English | Ελληνικά
Πέμπτη, 19 Απριλίου 2018
Άρθρο
Ειδήσεις Διεθνείς

«Τρέχουν να Προλάβουν» το 2020 για τη Μείωση των Εκπομπών οι Αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρέθηκαν αρκετά πίσω από τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα να επιδιώκουν συντομότερα λύσεις στο συγκεκριμένο πρόβλημα, καθώς σε λιγότερο από δύο χρόνια θα ισχύσουν αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Οι μέσες εκπομπές CO2 στις 10 πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξήθηκαν το 2017 στα 113,8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, όταν από το 2020 ο μέσος όρος των στόλων για τα καινούργια αυτοκίνητα πρέπει να μειωθεί στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι καταναλώσεις βρίσκονται στα 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα για τους κινητήρες βενζίνης και 3,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα για τους κινητήρες πετρελαίου. Σήμερα οι εκπομπές ρύπων εστιάζονται στα 130 γραμμάρια για κάθε χιλιόμετρο ή 5,6 λίτρα κατανάλωσης στα 100 χιλιόμετρα για κινητήρες βενζίνης και 4,9 λίτρα για 100 χιλιόμετρα για κινητήρες πετρελαίου. Φυσικά δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι οι συγκεκριμένες τιμές στα πολυτελή αυτοκίνητα έχει μειωθεί αρκετά δείχνοντας ότι γίνεται εξαιρετικά καλή δουλειά.

Να σημειώσουμε ότι στα αυτοκίνητα που δεν πληρούν τον στόχο, από το 2020 θα επιβληθούν στις εταιρείες πρόστιμο 95 ευρώ ανά γραμμάριο και ανά αυτοκίνητο. Γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Όσον αφορά τα SUV και crossovers, τα οποία είναι πιο βαριά και λιγότερο αεροδυναμικά και επομένως λιγότερο αποδοτικά από τα sedans ή τα hatchback πέρσι είχαν μέσες εκπομπές CO2 στα 117,9 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο για τα πετρελαιοκίνητα, ενώ για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ο μέσος όρος ήταν στα 123,4 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Πάνω σε αυτό τον τομέα γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια μείωσης των ρύπων, καθώς συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό η πώλησή τους σε όλες της χώρες της Ευρώπης.

Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που στρέφονται ταχύτατα προς μια σειρά τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των ηλεκτρικών οχημάτων. Άλλωστε εκτός από την ευαισθητοποίησή τους για ένα καθαρότερο περιβάλλον, τα όρια εκπομπών των ρύπων τα επόμενα δυο χρόνια μειώνονται δραστικά, με αποτέλεσμα μια επικείμενη μη συμμόρφωσή τους θα δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα επιβίωσης.

Υποστηρικτές
Επενδύοντας στην Ενεργειακή Αποδοτικότητα
Σχετικά
11th SE Europe Energy Dialogue

Ενεργειακές Αγορές

Διεθνείς Τιμές

  • Αργό Πετρέλαιο
    Brent 18/04 $72,39/βαρέλι
    WTI 18/04 $67,41/βαρέλι
  • Λιθάνθρακας
    Global RB,15/03 $92/tn
  • Φυσικό Αέριο
    04/03 $6,87 - 10000 MMBTU
  • Ευρωπαϊκά Δικαιώματα Εκπομπών (ETS)
    17/04 €13,82

Στην Ελλάδα

  • Αμόλυβδη Βενζίνη
    Λιανική-Μ.Όρος Αττικής,17/04  €1,562/lt
  • Αμόλυβδη Βενζίνη, 95 RON
    Εκ Διυλιστηρίου,18/03 €460,70/m3
  • Μαζούτ No 180 (1% S)
    Εκ Διυλιστηρίου,23/04 €-/m3
  • Diesel Κίνησης 10 PPM (0)
    Εκ Διυλιστηρίου,18/03 €549,59/m3
  • Ηλεκτρισμός - Ο.Τ.Σ.
    ΔΕΣΜΗΕ,18/04 €53,834/MWh
Αναλυτικές Τιμές » Τιμές Καυσίμων »
Videos
Κατάλογος Ενεργειακών Επιχειρήσεων - Business Directory
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί
  • ΙΕΝΕ
  • IEA
Συνεργαζόμενα Μέσα
  • Euro2day
  • NOMISMA
  • FMVOICE