Στη σημασία του αγωγού φυσικού αερίου EastMed μεταξύ Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας-Ιταλίας, αναφέρθηκε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της εταιρείας IGI Poseidon, Matteo Restelli, στο πλαίσιο της δεύτερης μέρας του συνεδρίου Eastern Mediterranean Gas Conference που πραγματοποιείται στη Λευκωσία.

Στη σημασία του αγωγού φυσικού αερίου EastMed μεταξύ Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας-Ιταλίας, αναφέρθηκε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της εταιρείας IGI Poseidon, Matteo Restelli, στο πλαίσιο της δεύτερης μέρας του συνεδρίου Eastern Mediterranean Gas Conference που πραγματοποιείται στη Λευκωσία.

O κ. Restelli μίλησε για τις αυξημένες ανάγκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για φυσικό αέριο τα επόμενα χρόνια και παρουσίασε χάρτες με τα δίκτυα αγωγών στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Εξήγησε ότι υπάρχουν ήδη μεγάλοι σε μήκος αγωγοί, όπως για παράδειγμα ο Νο rd Stream, που καταλήγουν στη βόρεια Ευρώπη και από τη Βόρεια Αφρική (Λιβύη-Αλγερία) προς την Ιταλία. Όσον αφορά την Ανατολική πλευρά της Ευρώπης, είπε πως υπάρχει τα δίκτυο ΤΑΝΑ P, αλλά πλέον υπάρχει και η Ανατολική Μεσόγειος, η οποία είναι πολύ υποσχόμενη.

Σε αυτό το πλαίσιο, είπε πως η περιοχή χαρακτηρίζεται από τη σταθερότητα των εμπλεκόμενων στην εξόρυξη κρατών. «Ο East Med ήταν ένα όραμα που γίνεται πλέον πραγματικότητα», είπε, τονίζοντας πως με αυτό το έργο επιδίωξη είναι η μείωση του ρίσκου τόσο για τους επενδυτές όσο και τις εμπλεκόμενες χώρες και την Ε.Ε. Ο Restelli είπε πως το πιο σημαντικό είναι το γεγονός πως η Ε.Ε. αποτελεί μακροπρόθεσμα μια σταθερή αγορά, με σταθερή νομοθεσία.

«Η IGI Poseidon προτείνει μια λύση για αξιοποίηση του υποθαλάσσιου πλούτου στην Ανατολική Μεσόγειο ( East Med), ως συμπληρωματική λύση για άλλα έργα», είπε, σημειώνοντας πως είναι ένα έργο κοινού ενδιαφέροντος, που χρηματοδοτείται από την Κομισιόν και έχει την υποστήριξη όχι μόνο της Κύπρου, του Ισραήλ, της Ελλάδας και της Ιταλίας, αλλά και των υπόλοιπων κρατών μελών της Ε.Ε.

Όσον αφορά το κόστος κατασκευής, είπε πως με τις μέχρι σήμερα προκαταρκτικές μελέτες το τμήμα του αγωγού Ισραήλ-Κύπρου-Κρήτης φτάνει τα 5 δισ. ευρώ, ενώ 1 δισ. ευρώ θα χρειαστεί επιπλέον η σύνδεση της Κρήτης μέχρι την Ιταλία.

Στην παρούσα φάση, οι δραστηριότητες ανάπτυξης του EastMed στοχεύουν στην πραγματοποίηση θαλάσσιων επιθεωρήσεων κατά μήκος της διαδρομής, προκειμένου να βελτιωθεί η ακρίβεια των δρομολογίων και να ολοκληρωθεί η προετοιμασία των προσφορών για την έναρξη της κατάλληλης φάσης ανάπτυξης, που θα επιτρέψει στο έργο να επιτύχει την επενδυτική απόφαση.

 

( sigmalive.com)