Ούτε που καταλάβαμε πως πέρασε ενάμισης χρόνος από την προηγούμενη παρουσίαση που είχε κάνει η BMW αφιερωμένη στα ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως τότε, έτσι και σήμερα, που πραγματοποιήθηκε αντίστοιχη παρουσίαση στο κέντρο της Αθήνας, κατάφερε το αντικείμενο να μας αγγίξει.

Ούτε που καταλάβαμε πως πέρασε ενάμισης χρόνος από την προηγούμενη παρουσίαση που είχε κάνει η BMW αφιερωμένη στα ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως τότε, έτσι και σήμερα, που πραγματοποιήθηκε αντίστοιχη παρουσίαση στο κέντρο της Αθήνας, κατάφερε το αντικείμενο να μας αγγίξει. Μια παρουσίαση - συζήτηση με τον Κωνσταντίνο Διαμαντή να κάνει την εισαγωγή και τους Αντώνη Αδάναλη, Sales Operations & BMW i Manager, και Δημήτρη Μιχαρικόπουλο, διευθυντή της εταιρίας Fortisis, να αναλαμβάνουν την "τροφοδοσία μας" με γνώση. Θα προσπαθήσουμε από την πλευρά μας να σας μεταφέρουμε μέρος αυτής της πληροφορίας.

 

Μια ιδιαίτερη σχέση

Η BMW το 2007 ξεκίνησε το "project i", το οποίο έμελλε να γίνει ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο για την εταιρία. Από τότε άρχισε να μεγαλώνει συνεχώς η ιδέα. Σημαντικότερη για εμάς χρονιά το 2013 όπου λανσαρίστηκε το i3, ενώ το 2014 λανσαρίστηκε το εντυπωσιακό i8. Τα αποτελέσματα συνολικά είναι πολύ θετικά, με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας να φτάνουν τις 103.080 το 2017. Το μεγαλύτερο μέρος ήταν υβριδικά plug-in της οικογένειας iPerformance με 63.605 πωλήσεις ενώ πουλήθηκαν 31.482 i3. Αξιοσημείωτο μάλιστα είναι πως το 2017 τα μοντέλα i και iPerformance ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα μοντέλα Μ και Μ Performance! Τα i3 και i8 από τη στιγμή που βγήκαν στην αγορά, έχουν κατακτήσει αμέτρητα βραβεία, ενώ το i3 είναι το μοναδικό BEV στον κόσμο, με πιστοποιημένο ενεργειακό αποτύπωμα μικρότερο κατά τουλάχιστον 30%, σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο. Τα σχέδια για το μέλλον είναι παραπάνω από φιλόδοξα. Έτσι από το 2020 έως το 2025 η μάρκα θα παρουσιάσει 25 νέα μοντέλα! Τα 12 από αυτά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα υβριδικά plug-in.

Από εκεί και πέρα έγινε μια πολύ ωφέλιμη συζήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση, στην οποία πολλές πληροφορίες μας έδωσε ο κ.Μιχαρικόπουλος. Μας εξήγησε για το πρόβλημα της Αττικής, όπου το 80% του πληθυσμού κατοικεί σε πολυκατοικίες, όπου σε πολλές περιπτώσεις δε υπάρχει parking, για τις αγκυλώσεις του συστήματος αλλά και για τα έστω μικρά βήματα που γίνονται ειδικά σε επαρχιακές πόλεις. Χώρισε την ανάπτυξη σε δυο μέρη. Στη A΄ φάση ανάπτυξης του δικτύου θα δημιουργηθούν 26 σημεία φόρτισης (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Καλαμάτα, Βόλος, Μύκονος) εκ των οποίων ένας σταθμός ταχυφόρτισης (DC) στην Αθήνα. Στην Β΄ φάση εντός του 2018 θα δημιουργηθούν 50 έως 70 νέα σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα με προτεραιότητα τους αυτοκινητοδρόμους. Σε κάθε περίπτωση η πρωτοβουλία θα είναι ιδιωτική.

 

Ανανέωση για το i3 και νέα έκδοση i3s

Η BMW αποφάσισε να ανανεώσει το i3, εσωτερικά και εξωτερικά. Ξεχωρίζει από τα νέα εμπρός φωτιστικά LED, τους νέας σχεδίασης προφυλακτήρες, τα δυο νέα χρώματα, τα νέα οριζόντια φλας ενώ πλέον υπάρχει και διχρωμία στα τόξα της οροφής. Εσωτερικά η μεγαλύτερη διαφορά έχει να κάνει με την οθόνη πολυμέσων των 10,25in με νέο λογισμικό multimedia, αυξημένες λειτουργίες συνδεσιμότητας, νέες απεικονίσεις και live mode στο βασικό μενού. Επίσης υπάρχει νέα απόχρωση καθισμάτων στην έκδοση Lodge (φυσικό μαλλί & δέρμα).

Αναμφίβολα η μεγάλη είδηση είναι το λανσάρισμα του i3s, μια έκδοση που είχαμε ακούσει εδώ και καιρό και περιμέναμε με ανυπομονησία. Με διακριτικό τρόπο αποτελεί μια πιο σπορτίφ έκδοση του i3 και αυτό είναι κάτι που με μεγάλη χαρά καλωσορίζουμε! Εξωτερικά ξεχωρίζει από τους προφυλακτήρες με αεροδυναμικά βοηθήματα. Υπάρχουν επίσης τόξα στα φτερά, ώστε να χωρέσουν οι φαρδύτεροι τροχοί. Οι υπόλοιπες βελτιώσεις είναι :

  • Ειδικής σχεδίασης ζάντες 20΄΄ (ασημί/μαύρες) με φαρδύτερα ελαστικά (175/55 εμπρός & 195/50 πίσω) στο βασικό εξοπλισμό.
  • NέοDynamic Stability Control & Dynamic Traction Control –Sport Mode.
  • Σπορ ρυθμίσεις ανάρτησης και μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 1 εκ.
  • Μεγαλύτερη ισχύς κατά 14 ίππους (184 ίπποι). Μεγαλύτερη ροπή κατά 20 Nm (270 Nm).
  • Μεγαλύτερο φάσμα απόδοσης μέγιστης ισχύος – Βελτιωμένες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα: 6,9 δλ. BEV –7,7 δλ. REx).
  • Μεγαλύτερη τελική ταχύτητα κατά 10 χλμ./ώρα (160 χλμ./ώρα)

Αναφορικά με τη δυνατότητα φόρτισης ισχύει:

  • Χρόνοι φόρτισης (για το 80% της μπαταρίας): -10:00 -11:00ώρες σε οικιακή πρίζα. -08:00ώρες με φορτιστή BMW i wallbox - 3,7 kW. -04:00 ώρες με φορτιστή BMW i wallbox - 7,4 kW. -03:00 ώρες με φορτιστή BMW i wallbox - 11,0 kW.
  • Χρόνοι φόρτισης / δημόσια φόρτιση (για το 80% της μπαταρίας): -00:35–04:00 ώρες ανάλογα με τον φορτιστή.
  • Κόστος ενέργειας/ Οικιακή φόρτιση (100%): -3,5 –4,9€(ανάλογα με την τιμή της kWh).
  • Κόστος ενέργειας / 100 χλμ.: -1,6 –2,3€(ανάλογα με την τιμή της kWh).

Αναφορικά με τις εγγυήσεις και τις υπηρεσίες στην Ελλάδα:

  • Εγγύηση μπαταρίας για 8 χρόνια ή 100.000 χλμ.
  • Εγγύηση μηχανικών μερών για 2 χρόνια.
  • Δωρεάν οδική βοήθεια για 5χρόνια.
  • Δωρεάν φόρτιση στο Δίκτυο "Fortizo" (Δίκτυο ημι-δημόσιας φόρτισης με αρκετά σημεία φόρτισης εντός/εκτός Αττικής) μέσω κάρτας RFID, που παρέχεται από την BMW Hellas ή App.
  • Διάθεση οικιακών φορτιστών BMW i, από τους Εξουσιοδοτημένους Αντιπροσώπους και τους Εξουσιοδοτημένους Επισκευαστές BMW i.
  • Παροχή υπηρεσιών εγκατάστασης οικιακών φορτιστών, από τους Εξουσιοδοτημένους Αντιπροσώπους και τους Εξουσιοδοτημένους Επισκευαστές BMW i, σε συνεργασία με την εταιρεία "Fortisis".

Φτάνοντας στο κομμάτι των τιμών υπάρχουν διαθέσιμες 4 εκδόσεις :

  • BMW i3 BEV (94 Ah) κοστίζει 39.350€
  • BMW i3s BEV (94 Ah): 43.100€
  • BMW i3 REx (94 Ah): 49.570€
  • BMW i3s REx (94 Ah): 53.780€

Όπως μας δήλωσε ο κ. Αδάναλης το νέο i3s είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ παρά τους τροχούς των 20in η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή. Έτσι το ενδιαφέρον μας για την οδήγηση του μοντέλου έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερο!

 

(Πηγή: capital.gr)