που θα γίνουν στη συνέχεια της χρονιάς θα εξασφαλίσει την έγκαιρη ολοκλήρωση αυτού του ζωτικού για τη ναυτιλία έργου» συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Πάντως και ενώ η αντίστροφη μέτρηση για να τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός που προβλέπει ανώτατο όριο 0,5% στην περιεκτικότητα των καυσίμων σε θείο έχει ξεκινήσει, φαίνεται πως υπάρχουν αρκετές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο που δεν έχουν ακόμη αποφασίσει πώς θα συμμορφωθούν στα νέα δεδομένα.

 

(Πηγή: «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»)