Η Κίνα αντιμετωπίζει προβλήματα για την ολοκλήρωση του Νέου Δρόμου του Μεταξιού. Σε αρκετά κράτη της Ασίας έχουν ακυρωθεί έργα που συνδέονται με τον Νέο Δρόμο του Μεταξιού, καθώς υπήρξαν διαφωνίες μεταξύ των εμπλεκόμενων.

Η Κίνα αντιμετωπίζει προβλήματα για την ολοκλήρωση του Νέου Δρόμου του Μεταξιού. Σε αρκετά κράτη της Ασίας έχουν ακυρωθεί έργα που συνδέονται με τον Νέο Δρόμο του Μεταξιού, καθώς υπήρξαν διαφωνίες μεταξύ των εμπλεκόμενων.

Ειδικότερα, οι κρατικές Αρχές του Πακιστάν, αρμόδιες για την υδροδότηση, δεν έδωσαν άδεια στην Κίνα για την κατασκευή ενός μεγάλου φράγματος στον Ινδό Ποταμό στο πλαίσιο του Νέου Δρόμου του Μεταξιού. Συμφώνως προς στοιχεία του ειδησεογραφικού πρακτορείου «VoA», το κόστος για την κατασκευή του φράγματος ανήρχετο σε 14 δις δολάρια. Μεταξύ άλλων προέκυψαν επιπλοκές γεωπολιτικής φύσεως, δεδομένου ότι η τοποθεσία του έργου ευρίσκεται σε περιοχή διεκδικούμενη από την Ινδία. Επίσης τον Νοέμβριο του 2017 το Νεπάλ αρνήθηκε στον κινεζικό όμιλο «Gazhouba» την κατασκευή ενός φράγματος, το κόστος του οποίου ανήρχετο σε 2,5 δις δολάρια. Το Φθινόπωρο του 2017 η Μυανμάρ απέρριψε τα σχέδια του κινεζικού ομίλου «Petrochina» για την κατασκευή ενός διυλιστήριου , κόστους 3 δις δολαρίων. Προβλήματα υπήρξαν και μεταξύ Κίνας και Σρί Λάνκα. Η τελευταία πώλησε το 70% του λιμένος Hambanota «China Merchants Port Holding» έναντι 1,12 δις δολάρια. Στα σχέδια της Σρί Λάνκα ήταν η πώλησις του 80% του λιμένος στην Κίνα, ωστόσο υπήρξαν σφοδρές αντιδράσεις στο εσωτερικό και η κυβέρνησις αναγκάσθηκε να περιορίσει τελικώς τον ρόλο της Κίνας στην διεξαγωγή εμπορικών συναλλαγών.