Πωλήσεις αυτοκινήτων που ξεπέρασαν τα 2,4 εκατ. οχήματα, τζίρος 98,6 δισ., δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης 6,11 δισ., καθαρά κέρδη 8,7 δισ. και μέρισμα 4 ευρώ ανά μετοχή, είναι τα μεγέθη που παρουσίασε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο της BMW στην ετήσια συνέντευξη τύπου που παραχωρεί ο όμιλος στο Μόναχο.

Πωλήσεις αυτοκινήτων που ξεπέρασαν τα 2,4 εκατ. οχήματα, τζίρος 98,6 δισ., δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης 6,11 δισ., καθαρά κέρδη 8,7 δισ. και μέρισμα 4 ευρώ ανά μετοχή, είναι τα μεγέθη που παρουσίασε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο της BMW στην ετήσια συνέντευξη τύπου που παραχωρεί ο όμιλος στο Μόναχο. Σε μια εκδήλωση κατά την οποία κυριάρχησε η έμφαση που δίνει η αυτοκινητοβιομηχανία στον τεχνολογικό μετασχηματισμό της κινητικότητας, η διοίκηση παρουσίασε τα σχέδιά της για το μέλλον, παραμένοντας πιστή στο στρατηγικό πλάνο η BMW να ηγηθεί της τεχνολογικής αλλαγής, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση.

Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα ο πρόεδρος του ΔΣ της BMW Harald Kruger αναφέρθηκε στην επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί από τον στρατηγικό σχεδιασμό, με την εταιρεία να παραμένει νούμερο ένα στον τομέα της premium αυτοκίνησης, επιτυγχάνοντας το 90% των πωλήσεών της εκτός Γερμανίας. "Το 2018 σκοπεύουμε να είναι το 9ο έτος ρεκόρ και όπως ξέρετε πάντα τηρούμε τις υποσχέσεις μας. Το μέλλον μας είναι ηλεκτρικό και διασυνδεδεμένο. Ο πελάτης θα είναι πάντα στην καρδιά όλων όσων κάνουμε" ανέφερε ο Kruger, ο οποίος έδωσε το στίγμα των προσδοκιών για τον όμιλο το 2018 και τα επόμενα χρόνια.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον πρόεδρο της BMW:

  • Οι επενδύσεις αναμένεται να ενισχυθούν: εάν θέλουμε να παραμείνουμε στην πρωτοπορία των εξελίξεων στο μέλλον πρέπει να επενδύσουμε σήμερα, τόνισε η διοίκηση. Το 2018 οι επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη αναμένεται να φτάσουν σε ιστορικό υψηλό για τον όμιλο
  • Η στρατηγική ΝΕΧΤ ΟΝΕ>ΝΕΧΤ θα συνεχίσει να αποτελεί τον οδικό χάρτη για τον μετασχηματισμό προς τη βιώσιμη και ψηφιακή κινητικότητα
  • Σε επίπεδο αγοράς τον επόμενο χρόνο ξεκινά η παραγωγή του ηλεκτρικού ΜΙΝΙ στην Οξφόρδη ενώ ξεκινά και η παραγωγή του εργοστασίου στο Μεξικό που θα κατευθυνθεί σε όλο τον κόσμο
  • Οι ΗΠΑ παραμένουν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά με σημαντικές πωλήσεις πάνω από 350 χιλιάδες οχημάτων. Οι μονάδες της BMW έχουν δημιουργήσει 70 χιλιάδες θέσεις εργασίας και ο κύκλος εργασιών φτάνει τα 4,7 δισ. Τίποτα από όλα αυτά δε θα ήταν εφικτό χωρίς το ελεύθερο εμπόριο ανέφερε ο Kruger
  • Η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά με δύο εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων και ένα μηχανών. Σύντομα ξεκινά και η παραγωγή του ηλεκτρικού ΜΙΝΙ στην αγορά
  • Στην Ευρώπη πωλούνται τα περισσότερα αυτοκίνητα από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Αναμένεται μικρή αύξηση πωλήσεων.
  • Στον τομέα premium όπου η εταιρεία είναι νούμερο ένα θα λανσάρει το επόμενο 18μηνο οκτώ νέα μοντέλα στον τομέα πολυτελείας, μεταξύ των οποίων της σειράς 8, X7, Rolls Royce. Το 2018 αναμένεται επίσης να είναι η χρονιά των μοντέλων Χ
  • Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με την 4η γενιά eDrive τα μοντέλα, η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων και των υβριδικών αυξάνεται πάνω από 50% ενώ με την 5η γενιά eDrive τα οχήματα θα έχουν ηλεκτρική αυτονομία 550 έως 700 χιλίομετρα ανάλογα με το μοντέλο (BMW i4 και iNEXT).
  • Βιώσιμη κινητικότητα και αυτόνομη οδήγηση πάνε μαζί για την BMW. To 2021 θα λανσαριστεί η αυτόνομη οδήγηση στο iNEXT και το σύστημα θα είναι πλήρως ανεπτυγμένο και ασφαλές.

Το μέλλον μας είναι σίγουρα ηλεκτρικό, είμαστε ήδη το νούμερο 1 στην Ευρώπη ανέφερε ο πρόεδρος της BMW, προσθέτοντας ότι η διατήρηση της οικονομικής ευρωστίας και η κερδοφορία παραμένει βασικός στόχος, ωστόσο ο οδικός χάρτης για το μέλλον του ομίλου βασίζεται στη στρατηγική NUMBER ONE > Next. Αυτή περιλαμβάνει την ικανοποίηση των πελατών, την καινοτομία για την κινητικότητα του μέλλοντος και την περαιτέρω ανάδειξη της ΒΜW ως μιας εταιρείας ελκυστικής για τα νέα ταλέντα, ανέφερε ο κ. Kruger.

 

Τα μεγέθη

Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα το μέλος του ΔΣ υπεύθυνος για τα οικονομικά Dr Nicolas Peter υπογράμμισε ότι παρά το ευμετάβλητο περιβάλλον ο όμιλος πέτυχε ένα ακόμη έτος ρεκόρ. Για 8η συνεχόμενη χρονιά το περιθώριο EBIT ήταν στα επίπεδα του 8 έως 10% στα 8,9% ενώ η αύξηση των καθαρών κερδών που έφτασαν στα 8,7 δισ. οφείλεται κυρίως στη μείωση της φορολογίας στις ΗΠΑ, ανέφερε ο κ. Peter, τονίζοντας ότι για τα επόμενα χρόνια η BMW βλέπει το φόρο να διαμορφώνεται στα επίπεδα του 30%. Η οικονομική ισχύς και η ευελιξία αποτελούν το θεμέλιο λίθο για τον όμιλο της BMW, ο όμιλος είναι προετοιμασμένος πολύ καλά για τη μεταβλητότητα στις αγορές καθώς και για τις πολιτικές και οικονομικές προκλήσεις και διατηρεί την δεύτερη υψηλότερη αξιολόγηση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας κατέληξε ο ίδιος.

Ως προς τα μεγέθη που παρουσιάστηκαν από τον όμιλο BMW oι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 4,1%, φτάνοντας σε νέο ρεκόρ 2.463.526 οχημάτων (2.367.603 το 2016). Οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 65,6% στα 103.080 οχήματα με κινητήριο μοχλό τις πωλήσεις του BMWi3 που βαίνουν αυξανόμενες διαρκώς από το λανσάρισμα του οχήματος το 2013.

Τα έσοδα του ομίλου κατέγραψαν νέα αύξηση σε επίπεδα ρεκόρ των 98.678 εκατ. ευρώ (από 94.163 εκατ. το 2016, αύξηση 4,8%), με τις επιπτώσεις από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες να περιορίζουν ελαφρώς την αύξηση.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ΕΒΙΤ αυξήθηκαν 5,3% στα 9,88 δισ. ευρώ (από 9,386 δισ. ευρώ το 2016) ενώ η προ φόρων κερδοφορία ΕΒΤ ευνοήθηκε από τις επιπτώσεις των ισοτιμιών και με αύξηση 10,2%, ξεπέρασε για πρώτη φορά το φράγμα των 10 δισ. στα 10,665 δισ. ευρώ (από 9,665 δισ. το 2016).

Όλοι οι κλάδοι (αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, χρηματοδότηση) έκλεισαν με ρεκόρ κερδοφορίας προ φόρων.

Με τους φόρους να φτάνουν το 1,949 δισ. ευρώ, σημαντικά μειωμένα σε σχέση με το 2016 (2,755 δισ. ευρώ) εξαιτίας της μείωσης της εταιρικής φορολογίας στις ΗΠΑ (από 35% σε 21%).

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν στα 8,706 δισ. ευρώ (από 6,910 δισ. το 2016, αύξηση 26%).

Οι ελεύθερες ταμειακές ροές του τομέα της αυτοκίνησης ξεπέρασαν το στόχο των 3 δισ., παρά την αύξηση του capex κατά 1,1 δισ. ευρώ, στα 4,459 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης για τον όμιλο σημείωσαν σημαντική αύξηση στα 6,11 δισ. ευρώ.

"Πέρσι, επενδύσαμε στην "έρευνα και εξέλιξη" περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ επιπλέον από το 2016 – και παρόλα αυτά, αυξήσαμε το λειτουργικό μας κέρδος. Αυτή είναι για εμάς η έννοια της βιώσιμης κερδοφορίας" ανέφερε σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος χρηματοοικονομικού τομέα.

Στη ΓΣ της 17ης Μαΐου, το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο της BMW, θα προτείνει στους μετόχους την καταβολή ιστορικά υψηλού μερίσματος στα 4 ευρώ ανά μετοχή (από 3,5 ευρώ το 2016). "Η πρόταση για τόσο σημαντική αύξηση του μερίσματος δείχνει ξεκάθαρα τη σιγουριά του BMW Group για μία δυνατή και βιώσιμη πορεία στο μέλλον", δήλωσε ο Krüger.

 

Έρευνα

Να σημειωθεί τέλος ότι ο πρόεδρος της BMW αναφέρθηκε και στην έρευνα που διεξάγεται από τις εισαγγελικές αρχές της Γερμανίας, υπογραμμίζοντας ότι υπήρξε ένα ανθρώπινο λάθος στην αναβάθμιση του λογισμικού για συγκεκριμένα μοντέλα. Πρόκειται για τα μοντέλα 750d και M550d στα οποία σύμφωνα με τη BMW τοποθετήθηκε λογισμικό που δεν ταίριαζε. Μάλιστα η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε ότι τα μοντέλα αυτά κυκλοφόρησαν με σωστό λογισμικό και το λάθος προέκυψε στη διαδικασία αναβάθμισης. Η διοίκηση της BMW υπογράμμισε την πρόθεσή της να συνεργαστεί πλήρως και με απόλυτη διαφάνεια με τις αρχές που ερευνούν το θέμα.

 

(capital.gr )