Ομιχλώδες παραμένει το τοπίο γύρω από τις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται για τον περιορισμό της συμμετοχής της ΔΕΠΑ στις εταιρείες διανομής και προμήθειας αερίου Αττικής και Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας.

Ομιχλώδες παραμένει το τοπίο γύρω από τις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται για τον περιορισμό της συμμετοχής της ΔΕΠΑ στις εταιρείες διανομής και προμήθειας αερίου Αττικής και Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας. Όπως ανέφερε την περασμένη Παρασκευή στέλεχος της ΔΕΠΑ, στο περιθώριο του συνεδρίου Athens Energy Forum 2018, οι συζητήσεις με την ιταλική ENI (ελέγχει το 49% στις εταιρείες διανομής αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας και παροχής αερίου «Zeniθ») και τη Shell (κατέχει το 49% στις ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής) διεξάγονται σε πολύ καλό κλίμα και έχουν προχωρήσει αρκετά.

Μάλιστα, όπως επεσήμανε η ίδια πηγή, σχετικά με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αττική, η ΔΕΠΑ προσανατολίζεται, όπως έχει σχεδιαστεί, στην εξαγορά του 49% που κατέχει η Shell. Βάσει των δεσμεύσεων της χώρας, που έχει αναλάβει η κυβέρνηση έναντι των θεσμών, η συμφωνία μεταξύ Shell και ΔΕΠΑ πρέπει να έχει κλείσει έως τον Μάρτιο.

Όσον αφορά στην Εταιρεία Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας και στη Zeniθ, το στέλεχος της ΔΕΠΑ επεσήμανε ότι επιθυμία της κυβέρνησης είναι να αποχωρήσει από την παροχή αερίου (το ποσοστό της θα εξαγοράσει η ENI) αλλά να παραμείνει με κάποιο ποσοστό στη διανομή.

Σε κάθε περίπτωση, παράγοντες της Εταιρείας Διανομής Αερίου Αττικής επισημαίνουν ότι οι διαπραγματεύσεις μόλις ξεκίνησαν και δεν έχει ακόμη διαμορφωθεί κάποια εικόνα για την τελική έκβαση. Υπενθυμίζουν μάλιστα, ότι η επιθυμία των δανειστών είναι η πλήρης αποχώρηση της ΔΕΠΑ από τις εταιρείες παροχής και διανομής.

Σε κάθε περίπτωση, αφού ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και εφόσον εγκριθεί η εξαγορά από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα μπορέσει να προχωρήσει και ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ. Πάντως, όπως υπογραμμίζουν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ΔΕΠΑ βρίσκεται πιο κοντά σε συμφωνία με τις εταιρείες παροχής και διανομής αερίου Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας ενώ φαίνεται ότι είναι ακόμη μακρύς ο δρόμος για συμφωνία για τις αντίστοιχες εταιρείες της Αττικής. Για το ζήτημα της αποζημίωσης από το Δημόσιο των εταιρειών, μετά την κατάργηση του αποκλειστικού δικαιώματός στη λιανική αγορά φυσικού αερίου από την 1η Ιανουαρίου 2018, αναμένεται αποτίμηση από διεθνή εκτιμητή που θα αποφανθεί για την αξία που πρέπει να επιστραφεί.